8(
Fra : Towli

Dato : 22-12-03 17:37

JEG HADER DYBT INKOMPETENTE SAGSBEHANDLERE, DER SIDDER OG BESTEMMER OVER MIN
DAGLIGDAG.

Sorry...Det skulle bare ud, måske forstår nogen af jer hvad jeg mener.

/T

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 22-12-03 18:52

Towli skrev:

> JEG HADER DYBT INKOMPETENTE SAGSBEHANDLERE, DER SIDDER OG BESTEMMER
> OVER MIN DAGLIGDAG.
>
> Sorry...Det skulle bare ud, måske forstår nogen af jer hvad jeg mener.

Jeg tror jeg forstår *suk*
Skriver du mellem linierne, at du her 2 dage før jul har fået en grim
afgørelse med posten fra din sagsbehandler ???

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 22-12-03 19:38

"Towli" <towli@(fjernes)oldboyz.dk> wrote in message
> JEG HADER DYBT INKOMPETENTE SAGSBEHANDLERE, DER SIDDER OG BESTEMMER OVER
MIN
> DAGLIGDAG.
>
> Sorry...Det skulle bare ud, måske forstår nogen af jer hvad jeg mener.

Joeh - jeg tror vi er mange der kun forstår dig alt for godt. og som
har en mistanke om at der i det offentlige er forholdsvis flere inkompetente
end i det private

Peter

Fra : Leonard

Dato : 22-12-03 20:12

"Peter K. Nielsen" <peter.n@jubiiposten.dk> wrote:

>en mistanke om at der i det offentlige er forholdsvis flere inkompetente
>end i det private

Det tror jeg egentlig ikke der er, men konsekvensen af en afgørelse
fra en off. ansat er måske mere omfattende.
Og så er der jo ikke mulighed for lige at skifte kommune (uden at
flytte), mens det er noget nemmere at skifte alle de private
leverandører ud.

--
Thomas Leonard Gertz - http://ryk.dk
Brug Tilgængelighedsbasen, nu mere end 1100 steder

Fra : onix

Dato : 22-12-03 21:23

mistanke om at der i det offentlige er forholdsvis flere inkompetente
> end i det private
>
> Peter

Det var da en noget løs påstand ! Er vi offentlige ansatte altid jaget vildt
? Jeg har både være ansat i private større danske virksomheder og i det
offentlige. Jeg tror faktisk ikke der er nogen forskel, jeg har både mødt
totalt inkompetente private ansatte og det samme med offentlige, men har
begge steder mødt utroligt mange dygtige og kompetente mennesker, som hver
dag yder deres for at tilfredsstille kunder og borgere.

Men kan det ikke hænge sammen med nogle af borgerens præmisser for at udtale
sig ? Hvis en sagsbehandler bevilliger og helst bevilliger det ansøgte 100%
så er det pr. definition en "god sagsbehandler" ?? Bliver bevillingen kun
delvist imødekommet så er det måske en "okay sagsbehandler" men er det
afslag er det altid en "dårlig sagsbehandler" ER det ikke det ???

Tænk også på hvem der sætter rammerne for sagsbehandlernes
bevillingskompetence, måske er det ind imellem lovgivningen du/I skal skyde
efter end det er personen som forvalter den ?

Synes blot jeg ikke kunne lade en sådan myte om offentlig contra privat
blive hængende i luften.!

Jeg synes også fra Towli at der kunne savnes lidt mere info og hvad
begrundelsen evt. er for et afslag ? Det er selvfølgelig altid trist med
afslag, men det kræver mere nuance at udtale sig en bare at sige at der er
sagsbehandlerens skyld ! Og at afslaget kommer lige før jul er en smagssag,
måske der var en frist der skulle overholdes, måske synes kommunenn at
vedkommende havde krav på besked så snart afgørelsen var truffet og så måtte
jul være jul ? (mange bliver måske en smule for "følsomme" i denne tid på
året ? ) Eller også var det en ateist, hindu eller muslim som skrev brevet
(nb:. total joke og ironi inden nogen slår mig ihjel for det)

God jul til alle

Onix

Fra : strid

Dato : 22-12-03 22:00

>Det var da en noget løs påstand !

Ja det kan man mene den er nok bygget på mange års erfaring, ligesom
min egen er. Jeg har virkelig kun oplevet en eller 2 personer der
virkelig havde styr på det de lavede.

> [...]
>delvist imødekommet så er det måske en "okay sagsbehandler" men er det
>afslag er det altid en "dårlig sagsbehandler" ER det ikke det ???

NEJ, Det er faktisk ikke sådan at jeg hader min sagsbehandler, som jeg
for tiden er den heldige indehaver af 4 stk af slagsen. Det er når de
ikke kan forstå hvad jeg siger. Det er når de ikke har empati, eller
når de afslår uden af komme med en grund. Mine mange år har lært mig
at jeg skal være jurist for at kunne få bare lidt af det jeg har behov
og krav på.. tit sker det at min sagsbehandler sidder og undre sig
over jeg har ret til det jeg har.. det skulle vel være hendes job ??

>Synes blot jeg ikke kunne lade en sådan myte om offentlig contra privat
>blive hængende i luften.!

Enig, der er padder i det private som det offentlige, men vi møder dem
tit i det offentlige og måske derfor virker det stærkere. ELLER det
kan være at det offentlige har flere fordi det private har nuppet de
gode ? kunne det tænkes ?

>Jeg synes også fra Towli at der kunne savnes lidt mere info og hvad
>begrundelsen evt. er for et afslag ?

Du har aldrig bare lyst til at skrige ud af et vindue at alle er
væmmelige.. tror det var hvad der var behov for her!!! Det var vist en
desperat handling, efter en ikke særlig heldig måde tingene er sket
på!!

jeg har det sådan lige nu at jeg er ved at dø over at min
sagsbehandler fortæller mig at jeg jo koster penge og det er jo totalt
uholdbart for ham !?!?! han vil ikke have mig på sin "betalingsliste"
hvad jeg finder virkelig ulækkert at få at vide, jeg ville da gøre
noget hvis jeg kunne!!!

NÅ men nok om sure opstød fra mig.. der ligger med 40 i feber og
snottet næse og ondt i halsen her 2 dage før jul

God jul og godt nytår til alle

Astrid

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 23-12-03 10:30

"onix" <dhdhdhd@dhdhdhd.de> wrote in message

> mistanke om at der i det offentlige er forholdsvis flere inkompetente

> Det var da en noget løs påstand !

Synes du??

>Er vi offentlige ansatte altid jaget vildt

Nej da - men hvor mange private virksomheder kan du nævne, hvor en ansat får
lov at forsætte efter at det er blevet dokumenteret at vedkommende har
begået et lovbrud, vel og mærke et lovbrud, som er begået for at dække over
at vedkommende ikke gider udføre den opgave der er blevet ham pålagt??
Ovenstående påstand kan dokumenteres. JEg vil ikke på nuværende tidspunkt
nævne navne, men først i det nye år kommer der nogle artikler i den lokale
presse (Viborg Amt) hvor en sådan sag rulles op. Det der går den bemærkelses
værdig er at den involvere både kommunalt ansatte, og amtsansatte, der lige
fra lodrette løgne (på skrift) til forfalskning af dokumenter begår så mange
lovbrud at du tror det er løgn. De fleste bliver ovenii købet begået for at
dække over hinanden

> [...]
> begge steder mødt utroligt mange dygtige og kompetente mennesker, som hver
> dag yder deres for at tilfredsstille kunder og borgere.

Uha ja da. Jeg har også mødt offentlige ansatte som gør en hamrende god
indsats - endda nogle der yder en indsat langt ud over hvad man kan
forvente, og udover hvad de bliver betalt for.

> [...]
> delvist imødekommet så er det måske en "okay sagsbehandler" men er det
> afslag er det altid en "dårlig sagsbehandler" ER det ikke det ???

Overhovedet ikke. I ovenfor nævnte sag foreligger der ikke nogen ansøgning
om penge. Derimod en af de offentlig ansatte som jeg referer til som en der
ydernoget udover hvad man kan fovente, har givet mig afslag på de sidste 2
ansøgninger om penge jeg har sendt. Så der kan jeg ikke se nogen sammenhæng.

> Tænk også på hvem der sætter rammerne for sagsbehandlernes
> bevillingskompetence, måske er det ind imellem lovgivningen du/I skal
skyde
> efter end det er personen som forvalter den ?

Min kritik har intet med bevilinger at gøre.

> Synes blot jeg ikke kunne lade en sådan myte om offentlig contra privat
> blive hængende i luften.!

Jamen det er da helt i orden. Og dit synspunkt hører da med til et nuanceret
billede Men det er nu engang et faktum at en offentlig ansat slipper
godt fra flere fejl end en privat ansat.

> Jeg synes også fra Towli at der kunne savnes lidt mere info og hvad
> begrundelsen evt. er for et afslag ?

Nu skrev han jo helt tydeligt at hans indlæg var ren og skær afløb

Det er selvfølgelig altid trist med
> afslag, men det kræver mere nuance at udtale sig en bare at sige at der er
> sagsbehandlerens skyld !

Jamne det er til at bære hvis der forud er gået en ordentlig sagsbehandling,
og hvis gældende lovgivning er overholdt.

> [...]
> året ? ) Eller også var det en ateist, hindu eller muslim som skrev brevet
> (nb:. total joke og ironi inden nogen slår mig ihjel for det)

Enig. Imho bør en afgørelse meddeles når den er truffet. Ellers ville man jo
kunne beskylde det offentlige for at sylte afgørelser.

> God jul til alle

Jamen tak i lige måde. Også god jul til de dygtige off. ansatte.

Peter