ISDN -> analog dial-in
Fra : GN

Dato : 25-11-03 20:39

Hej

Hvilke muligheder er der for at koble min pc til firmaet analoge dial-in
pulje når jeg har isdn derhjemme?
Jeg forestiller mig selv følgende muligheder:
1. modem i computer -> a/b interface på NT-boks -> modembulje
2. isdn adapter i computer -> s-bus på NT-boks -> modempulje (i givet fald
via softmodem eller hvad?)

Hvilke hastigheder + stabilitet vil man mon opnå m. de forskellige
løsninger?

mvh
GN

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 25-11-03 21:17

"GN" <Guenther@FJERNES.softhome.net> skrev i en meddelelse
> 1. modem i computer -> a/b interface på NT-boks -> modembulje

Det er en mulighed

> 2. isdn adapter i computer -> s-bus på NT-boks -> modempulje (i givet
fald
> via softmodem eller hvad?)

Afhænger af ISDN adapteren. Jeg ville vælge denne med et ordentligt ISDN
kort eller tilsvarende, hvis det var mig.

> Hvilke hastigheder + stabilitet vil man mon opnå m. de forskellige
> løsninger?

Lige så elendigt som alle andre analoge forbindelser.
Hvor stor er firmaets pulje? Hvorfor ikke få ISDN i den?

Fra : GN

Dato : 25-11-03 23:00

> Afhænger af ISDN adapteren. Jeg ville vælge denne med et ordentligt ISDN
> kort eller tilsvarende, hvis det var mig.

Ok - takker for tip! - Er det helt konkret CAPI 2.0 (herunder analog modem
protocol) der helst skal være understøttet for at det virker? - jvf. :
http://www.capi.org/pages/technical.php

> Lige så elendigt som alle andre analoge forbindelser.
> Hvor stor er firmaets pulje? Hvorfor ikke få ISDN i den?

Det er en slags nødløsning på et gammelt setup mens der arbejdes på nogle
vpn-problemer

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 25-11-03 23:12

> Ok - takker for tip! - Er det helt konkret CAPI 2.0 (herunder analog modem
> protocol) der helst skal være understøttet for at det virker? - jvf. :
> http://www.capi.org/pages/technical.php

Ja, det vil være den mest oplagte løsning