gennemsnits straf
Fra : Steffen E. Jensen

Dato : 30-12-03 18:47

Hej Gruppe

Jeg vil lige hører om der er nogen steder man kan se gennemsnitsstraffe for
salg af narkotika såsom amfetamin?

Det kan godt være dette er off topic, men jeg tænkte at der måske var nogen
her der vidste besked.

Så vidt jeg har fundet frem til er strafferammen 6 år.

Det drejer sig om et nært familimedlem og jeg er bange for at misbruget vil
øges ved lang fængselstraf, ikke fordi jeg kan ændre noget, men så har jeg
måske nemmere ved at forholde mig til hele situationen.

Mvh
Steffen

Fra : Andreas Falck

Dato : 30-12-03 18:56

I news:mSiIb.3454$5a.708@news.get2net.dk skrev
Steffen E. Jensen følgende:

> Hej Gruppe
>
> Jeg vil lige hører om der er nogen steder man kan se
> gennemsnitsstraffe for salg af narkotika såsom amfetamin?

Jeg ved det ikke, men den er under alle omstændigheder alt for lavt.
Burde være mindst 10 gange større, og helst skulle den afsones i et
mørkt lukket hul uden mulighed for kontakt med omverdenen

mvh
Andreas

Fra : Steffen E. Jensen

Dato : 30-12-03 19:07

"Andreas Falck" <andreas.falck@jyde.invalid> wrote in message
> [...]
> Burde være mindst 10 gange større, og helst skulle den afsones i et
> mørkt lukket hul uden mulighed for kontakt med omverdenen

Tak for dit svar det er desværre bare ikke lige det jeg har brug for lige
nu.

Jeg er enig med dig i at det er en slem overtrædelse og jeg ville også ønske
her fra og til det fjerne østen at det aldrig var sket.

Men nogle mennesker bliver desværre lokket ind situationer som denne af
smartere folk og med lovning på god indtægt, fede biler og hvad ved jeg og
hvis man samtidig selv er misbruger ja så er moralen desværre ret lav.

Måske lidt ligesom pyramidespil, dog har jeg ikke selv nogen kontakt til
nogen af disse miljøer og ønsker det heller ikke.

Mvh
Steffen

Fra : Andreas Falck

Dato : 30-12-03 19:46

I news:t9jIb.3531$pA.1419@news.get2net.dk skrev
Steffen E. Jensen følgende:

[ ... ]
> [...]
> denne af smartere folk og med lovning på god indtægt, fede biler og
> hvad ved jeg og hvis man samtidig selv er misbruger ja så er

Jamen du har da fuldstændig ret, og mit svar var da også meget
firkantet og ikke spor nuanceret.

Jeg er selv far til en tidligere narkoman der har været hele møllen
igennem, med både heroin og kokain og med alt hvad dertil hører. Hun
er nu helt clean på 4. år!

Strafferammen for narkohandel afhænger vel i stor grad af i hvilket
omfang der er foregået handel og/eller indsmugling. Jeg kender
desværre heller ikke rigtig statistikkerne, men måske kan der findes
noget hos kriminalforsorgen? -
http://www.kriminalforsorgen.dk/forside/index.html jeg har ikke
gennemsøgt siden, kun fundet linket frem

http://sdanet.dk/ + http://skabelsen.info/
*** *Alle med debatforum* ***