Deling af printer over netværket
Fra : Kjeld Nielsen

Dato : 21-12-03 20:10

Hvordan er det nu liiige, at jeg sætter min Warp4 op til at få adgang til
IBM4039 printeren, som sidder på min winxp maskine?
I forvejen er der OK adgang til både WAN og delte filer på LAN'et via min
router.

(Gerne så detailleret som muligt)

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Bent Nielsen

Dato : 22-12-03 08:50

Kjeld Nielsen wrote:

> [...]
> IBM4039 printeren, som sidder på min winxp maskine?
> I forvejen er der OK adgang til både WAN og delte filer på LAN'et via min

Du skal foerst vaere sikker paa du har delt den paa din windows (helst
uden pasword) saa er det lettere.

Der efter skal du have adgang som admin paa den warp 4 og saa til foejer
du bare den lige som naar du tilslutter net drev, men vaelger i
stedetfor at printer og tilslutter den LTP1 eller hvilken du vil
bruge.

Du skal derefter have install in printedriver og den tilslutter du den
port som du har tilsluttet din printer fra windows.

har du tilsluttet tilwindows printeren til printerport 1 skal du ogsaa
bruge denne til den printerdriver du har install.

Jeg har flere porte i mine PC saa der kan være flere printer tilslutter
paa en gang, men det er vitigt at du er sikker på du faar det ud på den
port som du har tilslutte fra windows.

Mit ser saadan ud:

[C:\]net use

Status Local name Remote name

OK N: \\BOX2000\SER-N
OK O: \\BOX2000\SER-O
OK W: \\BOX2000\SER-W
OK LPT1 \\BOX2000\PTQ1
OK LPT2 \\BOX2000\PTQ2
The command completed successfully.

Fra : Kjeld Nielsen

Dato : 22-12-03 17:52

Den 22/12-2003 klokken 08:49, skrev Bent Nielsen <postmaster@x2000.dk> i
<3FE6A220.C033665B@x2000.dk>:

> [...]

> har du tilsluttet tilwindows printeren til printerport 1 skal du ogsaa
> bruge denne til den printerdriver du har install.

Tak for svaret.
Jeg skal lige have gravet ned i min hukommelse om, hvor det lige er, man
går ind.

> Mit ser saadan ud:

> [C:\]net use
[klip]

Det der ikke ud til, at jeg har NET kommandoen på min warp.

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Bent Nielsen

Dato : 22-12-03 18:37

Kjeld Nielsen wrote:

> [...]
> går ind.

> [klip]
>
> Det der ikke ud til, at jeg har NET kommandoen på min warp.

Hvis der er en warp Connet eller warp 4 saa er den der, men det er
ikke noedvendig at bruge den fra cmd. Du kan lave det hele fra GUI. men
der nogle ting som er hurtigere at se ved brug af VIO