load af variable fra config-fil
Fra : Jesper

Dato : 29-12-03 14:22

Et perlprogram loader nogle variable, både lokale (my) og globale (ingen
'my')
Det virker fint nok hvis perlprogrammet har disse variabler i starten i
koden.

Nu vil jeg så godt kopiere disse variable til en fil og have mit perlprogram
til at loade dem.
Bruger jeg "do", "eval" eller "require"-funktionen kommer mine variabler
ikke i samme namespace som mit perlprogram.
Bruger jeg use får jeg:
[jras@oncable smsdev]$ perl mob.pl
syntax error at mob.pl line 15, near "use "configMob.pl""
Execution of mob.pl aborted due to compilation errors.
[jras@oncable smsdev]$

Hvordan kan jeg importere disse variabler i den externe fil i mit
perlprogram, så den kan "se" dem?

vh
Jesper Rasmussen

Fra : Kim Hansen

Dato : 29-12-03 14:53

"Jesper" <ras@oncable.dkK> writes:

> [...]
> [jras@oncable smsdev]$
>
> Hvordan kan jeg importere disse variabler i den externe fil i mit

Der er et forslag til hvordan det kan gøres i 'perldoc -f do'.

--
Kim Hansen | |\ _,,,---,,_ | Det er ikke
Dalslandsgade 8, A708 | /,`.-´` -. ;:-. | Jeopardy.