fjernelse af html-kode fra en variabel
Fra : Thomas L. Pilegaard

Dato : 29-11-03 11:28

hvis jeg har en variabel der indeholder en streng med html-kode,
hvordan fjerner jeg så denne ?

eks.

<#define $subtitle = "<i>dette er min hjemmeside</i>"#>

så vil jeg gerne have fjernet <i> og </i>

mvh Thomas

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 29-11-03 12:06

Thomas L. Pilegaard <dundee@worldonline.dk> writes:
> hvis jeg har en variabel der indeholder en streng med html-kode,
> hvordan fjerner jeg så denne ?

Kun html-kode eller alt der bare ligner html? Det er ikke et helt
simpelt problem, med mindre man ikke bare går drastisk til værks.

> <#define $subtitle = "<i>dette er min hjemmeside</i>"#>
>
> så vil jeg gerne have fjernet <i> og </i>

$subtitle =~ s/<.*?>//g; # drastisk

$subtitle =~ s,</?i>,,g; # kun <i> og </i>
--
Lars Balker Rasmussen Consult::Perl

Fra : Tore Aursand

Dato : 29-11-03 19:01

On Sat, 29 Nov 2003 11:27:31 +0100, Thomas L. Pilegaard wrote:
> hvis jeg har en variabel der indeholder en streng med html-kode,
> hvordan fjerner jeg så denne ?

Dette er en FAQ:

perldoc -q html

--
Tore Aursand <tore@aursand.no>
"To cease smoking is the easiset thing I ever did. I ought to know,