Call Bumping JENSEN EASY DATA PCI
Fra : Torben Hjorth

Dato : 15-12-03 12:03

Hej
Jeg har problemer med at få call bumping (automatisk frigørelse af den ene
linie hvis telefonen ringer) til at virke på min ISDN forbindelse.
Jeg kører med win98SE og Jensen Data Easy PCI, internt ISDN modem (netkort).
Købt hos TDC.
Jeg abonnerer på "banke på" og har alt sat op til at køre med call bumping.
MEN det virker kun delvist. Hvis jeg kobler op med begge linier (128.000) og
jeg ringer til mit fast nr. fra mobiltlf. frigøres den ene linie godt nok.
Men der bliver aldrig etableret forbindelse til min fasttlf. Tvært i mod så
melder min mobil at der er fejl i forbindelsen. Hvis jeg kobler op med begge
linier og forsøger at ringe ud fra fasttlf. melder tlf. optaget!
Jeg har hørt at call bumping måske slet ikke fungerer på et internt moden,
men at det kræver eksternt modem. Men hvorfor er der så mulighed for at
bruge call bumping i softwaren fra JENSEN?

Nogen der har et svar?

Torben

Torben Hjorth

Fra : Kasper Bøggild

Dato : 15-12-03 14:35

"Torben Hjorth" <torbenhjorth@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har hørt at call bumping måske slet ikke fungerer på et internt moden,
> men at det kræver eksternt modem. Men hvorfor er der så mulighed for at
> bruge call bumping i softwaren fra JENSEN?

Det kræver at alt udstyr understøtter funktionen. Har du en ISDN telefon
eller bruger du analoge telefoner via en NT-ab?
--
venlig hilsen
Kasper Bøggild

Fra : Kasper Ladingkær

Dato : 17-12-03 23:18

Call bumping virker ikke på de analoge linier på TDC's NTab boks.

--
Venlig hilsen
Kasper Ladingkær