dobbeltdribling i håndbold?
Fra : Jensen

Dato : 07-12-03 23:44

Hvordan foregår det? Det troede jeg ikke man kunne. Jeg kender
"skridt" som en overtrædelser, men hvordan er dobbeltdribling?

Fra : Susanne Mølgaard Chr~

Dato : 07-12-03 18:03

"Jensen" <dsdasdd@ssdsd.ss> skrev i en meddelelse
> Hvordan foregår det? Det troede jeg ikke man kunne. Jeg kender
> "skridt" som en overtrædelser, men hvordan er dobbeltdribling?

Dobbeltdribling er når man slår bolden i gulvet, tager den op i hænderne og
derefter slår bolden i gulvet igen og op i hænderne.

Fra : Jensen

Dato : 07-12-03 21:48

On Sun, 7 Dec 2003 18:02:42 +0100, "Susanne Mølgaard Christensen"
<susanne@fjern.smch.dk> wrote:

>"Jensen" <dsdasdd@ssdsd.ss> skrev i en meddelelse
>
>Dobbeltdribling er når man slår bolden i gulvet, tager den op i hænderne og
>derefter slår bolden i gulvet igen og op i hænderne.

Må man da ikke drible, holde igen og så drible igen?

Det troede jeg faktisk. Ofte synes jeg de går nogle skridt med bolden
i hånden og slår bolden i gulvet og tager op gentagne gange.

Fra : knap

Dato : 08-12-03 00:40

man må tage tre skridt frit for hver dribling. Dobblet-dribling er når man
dribler og holder bolden med begge hænderne tager tre skridt og dribler
igen. Når de går med bolden er det svært for dommer at vurdere om bolden er
fir i luften! er den det tælles der jo ikke skridt.

Hvis du har fulgt med i timen med Anja Andersen har hun lavet en glimrende
fortolkning af at kunne bevæge sig mere med bolden uden at blive dømt for
skridt. Det drejer sig i sin enkelthed om at gribe bolden medens du hænger i
luften og lande på begge fødder, dermed har du stadi´g tre frie skridt, det
er vist kun Anja, der har kunnet magte det i ældre tid, men nu er det
efterhånden en almen kunnen blandt håndbold-folket som kan dette
foranlediget af Anjas fortolkning.....smart