Pludselig har vi klartone problemer!
Fra : Ken

Dato : 10-12-03 09:09

Hej alle,

Jeg har ISDN2 med ekstra nummer via Lasat Speed 2 modem. JEg har pludselig
fået problemer efter min computer gik ned. Jeg kan ikke få klartone på nogle
af de to numre, og hvis man ringer op til dem lyder det som numrene ikke
eksisterer!

Please hjælp!

Jeg har prøvet at:
Slukke for NT boks og modem kortvarigt
Slukke for NT boks og modem i 2 - 3 timer
Reinstallerer modem på computeren
Bytte USB port på computeren
Genstarte computeren med og uden modem tilkoblet

Intet hjælper, heldigvis virker vores ADSL!!

mvh

Ken

Fra : chr

Dato : 10-12-03 10:33

"Ken" <resedavej@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Bytte USB port på computeren
> Genstarte computeren med og uden modem tilkoblet
>
> Intet hjælper, heldigvis virker vores ADSL!!

Få byttet din NT boks til NTAB, i en telebutik, sig at din telefon ikke
virker mere, så byttes den uden gebyr (vistnok omkring 500,00kr).

Mvh

Chr

Fra : Ken

Dato : 10-12-03 12:20

Hej Chr

Hvordan ved jeg om det er en NT eller en NTAB boks jeg har?

Det er en brun Siemens med én diode og der står EURO-NTBA på den, så det er
vel en AB boks?

mvh

Ken

Fra : chr

Dato : 10-12-03 13:30

> [...]
>
> Hvordan ved jeg om det er en NT eller en NTAB boks jeg har?
>
> Det er en brun Siemens med én diode og der står EURO-NTBA på den, så

Kender ikke den type, min er hvid, men skulle det være en a/b boks, er
det bare at flytte telefonerne derover, men det må jo fremgå af den
manual der fulgte med udstyret.

Den hvide NTAB boks har 2 udgange til telefon, med ADSL har du vel ikke
behov for modemet.

Mvh

Chr

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-12-03 15:05

In article <br73a1$lne$1@news.net.uni-c.dk>, oz4dik@get2net.dk says...
> Den hvide NTAB boks har 2 udgange til telefon, med ADSL har du vel ikke
> behov for modemet.

Til dialin ?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-12-03 15:04

In article <ojDBb.81$aL3.28@news.get2net.dk>, resedavej@get2net.dk
says...
> Det er en brun Siemens med én diode og der står EURO-NTBA på den, så det er
> vel en AB boks?

En ab-boks hedder NTab. Din er ikke en ab-boks.

Fra : Kasper Ladingkær

Dato : 11-12-03 21:57

Prøv at resette modemmet gennem software til det, under det sidste faneblad
i softwaren ligger der en reset funktion.

Hvis det ikke hjælper og du er kunde hos TDC, få en til at ringe til jer
(ISDN hotline) de ville kunne hjælpe jer med at finde ud af om det er
modemmet.

--
Venlig hilsen
Kasper Ladingkær