Hjælp telfonledning
Fra : Preben og Anette

Dato : 02-12-03 21:41

Hej

Er der en her der kan fortælle mig hvordan de 2 ledninger til telefon skal
sættes om det er ligemeget eller om hvad der skal sidde hvor

jeg har mistanke til der er noget galt for nu er det nummer 3 Nt-Boks der er
brændt af. den 1 holdt i en uge den anden i 2 uger og den sidste i 5 uger så
der må være noget galt et sted.
Jeg har ingen problemer med min adsl boks så hjælp mig please

--
Venlig hilsen

Preben Christensen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-12-03 22:14

"Preben og Anette" <pcdunder@tele2adsl.dk> wrote in message news6zb.1340$Mp.530@news.get2net.dk...
> Hej
>
> Er der en her der kan fortælle mig hvordan de 2 ledninger til telefon skal
> sættes om det er ligemeget eller om hvad der skal sidde hvor

Plusledningen skal sidde til venstre. Men det har ikke noget at sige

> [...]
> der må være noget galt et sted.
> Jeg har ingen problemer med min adsl boks så hjælp mig please

Det kan være det er din strømtilslutning til Nt boksen den er gal med... Har du målt hvad spændingen i stikkontakten er?
Hvis du har mere end 240V skal du nok lige få tjekket din installation...

Ellers må det vel være din udbyder der skal finde ud af hvorfor NT´en brænder af...

Fra : Preben og Anette

Dato : 02-12-03 22:40

Behøver den da 220 volt ?????
den kan da sagtens kører med den spænding fra TDC det fik jeg da at vide af
montøren

--
Venlig hilsen

Preben Christensen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-12-03 22:51

"Preben og Anette" <pcdunder@tele2adsl.dk> wrote in message news:9H7zb.1649$GK1.872@news.get2net.dk...
> Behøver den da 220 volt ?????
> den kan da sagtens kører med den spænding fra TDC det fik jeg da at vide af
> montøren

ved fejl på ISDN anlæg, kan det tit være strøm til NT box der er løsningen.... da man ikke er sikker på at alt virker..
især ikke hvis det er den med AB porte... så vikrer højst 1 telefon, og kun en gang imellem

Fra : Preben og Anette

Dato : 02-12-03 22:50

Mange tak

Det vil jeg prøve når jeg nu får en ny NT-boks igen igen

--
Venlig hilsen

Preben Christensen