Teknisk spørgsmål
Fra : HT

Dato : 19-12-03 09:48

Hej NG!

Vi er et par stykker, som er kommet til at diskutere hvorvidt men kan
benytte ISDN ekstraservices hvis man har fast forvalg til en anden operatør
end den man har abb. hos (TDC)

A siger intet virker
B siger det meste virker, med undtagelse af BeskedSvar og måske enkelte
andre
C siger det hele virker

Hvem har ret? Uddybende begrundelser modtages gerne....

HT

Glædelig jul!

Fra : Kasper Ladingkær

Dato : 19-12-03 19:22

B & C

I princippet virker alle tjenester med Fast Operatørvalg, men det kræver at
den nye operatør understøtter dette.

Men! Funktioner som Beskedsvar virker nogle gange og nogle gange ikke, dette
afhænger af flere tekniske ting i centralerne og hvordan den anden operatør
behandler dette signal, så derfor vil svaret være nej.

Spærringer virker i princippet ikke, da disse ikke virker gennem fast
operatørvalg, og derfor skal operatøren kunne tilbyde dette. Hvorfor, fordi
denne spærring ligger i TDC's net og det kommer kunden aldrig ud på.

Så generelt er der kun 2 ting: Beskedsvar og spærringer. Dog kræver alle
services at den anden operatør understøtter dem i eget net, og det er ikke
altid sikkert.

--
Venlig hilsen
Kasper Ladingkær

Fra : HT

Dato : 19-12-03 20:29

"Kasper Ladingkær" <ladingkaer@sletdettetdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> services at den anden operatør understøtter dem i eget net, og det er ikke

Nogen der ved hvor meget ACN understørtter??

HT

Fra : Kasper Ladingkær

Dato : 19-12-03 20:45

> Nogen der ved hvor meget ACN understørtter??

IFLG. denne side (fundet via google), så skulle der ikke være problemer.

http://www.jmh-marketing.dk/?zone=kunden

Fra : Pongo

Dato : 19-12-03 22:01

Kasper Ladingkær wrote:
> IFLG. denne side (fundet via google), så skulle der ikke være
> problemer.
> http://www.jmh-marketing.dk/?zone=kunden

Bemærk at tjenesten "BeskedSvar" er udeladt blandt de nævnte tjenester
der fungerer med ACN. TDC skriver selv følgende:

Kunderne vil opleve, at enkelte tjenester fungerer anderledes i
forbindelse med fast operatørvalg eller slet ikke.

kilde: http://tdc.dk/artikel.php?dogtag=art_4423_9461

/Klaus

Fra : Pongo

Dato : 19-12-03 21:12

"HT" <ht6040@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> end den man har abb. hos (TDC)
>
> A siger intet virker
> B siger det meste virker, med undtagelse af BeskedSvar og måske

Jeg mener at B har ret

> Uddybende begrundelser modtages gerne....

Det kommer så her:

Fast operatørforvalg påvirker i princippet kun udgående opkald. Hver
gang du selv foretager et opkald, vil det automatisk gå via din anden
operatør, mens de opkald du modtager jo kun kan ses af operatøren der
leverer dit abonnement. De opkald du modtager, har din anden operatør
derfor ingen indflydelse på.
Tjenester som "Banke på" og "Vis nummer" kan du kun få af den operatør
der leverer dit abonnementet. Til gengæld kan de (i hvert fald teknisk
set ) godt fungere selv om du har fast operatørforvalg.

Andre tjenester er mere problematiske. "Viderestilling" bør også virke.
Her bliver det indkommende opkald viderestillet, og det faste
operatørforvalg vil så komme på det viderestillede opkald (som du jo
selv betaler).

"Beskedsvar" påvirker i princippet kun de indkommende opkald, der jo
skal viderestilles til telefonsvareren. Problemet er blot, at TDC
opkræver en afgift for at aflytte tjenesten, og det kan de ikke, hvis
der er fast operatørforvalg. Dit "aflytningsopkald" må TDC ikke opkræve
dig noget for. Derfor må man istedet benytte "BeskedService".
"BeskedService" har så istedet andre ulemper. Her er det den som lægger
beskeden, der skal betale en ekstra-afgift. Jeg tror således ikke at
"BeskedService" fungerer, hvis ikke den der ringer op benytter TDC.

Visse tjenester ("Skjul nummer" f.eks) skal fungere hos alle danske
operatøre.

/Klaus