Det aktive stof i HASH?
Fra : Rikke Nielsen

Dato : 28-11-03 21:01

Halløjsa NG.

Hvad hedder det aktive stof i HASH? Jeg ved det er et lang- og sikkert
latinsk ord, og ender på nol.

Og, hvis der er nogle, der er rigtigt inde i "stoffet", er det så, det samme
stof, der gør Marinol så attraktiv for kræft- aids og scelerose patienter?

Hilsen Flemming Kold.

Fra : Thomas Strandvig

Dato : 28-11-03 22:07

tetrahydrocannabinol
Mvh Thomas Strandvig
www.strandvig.dk

Fra : jepski

Dato : 21-02-04 00:17

Ham der Strandvig - er det nu noget han har forstand pÅ
> www.strandvig.dk

Hilsen Jeppe

Fra : Per A. Hansen

Dato : 22-02-04 11:47

"jepski" <j@dk> skrev i en meddelelse
> Ham der Strandvig - er det nu noget han har forstand pÅ

Hvad har det med subjekt at gøre?
Jeg kan hverken se hoved eller hale i indlægget?

Per A. Hansen

Fra : Thomas Strandvig

Dato : 23-02-04 20:13

Det er en gammel tråd Jeppe henviser til. Der var en der spurgte om det
aktive stof i Hash ( Tetrahydrocannabinol el THC).
Og Jo det er noget jeg har forstand på efter mere end 25 års arbejde med
stofafhængige.
Mvh Thomas Strandvig

Fra : Per A. Hansen

Dato : 24-02-04 12:18

"Thomas Strandvig" <thomas@strandvig.dk> skrev i en meddelelse
> Det er en gammel tråd Jeppe henviser til. Der var en der spurgte om det
> aktive stof i Hash ( Tetrahydrocannabinol el THC).

Det kan forklare det ret mystiske indlæg, hvor ingen spor var tilbage
efter tråden.

> Og Jo det er noget jeg har forstand på efter mere end 25 års arbejde med
> stofafhængige.

Det har jeg ikke haft mulighed til at tage stilling til, men du har uden
tvivl en
megen værdifuld erfaring at give videre.

Per A. Hansen

Fra : Thomas Strandvig

Dato : 24-02-04 16:48

> [...]
> tvivl en
> megen værdifuld erfaring at give videre.

Det var nu også Jepski der spurgte, og min erfaring er ikke god latin på
bjerget i disse tider, hvor et af verdens aller farligste stoffer, Metadon,
uddeles af det offentlige, mens alle kræfter sættes ind på at bekæmpe hash.

Mvh Thomas Strandvig

Fra : Per A. Hansen

Dato : 02-03-04 10:20

> [...]
Metadon,
> uddeles af det offentlige, mens alle kræfter sættes ind på at bekæmpe

Bestemt enig i det første - men skidt med om latinen er god eller dårlig -
dine indlæg er er altid velkomne.
Årsagen til mit 1. indlæg er stadig, at jeg ikke ved, hvad sagen drejer sig
om -
det fremgår ikke at teksten!
Du har allerede givet svaret - det er sikkert sket en fejl - måske er der
sorteret
på andet end dato!

Per A. Hansen

Fra : Child

Dato : 30-11-03 19:40

"Rikke Nielsen" <rikkenavneFJAERNDETTE@mail.dk> wrote in message
> Halløjsa NG.
>
> Hvad hedder det aktive stof i HASH? Jeg ved det er et lang- og sikkert
> latinsk ord, og ender på nol.

Tetra-Hydro-Cannabinol, ofte forkortet THC.

> Og, hvis der er nogle, der er rigtigt inde i "stoffet", er det så, det
samme
> stof, der gør Marinol så attraktiv for kræft- aids og scelerose patienter?

Ja, det er det samme der er i Marinol.

> Hilsen Flemming Kold.

Er det Rikke Nielsen eller Flemming Kold?

mvh. Thomas