CAD prototype ønskes CNC fræset - hvor?
Fra : ff

Dato : 07-12-03 17:19

- Til et privat projekt, hvor kan man få det lavet billigt?

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 08-12-03 17:08

"ff" <news071203@nk.dk> skrev i en meddelelse

> - Til et privat projekt, hvor kan man få det lavet billigt?

Det kommer så sandelig an på hvor i landet det er og hvilke emner det drejer
sig om.
Prøv at spørge på en lokal maskinfabrik.

Mvh. Jesper

Fra : GK

Dato : 09-12-03 16:24

hvis ud kan komme lidt nærmer ind på hvad det drejer sig om -- hvor mange
drejer det sig om .. hvor store er de emner .. hvor meget skal der laves i
de emner .. er der 3D emner eller hvad ... jeg kan sikkert hjælpe .. dig
orange

Fra : ff

Dato : 10-12-03 11:55

Det jeg arbejder på er at indbygge en GPS monitor i min bil.
For at det kan lade sig gøre kræver det at jeg fremstiller et nyt
midterkonsol.

Der skal altså fremstilles en forplade med plads til aircon, knapper og
monitor til erstatning for nuværende.

Jeg forstiller mig af det kan CNC fræses ud af en "let" plade, ca.
285x213x30 mm
Jeg leverer CAD stl/dxf/?? fil.

Matriale er ikke vigtigt, men det skal naturligvis kunne holde til at sidde
i bilen.
Jeg går udfra det skal males eller beklædes med noget vinyl så farve mm. er
ikke vigtigt - selvom et sort matriale måske kan bruges uden maling.

Pladen skal fræses på begge sider.

Hvor i landet er også lige gyldigt - det kan sendes med posten.

Der skal kun laves et stk - dog hvis prisen er lav nok vil jeg da overveje
at få lavet 10 og forsøge at sælge til andre med samme bil....

Fra : GK

Dato : 10-12-03 17:04

ok
du kan lige sende en dxf fil til mig så jeg kan se hvad det er for noget
send til gert@(fjern)post.tele.dk

Fra : Mureren

Dato : 11-12-03 09:59

Hej GK...

Jeg sidder pt. og skal købe nogle clip-ons til min mc.
De kan have mange udformninger, men her er vist nogle stykker:
http://www.kneedraggers.com/index.php?cat=1.6
(klik på Harris, Pro-Tek, Vortex og Woodcraft)

og her igen:
http://www.2wheeljunkie.com/cpstore/Scripts/prodList.asp?idCategory=20

Det er sgu' dyrt grej synes jeg !
Inden det er nået til Danmark risikerer man at et sæt koster 1.400 kroner.

Woodcrafts clip-ons er umiddelbart smartest, fordi de ikke kræver at man
skiller front/forgaffel ad for at montere/demontere dem, men de ser så
"klejne" ud i forhold til de andres udgaver.
Nu skal jeg bruge dem til road racing, og vil mægtig gerne ha' noget der
bare holder

Jeg ved at Harris laver nogle med et hængsel, så selve clip-on'en får samme
funktion som dem af Woodcrafts...

Er det muligt at lave sådan noget en del billigere end det ellers sælges til
?
Jeg kan ikke tegne dem op for dig, men ved at de fleste lader selve
røret/grebet have en hældning på 9-10 grader nedad fra vandret, og i mit
tilfælde skal clip-on'en spænde om en forgaffel på 43mm i diameter.
(Iøvrigt burde det være forholdsvist nemt at producere til mange andre
maskiner, da det som regel bare er tykkelsen på forgaflerne der ændres)

How about it ?

Mvh.
Mureren
(Yamaha R6)

Fra : Brian Lænø

Dato : 11-12-03 16:21

"Mureren" skrev
> [...]
> (Iøvrigt burde det være forholdsvist nemt at producere til mange andre
> maskiner, da det som regel bare er tykkelsen på forgaflerne der ændres)

Du får nok ikke lavet nogen med den finish til den pris, enkelt styk
produktions er ret dyrt / tidskrævende.
Men med en grim / grov finish, så burde du kunne få dem lavet billigt på et
maskine værksted.
Produktions metoden kunne være:
tag en metal klods ca. 95x65x40, lav et 43mm hul ca. 30-35 mm fra den ene
ende.
lav for små huller til 4 bolte (til at samle den) og del klodsen midt i
gennem Ø43 hullet.
Skær gevind i hullerne på den store del, og lav hullerne større i den lille
del.
Lav udvendig gevind på rørene til håndtag.
Lav hul i rette vinkel til håndtag i den store del, og skær gevind der i.
Skær og slib overskydende materiale væk.

--
Brian
Cagiva Elefant 750, der foretrækker et bredt offroad styr.

Fra : GK

Dato : 11-12-03 17:57

"Brian Lænø" <brian-la-fjern-@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> --
> Brian
> Cagiva Elefant 750, der foretrækker et bredt offroad styr.

kan lige tilføje at hvis jeg skal lave de clips så bliver det ikke med rør
og vinkel sliber du .. de bliver lavet på cnc center i alu og ikke noget
klam huggeri
har selv kørt motocross så jeg ved godt hvad der skal til for at det kan
holde .. håndtagene skulle jo helst blive hvor de er også selv om man skulle
tage en røvtur som det hedder i road Racing
mvh GK

Fra : Mureren

Dato : 11-12-03 19:32

> [...]
skulle
> tage en røvtur som det hedder i road Racing

Er det noget du har mod på ?
Finishen er ikke det afgørende for mig (man ved jo ikke hvor længe de holder
.
Jeg kan eventuelt finde lidt billeder af de typer jeg gerne vil "kombinere",
og så kan du kigge på det.
Hvis prisen for det første sæt bliver den samme som jeg ellers skulle ha'
givet for et "prof" sæt, er det vel egentlig lige meget for mig, og så har
du da muligheden for at kunne lave flere til andre...og lidt billigere

Mvh
Mureren

Fra : Brian Lænø

Dato : 11-12-03 23:03

"GK" skrev
> [...]
skulle
> tage en røvtur som det hedder i road Racing

Nu behøver det ikke at være klam huggeri, bare fordi det bliver lavet på den
gammeldags måde.
Der blev jo også lavet godt håndværk før cnc fræsernes tid.
Jeg kan godt se fordelen i et solidt beslag + et iskruet rør til håndtag.
Efter et styrt kan man bare udskifte røret og genbruge beslaget.

Det er fint at du har tid og lyst til at lave det på cnc. det virker bare
meget omfattende for at lave et enkelt sæt.
Som jeg ser det, så skal du ført tegne emnet i 3D, så skal der eventuelt
laves en styrke beregning.
Derefter skal der laves program til cnc fræseren, samt laves fixtur til
opspændningen af emnet.
Først derefter kan man fræse emnet.

--
Brian