De stjæler vore P-pladser
Fra : Karl Ejnar Christens~

Dato : 03-12-03 00:53

Hej

Vi oplever stigende problemer med at almindelige bilister tager
kørestolspladserne. Senest her i søndags ved McDonalds i Haverslev. Begge
pladserne var taget, og som sædvanlig intet P-skilt i forruden.

Ulla kørte ind og klagede sin nød, men de havde desværre ikke kaldeanlæg.
Men hun var velkommen til at parkere ved deres skur, hvor der var bedre
plads.

Hvad gør i andre? Vi var fristet til at parkere bagved de to biler, men med
risiko for at de blev sure, og "kom" til at bakke ind i bilen.

Vi kunne selvfølgelig vente på de kom ud, og så give dem et møjfald. Ikke at
det havde hjulpet noget særligt. Det er nok opdragelsen, det er galt med.
Når der ikke er plads, så tager man da bare kørestolspladserne - who cares.

Kan man ringe til politiet, og så forvente, at de kommer og giver en
klækkelig bøde? Eller har de "bedre" ting at tage sig til?

Da vi kom ud igen, var de begge kørt, men en ny havde taget den ene plads.

Kunne man ikke få lavet nogle klistermærker til at sætte midt på forruden.
Tekst: Du har stjålet min P-plads - nu må jeg køre hjem igen. Gerne med en
god lim, der er svær at få af ruden igen.

Andre forslag?

--
Karl Ejnar

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 03-12-03 08:11

Karl Ejnar Christensen skrev:
> Kan man ringe til politiet, og så forvente, at de kommer og giver en
> klækkelig bøde? Eller har de "bedre" ting at tage sig til?

De steder hvor vi oplever den slags, plejer jeg at skrive (pr. email) til
politi med kopi til butiksindehaveren.
De svarer aldrig, men problemerne ophører som regel
Ringer man til politiet får man som regel det svar, at de desværre ikke kan
sende en vogn. Men de noterer det i døgnrapporten, at der er ringet. Og hvis
de ustandseligt modtager opkald om ulovligt parkerede biler, så reagerer de
før eller siden...

Der var engang nogle små flyerns man kunne sætte i deres forrude; jeg kan
ikke huske hvem der lavede dem...
Ellers må du lave nogle selv på A5, og printe en stak i kan ha' i bilen

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 03-12-03 10:09

> [...]

>Tekst: Du har stjålet min P-plads - nu må jeg køre hjem igen. Gerne med en
>god lim, der er svær at få af ruden igen.

En dunk maling?

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Leonard

Dato : 03-12-03 10:38

"Karl Ejnar Christensen" <a.b@c.mail.dk> wrote:

>Kunne man ikke få lavet nogle klistermærker til at sætte midt på forruden.
>Tekst: Du har stjålet min P-plads - nu må jeg køre hjem igen. Gerne med en
>god lim, der er svær at få af ruden igen.

Dansk Handicap Forbund har 2 forskellige kort til at sætte i viskeren.
http://dhf-net.dk/materialer

Jeg har brugt at parkere bagved, men det tør jeg ikke mere. Man ved
aldrig hvilke typer det er der kører i bilen og nogen har en meget
kort lunte i dag.

--
Thomas Leonard Gertz - http://ryk.dk
Brug Tilgængelighedsbasen, nu mere end 1100 steder

Fra : Karsten Jensen

Dato : 03-12-03 12:53

On Wed, 03 Dec 2003 10:37:39 +0100, Leonard <nospam@invalid.invalid>
wrote:

>Jeg har brugt at parkere bagved, men det tør jeg ikke mere. Man ved
>aldrig hvilke typer det er der kører i bilen og nogen har en meget
>kort lunte i dag.

Kender det godt - det er også min frygt.....

--

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j_absolute_no_spamming@direkte.org

Fra : strid

Dato : 03-12-03 13:57

Hejsa

Jeg må sige jeg virkelig tit får mange der går "amok" på mig når jeg
parkere på en handicap plads. Jeg er unsynligt handicappet og har ikke
altid min kørestol med. Det gør at folk tror de har retten til at sige
og gøre hvad som helst.
jeg har skilt og min bil er en kommunebetalt ting, men folk er helt
ligeglade. jeg får kommentare som at jeg skal skamme mig, at jeg burde
have en i røven, at min mor er væmmelig sådan som hun har opdraget
mig. Jeg har oplevet at blive spyttet på, min bil er sparket til og
så fremdeles.
Jeg syntes det er virkelig ubehageligt.

Politiet bliver kaldt efter mig og folk tror jeg ikke er handicappet,
hvad bilder jeg mig ind.

På min hjemmeside har jeg anmeldelser af steder og hvordan de er for
handicappede, så jeg må da have bare lidt indsigt, om ikke andet mere
end de mennsker der spiller dommer over mig.
Jeg ønsker alle en fremragende jul

Mange glade tanker herfra

Astrid

Fra : Uffe Holst

Dato : 03-12-03 14:27

In an article of 3 Dec 2003 strid wrote:

> [...]
> parkere på en handicap plads. Jeg er unsynligt handicappet og har ikke
> altid min kørestol med. Det gør at folk tror de har retten til at sige

Hvis dit handicap ikke fordrer, når du ikke har kørestolen med, at du har
den ekstra plads til rådighed, som handicappladsen giver, så er der jo
heller ingen grund til at parkere der. Så kunne du benytte en normal plads
og holde handicappladsen fri for andre handicappede med pladsbehovet.

Men naturligvis kan det stadig være, at du har behov for ekstra plads til
at stå ud af bilen.

> Jeg syntes det er virkelig ubehageligt.

Det kan jeg godt forstå.

--
Uffe Holst

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 03-12-03 16:44

Uffe Holst skrev:
> Men naturligvis kan det stadig være, at du har behov for ekstra plads
> til at stå ud af bilen.

Eller behov for at kunne parkere tættere på indgangen.

Fra : Uffe Holst

Dato : 03-12-03 21:16

In an article of 3 Dec 2003 Søren C. Fischer wrote:

> Eller behov for at kunne parkere tættere på indgangen.

Ja, der kan være flere grunde til det. Helt sikkert.

Men det er jo ikke altid handicappede, der parkerer handicapbilen på
handicappladsen. Jeg har mere end en gang set forældre til handicappede
børn smide deres bil på handicapparkeringspladsen, selvom de ikke har
barnet med i bilen.

Og det er jo slet ikke rimeligt. Men jeg kan da ikke selv sige mig fri for
ikke selv at have gjort det. Ak.

--
Uffe Holst

Fra : Karl Ejnar Christens~

Dato : 03-12-03 21:24

"Søren C. Fischer" <soren@fischer-streton.dk.invalid> wrote in message

> Eller behov for at kunne parkere tættere på indgangen.

Normalt har vi jo ikke brug for at parkere tæt på indgangen, fordi Ulla jo
har el-stol. Vi kan jo også komme ud ad bagenden via liften. Men det er lidt
svært at manøvrere Ducato'en ind på en normal plads, og så går det jo også
ud over nogen andre, der får mindre plads til at åbne døre.

Og jeg mener, når nu pladserne er der må vi jo bruge dem. Hvis altså de ikke
lige var stjålet af nogle, der enten ikke gider gå langt, eller ikke gider
at køre rundt og kigge forgæves efter en anden plads.

--
Karl Ejnar

Fra : strid

Dato : 03-12-03 21:13

> [...]
>heller ingen grund til at parkere der. Så kunne du benytte en normal plads
>og holde handicappladsen fri for andre handicappede med pladsbehovet.

Hvis jeg kunne gå så langt så ville jeg meget gerne. og når jeg har
muligheden parkere jeg gerne på almindelige parkeringspladser, det er
da en selvfølge. Men de dage hvor jeg næsten ikke kan gå og derved
heller ikke kan skubbe min kørestol er jeg nødt til at have meget kort
distancer til mit mål. Der kommer desværre ikke nogen og hjælper mig
med indkøb, opvask, og lign. derfor er jeg nødt til at gå ud nogen
gange.

Jeg har de der fine sedler fra PTU "tager du min plads, tager du vel
også mit handicap" det er en stor glæde at give dem til vinduesviskere
hos nogen der ikke har skilt. Men mit problem er at selv når jeg har
mit skilt kalder folk politiet.

Astrid

Fra : Uffe Holst

Dato : 04-12-03 10:42

> [...]

> også mit handicap" det er en stor glæde at give dem til vinduesviskere
> hos nogen der ikke har skilt. Men mit problem er at selv når jeg har

Hvad siger politiet så?

--
Uffe Holst

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 03-12-03 16:48

strid skrev:

> jeg har skilt og min bil er en kommunebetalt ting, men folk er helt
> ligeglade.

Ja hvis du har invalideskilt så er det da noget uforskammet noget, at folk
brokker sig!
Men du kunne jo stille pege på dit invalidseskilt i forruden, så plejer folk
at falde ned igen.
Jeg oplever somme tider, at folk kommenterer min parkering når jeg f.eks.
skal hente min kæreste et eller andet sted. Så stiger jeg jo også ofte ud af
bilen, og går fra stedet. Jeg plejer så at pege på invalideskiltet uden, at
sige noget til dem der brokker sig.

Fra : Karsten Jensen

Dato : 03-12-03 21:50

Jeg synes tilgengæld også, at jeg sommetider ser biler med
invalideskilt bliver "smidt" som en vaskeægte italiensk parkering.
Bevares, det er svært at vurdere om parkering har sin
berettigelse - til trods for et invalideskilt, der giver andre
rettigheder - men nogen gange synes jeg andre går over stregen.
Et gentagende eksempel er der hvor jeg arbejder; her skal jeg
ind på en VUC-skole for at tage elevatoren så jeg kan komme hen på min
arbejdsplads. En af eleverne på skolen har en transit, sidder i
el-stol og har chauffør på. De har invalideskilt og der er (næsten)
altid to ledige båse til invalidebiler. Og eleven skal næsten altid
holde klods op og ned af døren, spære for trafiken og for den opkørsel
jeg benytter for at komme op på fortovet og hen til døren. Jeg har
gentagende gange spurgt om det var nødvendigt, og svar kommer der
aldrig. Eleven skal i sin el-stol køre 4 meter længere - hvis de bare
gad at bruge den anden bås.

Selv forsøger jeg at holde en god parkeringsmoral på trods af mit
invalideskilt.

- hvilket får mig til at tænke på en anden situation - jeg kan ikke
selv nå betalingsautomater når man skal holde på en invalideplads, der
opkræves betaling for. Hvad gør man så?

Fra : Uffe Holst

Dato : 04-12-03 10:46

In an article of 3 Dec 2003 Karsten Jensen wrote:

> - hvilket får mig til at tænke på en anden situation - jeg kan ikke
> selv nå betalingsautomater når man skal holde på en invalideplads, der
> opkræves betaling for. Hvad gør man så?

Prøv at kontakt kommunen - eller hvem der nu ellers har automaten - og bed
dem om at opsætte en handicapvenlig automat.

Og indtil da vil jeg lave mig en lille seddel til vinduet, hvorpå der står,
at du ikke kan nå automaten pga. dit handicap.

--
Uffe Holst

Fra : Karsten Jensen

Dato : 05-12-03 22:25

On 04 Dec 2003 09:45:45 GMT, "Uffe Holst" <uhc@post6.tele.dk> wrote:

>Prøv at kontakt kommunen - eller hvem der nu ellers har automaten - og bed
>dem om at opsætte en handicapvenlig automat.

Lidt omstændigt *SS* når man nu eks. kommer til Århus og "skal"
betale.

Fra : Leonard

Dato : 05-12-03 23:10

Karsten Jensen <k-j_absolute_no_spamming@direkte.org> wrote:

>Lidt omstændigt *SS* når man nu eks. kommer til Århus og "skal"
>betale.

Men skal du betale i Århus?
- jeg har bare parkeret og lagt det blå skilt i forruden, men måske
har jeg bare været heldig.

Nogle steder er det umuligt at komme ud igen, hvis man ikke har betalt
og jeg vil give dig ret i at de fleste P-kort-automater ikke er for os
der sidder ned, og slet ikke når armene har din længde.
Den slags steder undgår jeg helst, parkerer så hellere "lidt ulovligt"
udenfor bommene.

Fra : Leonard

Dato : 06-12-03 19:14

Leonard <nospam@invalid.invalid> wrote:

>Men skal du betale i Århus?
>- jeg har bare parkeret og lagt det blå skilt i forruden, men måske
>har jeg bare været heldig.

Og nu har jeg spurgt en af de lokale århusianere.
Der skal ikke betales for parkering på de offentlige pladser i Århus,
dem med bomme kan man ikke undgå at betale for.

Fra : Karsten Jensen

Dato : 06-12-03 19:28

On Sat, 06 Dec 2003 19:13:45 +0100, Leonard <nospam@invalid.invalid>
wrote:

>Og nu har jeg spurgt en af de lokale århusianere.
>Der skal ikke betales for parkering på de offentlige pladser i Århus,
>dem med bomme kan man ikke undgå at betale for.

Herligt.....

Fra : Karsten Jensen

Dato : 06-12-03 19:27

On Fri, 05 Dec 2003 23:09:33 +0100, Leonard <nospam@invalid.invalid>
wrote:

>Men skal du betale i Århus?

Det mener jeg bestemt man skal nede ved Musikhuset og nede ved
spillestedet Train - der stod ihvertfald ikke det modsatte. Mit kort
ligger altid i ruden.........

Fra : Leonard

Dato : 04-12-03 15:18

> [...]

>- hvilket får mig til at tænke på en anden situation - jeg kan ikke
>selv nå betalingsautomater når man skal holde på en invalideplads, der

Hvor findes det?
- alle de byer jeg har undersøgt det i, dvs. Odense. Århus og Kbh. har
jg fået at vide at jeg ikke skal betale når jeg har mit skilt i
forruden.

Og jeg har holdt mange mærkelige steder og aldrig fået en påtale eller
en afgift.

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 04-12-03 15:36

Leonard skrev:

> Hvor findes det?
> - alle de byer jeg har undersøgt det i, dvs. Odense. Århus og Kbh. har
> jg fået at vide at jeg ikke skal betale når jeg har mit skilt i
> forruden.

Ja, jeg er nu heller aldrig stødt åp en invalideparkering hvor der blev
opkrævet parkeringsafgift...

Fra : Leonard

Dato : 04-12-03 15:59

"Søren C. Fischer" <soren@fischer-streton.dk.invalid> wrote:

>Ja, jeg er nu heller aldrig stødt åp en invalideparkering hvor der blev
>opkrævet parkeringsafgift...

og det gælder ikke kun på de reserverede pladser med skilt og symbol.
Når jeg parkerer betaler jeg aldrig, lægger bare mit skilt op i ruden.

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 04-12-03 16:07

Leonard skrev:

> og det gælder ikke kun på de reserverede pladser med skilt og symbol.
> Når jeg parkerer betaler jeg aldrig, lægger bare mit skilt op i ruden.

Nemlig.
Vi har dog fået 1 parkeringsbøde i Sverige engang... Men det var for at
holde i den forkerte side af vejen, og den gik altså ikke

Fra : Leonard

Dato : 04-12-03 16:45

"Søren C. Fischer" <soren@fischer-streton.dk.invalid> wrote:

>Vi har dog fået 1 parkeringsbøde i Sverige engang... Men det var for at
>holde i den forkerte side af vejen, og den gik altså ikke

Svenskere er da underlige
Jeg parkerede på Christiansborg Slotsplads, oppe på brostenene, lige
inden for fortovet, der hvor demonstrationerne plejer at være. Alle
pladser inde i gården var optaget og vi skule mødes med nogle af dem
der tror de bestemmer.
3 timer efter stod min bil der endnu og ikke skyggen af en lap i
viskeren.

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 04-12-03 16:56

Leonard skrev:

> [...]
> der tror de bestemmer.
> 3 timer efter stod min bil der endnu og ikke skyggen af en lap i

Den var helt sikkert ikke gået uden invalideskilt

Fra : Karl Ejnar Christens~

Dato : 04-12-03 20:23

"Søren C. Fischer" <soren@fischer-streton.dk.invalid> wrote

[om P-bøder og -regler i andre lande]

> Den var helt sikkert ikke gået uden invalideskilt

Ja så er det enklere i Skotland. Når man har skilt må man holde stort set
overalt. Det fik vi at vide af en P-vagt i Campbeltown, Mull of Kintyre. Der
er også fine afmærkninger langs fortovet derovre. Hvis der er dobbelt gule
streger, må ingen holde der. Hvis der er enkeltstreger, må man med skilt
holde 1 time (andre må kun standse). Alle andre steder langs fortovet må man
holde lige så længe man vil, og i hvilken retning man vil.

Men apropos emnet, så er det også nødvendigt med de lempelige regler. Folk
uden skilt tager også derovre rask væk handicap-pladserne. Og så har de
vist flere forskellige skilte med forskellige farver, så der er vist flere,
der har skilte:

--
Karl Ejnar

Fra : strid

Dato : 04-12-03 21:25

Hejsa

jeg har faktisk fået en bøde med den begrundelse at jeg holdt på
invalideplads med skilt.. aldrighar jeg grint så meget i HELE mit liv.
Jeg ringede til Parkering KBH og hun sagde det kunne der ikke stå, jeg
endte med at måtte sende en kopi ind og fik et lang brev der
undskyldt..
tale om Parkerings vagt der sover i jobbet.

Astrid :)

ps. fra en der bor på amager.. svenskere er rigtig underlige :))

Fra : Karsten Jensen

Dato : 05-12-03 22:26

Det var jeg ikke klar over.....

Fra : Karl Ejnar Christens~

Dato : 03-12-03 21:18

"strid" <astrid@strid.dk> wrote in message
> [...]
> have en i røven, at min mor er væmmelig sådan som hun har opdraget
> mig. Jeg har oplevet at blive spyttet på, min bil er sparket til og

Ja det er da den omvendte verden. Da Ulla klagede sin nød, var der endda
nogen, der sagde: Det kunne jo være nogen, der var dårligt gående, der havde
taget pladserne. Men så må de sq da sørge for at anskaffe sig et P-kort,
hvis de har det behov. Det er endda nu blevet lettere med de nye regler, en
lægeerklæring er nok.

--
Karl Ejnar

Fra : Tournesol

Dato : 04-12-03 07:41

Godmorgen

Det oplever jeg også tit hvor jeg så forklare folk pænt at man ikke altid
skal dømme efter havd man kan se
Jeg har det nye skilt der er billede på så falder folk somregl ned igen jeg
har også fået et klister mærke i bagruden det har også hjulpet.
Jeg har slev lavet nogle små sedler med en lille udpluk fra loven

jeg er ung og man kan ikke se på mig som sådan at jeg er handicapet ,jeg har
en gang distance på under 100 m og kan ikke klare mere at gå med rollator og
hjælp fra ergo er en by i rusland.

jeg har lige fået tilkendt førtidspension.

MVH
Henriette.

--
Dk Tournesol
www.dktournesol.dk

Fra : Karl Ejnar Christens~

Dato : 03-12-03 21:13

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> wrote in message

> Dansk Handicap Forbund har 2 forskellige kort til at sætte i viskeren.
> http://dhf-net.dk/materialer

Tak - det vil jeg kigge efter

> Jeg har brugt at parkere bagved, men det tør jeg ikke mere. Man ved
> aldrig hvilke typer det er der kører i bilen og nogen har en meget
> kort lunte i dag.

Ja desværre - selv om det jo netop ikke skulle være dem, der følte sig
forurettet.

Forventes det så modsat, at de handicappede har en laaang lunte

OT: så var der lige én, der torpederede en fodgænger med fuldt overlæg. Blot
et andet og meget alvorligere eksempel på kort lunte.

--
Karl Ejnar
Der ikke længere har en jumpy til salg - motoren stod af - skrottet

Fra : Leonard

Dato : 04-12-03 15:21

"Karl Ejnar Christensen" <a.b@c.mail.dk> wrote:

>Forventes det så modsat, at de handicappede har en laaang lunte

Det forventes vel at vi har god tid, så vi bare kan holde og vente på
at pladsen bliver ledig, og hva' fa'en, jeg har da heller ikke andet
at lave ... NOT

Fra : Karsten Jensen

Dato : 03-12-03 12:52

On Wed, 3 Dec 2003 00:53:29 +0100, "Karl Ejnar Christensen"
<a.b@c.mail.dk> wrote:

>Hvad gør i andre? Vi var fristet til at parkere bagved de to biler, men med
>risiko for at de blev sure, og "kom" til at bakke ind i bilen.

Man 'kan' jo komme til at parkere så tæt op af den anden bil at de
skal ind af bagsmækken eller passager-siden. Der er jeg 'kommet' til.
Det kan jo også være frygtelig svært at parkere sådan et stor skrummel
af en Transit ;.))

>Kunne man ikke få lavet nogle klistermærker til at sætte midt på forruden.
>Tekst: Du har stjålet min P-plads - nu må jeg køre hjem igen. Gerne med en
>god lim, der er svær at få af ruden igen.

DHF har en blok der ligner en parkeringsbøde.......

Fra : TPBPERfjerndette@SVE~

Dato : 03-12-03 14:32

Hej NG

I forbindelse med parkering på handicap P-pladser, skal i tænke over hvor
pladsen ligger, når i f.eks kontakter Politiet.

Hvis f.eks. der er en handicap P-plads ved indgangen til en butik f.eks.
Føtex, Bilka, Kvickly, eller anden større butik, er den med stor
sandsynlighed beliggende på privat område, så kan Politiet ikke hjælpe.

Med venlig hilsen

Per

Fra : Karsten Jensen

Dato : 03-12-03 21:52

On Wed, 3 Dec 2003 13:32:12 +0000 (UTC), TPBPERfjerndette@SVENDBORG.DK
wrote:

>Hvis f.eks. der er en handicap P-plads ved indgangen til en butik f.eks.
>Føtex, Bilka, Kvickly, eller anden større butik, er den med stor
>sandsynlighed beliggende på privat område, så kan Politiet ikke hjælpe.

Er du sikker? Færdselsloven gælder jo på alle åbne områder!

Fra : strid

Dato : 03-12-03 22:17

Her i København er det enten parkering København eller privat
parkering ( ofte Euro park) og politiet virker altså altid. Når det er
parkering København der har område så henviser de til dem men ellers
er det politiet.
Fisketorvet og kvickly har da Euro park og de kalder politiet.

Jeg ved da jeg så sent som i forgårs diskuterede med en betjent om det
var min bil, mit skilt og om jeg virkelig var syg.
Jeg bliver altid lidt grov og siger jeg vil hellere dø af denne her
sygdom end at stå og glo på andres biler på den nedgørende måde.

jeg mener også at almen omtanke som at parkere så andre har adgang er
da en selvfølge når man selv forventer speciel hensyntagen :)

Astrid :)

On Wed, 03 Dec 2003 21:51:32 +0100, Karsten Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 03-12-03 22:41

strid skrev i <news:7hkssv82ptmegrnc4o0anvgu21jhhemvbu@4ax.com,>:

> [...]
> Jeg bliver altid lidt grov og siger jeg vil hellere dø af denne her
> sygdom end at stå og glo på andres biler på den nedgørende måde.

Jeg har hørt, at de gamle skilte ofte blev stjålet og misbrugt - det
kan måske være årsagen til betjentens reaktion. Måske du vil
have glæde af det nye kort, der er svjh et billede af brugeren.

--
Mange hilsner
Lotte M

http://www.lotte-m.dk/ http://www.handiinfo.dk/

Fra : Karsten Jensen

Dato : 04-12-03 10:22

On Wed, 03 Dec 2003 22:17:22 +0100, strid <astrid@strid.dk> wrote:

>Jeg ved da jeg så sent som i forgårs diskuterede med en betjent om det
>var min bil, mit skilt og om jeg virkelig var syg.

What?

Fra : Annika Pedersen

Dato : 04-12-03 10:53

> Er du sikker? Færdselsloven gælder jo på alle åbne områder!

Fik jeg også at vide af politiet da jeg boede i Vejle - de kunne intet
gøre, for Kvickly/Føtex eller hvor det nu var, var privat.

--
Annika P

Fra : strid

Dato : 04-12-03 14:46

HEjsa

jeg har faktisk det nye skilt. Og viser gladeligt mit grimme fjæs bag
på til folk, men det er ikke altid nok. De tror man har fjernet det
rigte billede og lavet sit eget der ind i, og hvad har vi.
Politiet er søde nok normalt og så er der lige de der få der tror de
er på forbryderjagt. Jeg har måtte forklare en betjent at det var min
bil og han endte med at kalde op til centralen om det var rigtigt.
Dette var efter jeg havde vist skilt og registreringsattest på bilen.
Han troede bare slet ikke på mig.

Det er virkelig svært at være usynligt handicappet, men specielt når
folk råber efter en. Der var en ældre herre i dag i City2 stor center
der gik efter min søster og jeg for at sige jeg skulle skamme mig og
overlade pladsen til dem der havde brug for dem, at jeg skulle skride
og så fremdeles. Det er altså normalt her ovre.

Jeg håber ikke det er så slemt andre steder, men min erfaring siger
det er meget sjældent at folk ikke glor og råber efter en.

Så man konstatere at deres handicap er i hoved :)) fnis

Astrid

Fra : Ukendt

Dato : 03-12-03 23:12

Karl Ejnar Christensen skrev i news:3fcd261a$0$160$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,:

[Uretmæssig brug af handicappladser]

> Hvad gør i andre?

I storcenteret har jeg, for et par år siden, haft tilkaldt politiet, fordi
2 af 3 pladser var optaget af biler uden skilt - vagthavende var
flink, nærmest bekymret for om jeg kunne parkere alternativt, for
de kunne jo ikke hjælpe straks. Efter en times tid tjekkede jeg
bilerne og da var der uddelt bøder.

En gang, hvor en firmavarebil holdt på en handicapplads, ringede
jeg til virksomheden, hvor en flov mester lovede at repetere
parkeringsregler med chaufføren.

På sygehuset har de flere gange ringet til politiet, når jeg har
gjort opmærksom på uretmæssige parkeringer.

Engang ved Aalborghallen kredsede en bil rundt efter parkerings-
plads, var lige ved at tage handicappladsen, men undlod angiveligt
fordi jeg var i bilen på h-pladsen overfor. Da jeg havde parkeret
og gik fra bilen, vendte jeg lidt efter om og kiggede - vupti, de havde
parkeret og var ved at låse bilen. Så bevægede jeg mig tættere på
og gloede - chaufføren låste op og flyttede bilen

En del gange har jeg brugt sedlerne fra DHF.

> Vi var fristet til at parkere bagved de to biler, men
> med risiko for at de blev sure, og "kom" til at bakke ind i bilen.

Me2.

Fra : Leonard

Dato : 04-12-03 15:24

"Lotte M" <post(at)lotte-m.dk> wrote:

>En gang, hvor en firmavarebil holdt på en handicapplads,

Da jeg gik i skole lukkede jeg kaffe-automat-bilen inde, han fik lov
at vente i 15 min da han gerne ville videre og var meget flov.

Og jeg hyggede mig resten af dagen

Fra : Ukendt

Dato : 04-12-03 17:30

Leonard skrev i <news:ungusvo8u1broovs87praurteea0k9ldau@4ax.com,>:

> Da jeg gik i skole lukkede jeg kaffe-automat-bilen inde, han fik lov
> at vente i 15 min da han gerne ville videre og var meget flov.
>
> Og jeg hyggede mig resten af dagen

*Grin* - ja, jeg har det også som *mulvarpen, selv en lille hævn
kan redde dagen

(* mulvarpen der ville vide hvem der havde lavet lort på dens
hoved)

Fra : Sverre Stokke

Dato : 06-12-03 11:23

"Lotte M" <post(at)lotte-m.dk> skriver:

>*Grin* - ja, jeg har det også som *mulvarpen, selv en lille hævn
>kan redde dagen

Jeg tager ikke hævn over uberettiget parkering på vores pladser - uanset,
hvem der har parkeret og hvor tåbeligt det er gjort.

Resultatet kan nemlig meget vel være at vedkommende bilist bliver sur og
forsinket. Det kan bevirke at en børnehaveklasse bliver pløjet ned af
bilen 500 meter derfra.

Hvis jeg møder bilisten - og helt ideelt sammen med kone og børn - kan jeg
finde på høfligt og lidt humoristisk (i hvert fald venligt smilende) at
spørge:

Hvorfor gør du det?

Han skammer sig, så det er en ynk. Men jeg tror ikke at jeg vil gøre det
mere, for måske starter de et skænderi lidt efter - og så er han en farlig
bilist.

Hilsen Sverre.

Fra : Leonard

Dato : 06-12-03 19:12

"Sverre Stokke" <sverre@enterpol.dk> wrote:

> [...]
>finde på høfligt og lidt humoristisk (i hvert fald venligt smilende) at

Jeg oplevede en dag en far parkere i båsen ved siden af mig, der også
var markeret handicap-symbol. Drengen stod lidt og kiggede på skiltet
og spurgte så, hvad betyder det skilt?
- jeg kunne ikke dy mig for at svare, da faren ikke gjorde det: "Det
betyder at din far ikke går så godt, så han bliver nødt til at holde
på en plads tæt ved indgangen."
Knægten kiggede undrende på mig og løb så efter far, der var gået ind
i butikken, mens han råbte: "Far ... ?"

Gad vidst hvilken forklaring han fik.

Fra : Sverre Stokke

Dato : 07-12-03 11:12

Leonard <nospam@invalid.invalid> skriver:
> [...]
>- jeg kunne ikke dy mig for at svare, da faren ikke gjorde det: "Det
>betyder at din far ikke går så godt, så han bliver nødt til at holde

Jeg havde ikke kunnet modstå fristelsen, men havde nok sagt noget i
retning af:
'Det betyder at din far er meget, meget syg'.
Og det havde jeg jo på en eller anden måde haft ret i.

Hilsen Sverre.

Fra : J Larsen

Dato : 07-12-03 22:44

Ja man skal bare ikke bo i Roskilde og melde en
ikke invalidebil til det kære politi, de gør ikke noget ved det,

Har flere gange meldt det til politiet, sidst hvor jeg måtte pakere
ulovligt da pladsen var optaget ef en ikke invalidebil, det kunne
den kære politimand også se det ikke var, da han fik bilens reg. nr.

Hans kommentar "der kommer nok en p vagt forbi og giver ham en bøde"
ja havde der gjordt det, kunne jeg jo også være uheldig at få en.

Mvh.

Fra : Sverre Stokke

Dato : 08-12-03 08:42

"J Larsen" <sally@nospamprivat.tele.dk> skriver:
>Ja man skal bare ikke bo i Roskilde og melde en
>ikke invalidebil til det kære politi, de gør ikke noget ved det,

Nej, selvfølgelig gør de ikke det.
Politiet er presset af nedskæringer og afspadsering.
De har vigtigere ting at tage sig til.

Hilsen Sverre.

Fra : Lykke

Dato : 08-12-03 13:37

jeg synes da du skal "sætte" dig ned og skrive en flyverseddel og hver gang
afleverer dem i viskerne - hvis du kan nå der, eller er malertape rimelig
uskadelig.
jeg "almindelige" billist har sat mange sedler i viskerne, billister snupper
ikke kun jeres pladser, men pakerer som de ejer det hele og lidt til.
den seddel jeg havde startede med "TILLYKKE - DU HAR VUNDET EN POSE JORD,
SUPLER HVIS NOGET DRYSSER FRA DIT HOVED, .....osv. med noget om at det så
kunne forhindre ham i, at tænke på bl.a. min bil og ellers tage hensyn næste
gang han skulle parkere.
jeg havde egentlig glemt alt om den, men den var sjov i hævnen.
skulle du finde på en god en, så send den endelig med et nyt indlæg, jeg vil
gerne have den med på mit hjælperjob.

Fra : Tournesol

Dato : 08-12-03 19:37

Hejsa

jeg har selv lavet en lille en til at sætte i forruden på de bilister som
ikke er særligt hensynsfulde ,det kunne jo være de ikke kendte det lille blå
skilt med rullestolen >ironi<

Hvis nogle vil bruge det så gør det eneligt.

MVH
Henriette.

Invalide Parkering
Alle kender symbolet med kørestolen.

Når det står malet på en parkeringsplads,

betyder tegnet "invalideskilt påbudt".

Du må altså kun parkere her, hvis du

har det blå invalideskilt – eller det

nye parkeringskort - liggende synligt

i forruden.

Pladsen er reserveret handicappede bilister.

Respekter det venligst!!!!!

Fra : Robert Pedersen

Dato : 08-12-03 23:11

"Tournesol" <bankehytten@kattebakkeyahoo.dk> skrev i en meddelelse news:3fd4c4d4$0$163$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> nye parkeringskort - liggende synligt
> i forruden.
> Pladsen er reserveret handicappede bilister.

Jeg plejer med et - synes jeg selv - venligt smil, at gøre dem opmærksom på, at 'husk lige at sætte jeres blå invalideskilt i
forruden'.
Svarene strækker sig lige fra:'Ok men det ligger i bagagerummet'--- over 'Det ligger i den anden bil'---til 'Det skal jeg ikke
blande mig i/bestemme' --Det sidste fra en nydansker, som med accent og søn syntes det var helt ok at sidde og spise pølser på en
invalideplads.
Et par stykker blev grove og lovede mig tæsk og der var faktisk en som kørte igen-----med en undskyldning. Det er underligt - men jo
dyrere bilmærke, jo mere ret mener de at have til at holde UDEN skilt ......og være grove.

Men hvad gør man, når det ikke er andre billister, som optager pladsen.

På Lisbeths hjemmeside er der et 'flot' eksempel på en forretnings trang til at have et 'fjernlager' lige udenfor døren.
Jeg har lagt nogle andre ting ind på en Ekstra-side - sammen med lidt ros. For adgangsforhold.
http://mydo.dk

Hilsner Robert

Fra : Leonard

Dato : 08-12-03 23:27

"Robert Pedersen" <robertr@post.tdcadsl.dk> wrote:

>På Lisbeths hjemmeside er der et 'flot' eksempel på en forretnings trang til at have et 'fjernlager' lige udenfor døren.

Det kunne jeg ikke finde, og der er andre links der ikke virker på det
site.

Og Robert, kan du ikke indstille dit news-prog til at lave nogle
kortere linier, det er noget skrammel at læse dem når de er så lange.

Fra : Robert Pedersen

Dato : 09-12-03 21:39

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

til at have et 'fjernlager' lige udenfor døren.

> Det kunne jeg ikke finde, og der er andre links der ikke virker på det
> site.
Hvis jeg var fynbo, ville jeg sige: 'Der gik G i den' - det er jeg
ikke.....men det gjorde der alligevel. Ikke hos her....men der!
Nu skulle G'en være fjernet - så prøv igen på http://www.mydo.dk

> Og Robert, kan du ikke indstille dit news-prog til at lave nogle
> kortere linier, det er noget skrammel at læse dem når de er så lange.

Jeg skal prøve at formulere mig kortere fremover.
> --
> Thomas Leonard Gertz - http://ryk.dk
> Brug Tilgængelighedsbasen, nu mere end 1100 steder

---

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 10-12-03 14:54

Robert Pedersen skrev:

>Nu skulle G'en være fjernet - så prøv igen på http://www.mydo.dk

Hmhmhm. Spring direkte til </B><B><A HREF="file:///D:/MD/myo1.htm">
på forsiden.
Du må altså udlevere dit D-drev, hvis vi skal se det.
--
Kaj Svenningsen

Behandl dig selv som du vil behandles af andre.

Fra : Robert Pedersen

Dato : 10-12-03 23:34

"Kaj Svenningsen" <news@kajsvenningsen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> på forsiden.
> Du må altså udlevere dit D-drev, hvis vi skal se det.
Hrmf Kaj!
Når du kommer længere ned på siden, er der noget tekst samt nogle bilder,
som er mere interessante end et link i udu...du.
Nu har jeg fikset udu'et (begge to), så hvad syns du ellers om resten af
indholdet?
Alle andre links til faktaarket virker...så prøv et af dem.
Starter du med at trykke på alt, hvad der kan trykkes på fra øverst på
siden....før du læser den?
Bare rolig, jeg kommer fra et hjem med klaver, så jeg ved nok hvad det
drejer sig om - så
> Behandl dig selv som du vil behandles af andre.

Ellers mange hilsner med ønsket om en God Jul og Et lykkebringende Nytår -
samt en hilsen til søens folk.
robertP

---

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 10-12-03 23:54

Robert (Storm) Pedersen skrev:

>Hrmf Kaj!
>Når du kommer længere ned på siden, er der noget tekst samt nogle bilder,
>som er mere interessante end et link i udu...du.

Jaja den er go' med dig. Så længe vi diskuterer dine links, snakker vi
jo ikke om mine fejl.

>Nu har jeg fikset udu'et (begge to), så hvad syns du ellers om resten af
>indholdet?

Resten?
Var der mere?
Nåe jo. Jow Robert jeg kan godt lide din/jeres side. Der er meget fin
information at øse af.

>Alle andre links til faktaarket virker...så prøv et af dem.

Nix. Jeg bruger den, der passer mig. Den er nemlig på min skærm, så
det skal du ikke bestemme.

>Starter du med at trykke på alt, hvad der kan trykkes på fra øverst på
>siden....før du læser den?

Hvis der øverst står noget om at komme til fakta, skyder jeg da gerne
genvej.

>Bare rolig, jeg kommer fra et hjem med klaver, så jeg ved nok hvad det
>drejer sig om

Ha! Min familie kan spille på det.

>Ellers mange hilsner med ønsket om en God Jul og Et lykkebringende Nytår -
>samt en hilsen til søens folk.

Jøsses dog.

Det vil fremtidens vira også påstå.

Fra : strid

Dato : 09-12-03 10:03

> [...]
>dyrere bilmærke, jo mere ret mener de at have til at holde UDEN skilt ......og være grove

Du har så ret ! min far netop fortalt at han og min mor ( også perm, i
kørestol) har været i Rødovre center og der måtte han fjerne den samme
"dumme" mand i en stor BMW 4 gange fra de 4 pladser der er foran
centeret. TÆnk min far gik ud med pakker så min mor ikke skulle have
dem på skødet og hver gang havde han bare flyttet til en ny af
pladserne, fordi han flyttede sig jo når man far sagde det.. bare til
en ny invalide plads. Min far fik beskeden at det var fordi hans kone
liiiiige skulle købe noget og hun da bestemt skyndte sig .. HAHA

Utroligt. Min far endte med at kalde politiet, der jo har bygninger på
den anden side af centeret og som med STOR glæde kommer og flytter
folk med en bøde til følge.

EN "sød" historie til samlingen

så forresten er totalt fed reklame i TV i går om handicapåret, genial
syntes jeg, den forklarede lige hvad det var vi mener når vi siger det
er svært at komme rundt.

Håber alle har det godt !

Astrid

Fra : tovekrog

Dato : 13-12-03 13:04

Hej til alle.
Tilsyneladende er der nogen af jer, der er i tvivl om betaling på
P-pladserne.
I det lille hefte fra IBS - Invalideorganisationernes Brugerservice - er
det angivet, at reglerne er revideret i april 2001.
Man må parkere indtil 15 minutter på steder, hvor alene af- og pålæsning
er tilladt, steder med parkeringsforbud samt gågader, hvis ærindekørsel
er tilladt. Men man må ikke overtræde standsningsforbud.
Endvidere indtil 1 time på steder, hvor 15 eller 30 minutters parkering
er tilladt.
Og tidsubegrænset på steder, hvor 1, 2 eller 3 timers parkering er
tilladt.

For disse tre kategorier skal man huske at indstille p-skiven.

Tidsubegrænset. hvor der er billetautomater (parkometer eller parkomat).
Du skal ved ankomsten betale automatens maksimumbeløb - medmindre man
lokalt har vedtaget, at det skal være billigere eller gratis.

Det er gratis at parkere på parkometerpladser i byerne København,
Hillerød, Næstved, Odense, Vejle, Århus, Randers, Silkeborg og Aalborg.
Man skal blot indstille p-skiven.

Ja, og naturligvis have parkeringskortet - det nye eller det gamle - i
forruden.

For kort tid siden fik vi en parkeringsbøde ved Lyngby Storcenter - på
"pløjemarken" øst for centret. Vi klagede til Lyngby Kommune og fik
bøden eftergivet med en undskyldning.

Mange hilsner
Tove Krog

http://www.kandu.dk/

Fra : Karsten Jensen

Dato : 14-12-03 10:55

On Sat, 13 Dec 2003 12:03:56 GMT, "tovekrog" <tovekrog.news@kandu.dk>
wrote:

>For disse tre kategorier skal man huske at indstille p-skiven.

Jeg har godt nok ingen P-skive i bilen - og monterer jeg en i venstre
side af forruden, hvor den vist skal sidde så kan jeg alligevel ikke
nå den.... Hvad gør man så

Fra : Uffe Holst

Dato : 14-12-03 11:06

In an article of 14 Dec 2003 Karsten Jensen wrote:

> Jeg har godt nok ingen P-skive i bilen - og monterer jeg en i venstre
> side af forruden, hvor den vist skal sidde så kan jeg alligevel ikke
> nå den.... Hvad gør man så

Så må man vel sætte den et andet sted, hvor du kan nå.

Eller også kunne du få dig en pandepind, så du kunne nå den i forruden?
--
Uffe Holst

Fra : Annika Pedersen

Dato : 14-12-03 11:47

> Jeg har godt nok ingen P-skive i bilen - og monterer jeg en i venstre
> side af forruden, hvor den vist skal sidde så kan jeg alligevel ikke
> nå den.... Hvad gør man så

Så er det godt at der er kommet en elektronisk som er godkendt til brug nu
;) <http://www.p-watch.dk/movie.htm>

--
Annika P

Fra : Karsten Jensen

Dato : 15-12-03 12:29

On Sun, 14 Dec 2003 10:46:48 GMT, Annika Pedersen
<newsgroup@annika.dk> wrote:

>Så er det godt at der er kommet en elektronisk som er godkendt til brug nu
>;) <http://www.p-watch.dk/movie.htm>

takker

Fra : Leonard

Dato : 14-12-03 12:07

> [...]

>Jeg har godt nok ingen P-skive i bilen - og monterer jeg en i venstre
>side af forruden, hvor den vist skal sidde så kan jeg alligevel ikke

Jeg bruger heller aldrig P-skiven, i den ene bil er der ingen og i den
anden sidder den i højre side, hvor jeg ikke kan nå den.
Men blev det et problem ville jeg overveje en af de nye automatiske
P-skiver, sådan en tilsluttes bilen så den altid står på det rigtige
tidspunkt når man slukker motoren, det giver jo mange fordele for en
med så korte arme som dig

Fra : Karsten Jensen

Dato : 15-12-03 12:27

On Sun, 14 Dec 2003 12:06:37 +0100, Leonard <nospam@invalid.invalid>
wrote:

> [...]
>P-skiver, sådan en tilsluttes bilen så den altid står på det rigtige
>tidspunkt når man slukker motoren, det giver jo mange fordele for en

Har set på dem, men er der ikke noget med de skal indstilles manuelt -
eller tager jeg fejl?

Husker også at de vist er ret dyre.......

Fra : Leonard

Dato : 15-12-03 12:52

Karsten Jensen <k-j_absolute_no_spamming@direkte.org> wrote:

>Har set på dem, men er der ikke noget med de skal indstilles manuelt -
>eller tager jeg fejl?

Nej, ikke hvis du bare parkerer normalt i dagtimerne.
Du kan måske få brug for at stille tiden frem, hvis du fx parkerer om
aftenen et sted hvor der kun er begrænsning fra kl. 9 til 14, så må du
stille din skive frem til kl. 9, men hvor ofte gør man det?
Ellers er det smarte jo at den indstiller sig selv, hver gang.

>Husker også at de vist er ret dyre.

Ja, 800 kr. plus montering, så der er da råd til at vente på den
første p-afgift før der investeres ...

Fra : tovekrog

Dato : 20-12-03 01:23

> Hej Karsten.
Det er da oplagt at søge om den elektroniske p-skive som et hjælpemiddel
?
Hilsen
Tove Krog

http://www.kandu.dk/

Fra : Karsten Jensen

Dato : 22-12-03 23:47

On Sat, 20 Dec 2003 00:23:10 GMT, "tovekrog" <tovekrog.news@kandu.dk>
wrote:

>Det er da oplagt at søge om den elektroniske p-skive som et hjælpemiddel

Du siger noget - men sådan som mit amt opfører sig i øjeblikket tror
jeg ikke det er muligt.

Fra : tovekrog

Dato : 31-12-03 08:15

"Karsten Jensen" skrev d. 22-12-03 23:47 dette indlæg :

> Du siger noget - men sådan som mit amt opfører sig i øjeblikket tror
> [...]

Prøv alligevel at søge i amtet. Det er da et forsøg værd - og en
selvfølgelighed, at du skal have det bevilget som et hjælpemiddel.
Godt nytår
Tove Krog

http://www.kandu.dk/

Fra : Leonard

Dato : 31-12-03 09:53

"tovekrog" <tovekrog.news@kandu.dk> wrote:

>Prøv alligevel at søge i amtet. Det er da et forsøg værd

Men det er altså i kommunen der skal søges. De skal så sende den
omkring amtet, da det er noget med en bil ...

Fra : Karsten Jensen

Dato : 31-12-03 15:31

On Wed, 31 Dec 2003 07:14:50 GMT, "tovekrog" <tovekrog.news@kandu.dk>
wrote:

> [...]
>Prøv alligevel at søge i amtet. Det er da et forsøg værd - og en
>selvfølgelighed, at du skal have det bevilget som et hjælpemiddel.

Tak for opmuntringen - men jeg orker det pt. ikke nu. Har lige
afsluttet min bilsag som jeg fik delvis medhold i i amtet. Sidste to
punkter ryger til Det Sociale Nævn (bagrudevisker og opvarmet
forrude).

Fra : Karsten Jensen

Dato : 31-12-03 15:32

On Wed, 31 Dec 2003 07:14:50 GMT, "tovekrog" <tovekrog.news@kandu.dk>