opsætning af flere telefonstik
Fra : jan pedersen

Dato : 22-11-03 13:47

hej
jeg skal til at flytte i mit nye hus og der skal jeg have isdn. jeg valgte
at selv at gøre det hele, men er der nogle der har en ide om hvordan jeg
skal sætte isdn opså jeg stadig kan bruge alle telefonstik i huset

jan

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 22-11-03 14:01

"jan pedersen" <web-support@mail.dk> skrev i en meddelelse
> jeg skal til at flytte i mit nye hus og der skal jeg have isdn. jeg valgte
> at selv at gøre det hele, men er der nogle der har en ide om hvordan jeg
> skal sætte isdn opså jeg stadig kan bruge alle telefonstik i huset

Skal du bruge analoge telefoner?

Fra : jan pedersen

Dato : 22-11-03 14:07

ja det er kun analog jeg skal bruge, det eneste jeg bugere isdn til er
internet

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 22-11-03 14:16

> ja det er kun analog jeg skal bruge, det eneste jeg bugere isdn til er
> internet

Læs lige http://www.makr.dk/?quote

Er kablingen etableret pt?
Hvordan er ledningerne trukket?
Hvor kommer ledningen ind?
Hvor skal ISDN-modemet stå?
Hvordan tilkobles de analoge telefoner til ISDN?

Fra : jan pedersen

Dato : 22-11-03 14:14

hvad mener du med kablingen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 22-11-03 14:27

> hvad mener du med kablingen

Kablerne rundt i huset

Få lige ovenstående side læst...

Fra : jan pedersen

Dato : 22-11-03 15:00

undskyld
jeg ved at indgangs stikket i huset kommer ind i stuen og så sidder der et
telefonstik i køknet, og så sider der et stik i mit soveværelse som er oven
på. computeren skal jeg have stående i et kontor lige ved siden af
soveværelset, men der er ikke telefonstik men der kan jeg bare sætte et op.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 22-11-03 15:09

> undskyld

Den er stadig ikke helt god. Du skal citere noget. Prøv at se på alle de
andre indlæg.

> [...]
> på. computeren skal jeg have stående i et kontor lige ved siden af
> soveværelset, men der er ikke telefonstik men der kan jeg bare sætte et

OK. Sæt NTab-boksen op i stuen. Du skal have ledningen udfra koblet til
NTab-boksens indgangsdel og have ledningen videre ind i huset koblet til en
af NTab-boksens analoge porte.
Derefter trækker du et kabel fra stuen og op til soveværelset. Dette kabel
skal være et ISDN-kabel, evt et netværkskabel, og skal termineres med 100
ohms modstande hvis det er længere end 10 meter.
Du kan købe dele til at terminere kablet i telebutikken. Det nemmeste er at
købe en 3-stiksdåse der bare sættes på netværkskablet, så kan du slutte 3
ting til i kontoret (måske køber du en ISDN-telefon på et tidspunkt)
NTab-boksen skal ligeledes stilles til 100 ohm

Fra : jan pedersen

Dato : 22-11-03 14:16

jeg regner med at jeg vil trække en netværkskabel, fra ntboksen til hvor min
computer skal stå

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-11-03 14:24

"jan pedersen" <web-support@mail.dk> wrote in message news:3fbf62bd$0$27403$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> jeg regner med at jeg vil trække en netværkskabel, fra ntboksen til hvor min
> computer skal stå

det har jo ikke noget med flere telefonstik at gøre... hvis kablet er mere end 10meter max, skal der termineres med
2styk 100ohms modstande. hvis kabel er mindre end 10 meter, skal NT stilles til 50ohm, hvis kablet er mere end 10 meter,
skal den stå på 100ohm, og termineres med modstande.

det har du ikke læst

Fra : jan pedersen

Dato : 22-11-03 14:39

ups undskyld

kan netværkskablet kun være 10 m

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-11-03 15:59

"jan pedersen" <web-support@mail.dk> wrote in message news:3fbf6841$0$29391$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> ups undskyld
>
> kan netværkskablet kun være 10 m

til ISDN uden terminering: JA

til netværk 100meter

men som martin siger, er det nok nemmest at købe en 3.stikdåse og så kan dit kabel være mindst 200meter.. fra denne
3stikdåpse stikdåse kan kablet være 10meter

kan købes fragtfrit i TDC shoppen for 229 fragt er gratis. så hvis du ikke gider ud i det forfærdige våde vejr for
tiden, kunne det være en ide.

http://shor.ter.dk/406270

Fra : jan pedersen

Dato : 22-11-03 16:07

takker for alle de gode råd jeg vil prøve mig frem

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-11-03 14:22

"jan pedersen" <web-support@mail.dk> wrote in message news:3fbf5bdf$0$29349$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
> at selv at gøre det hele, men er der nogle der har en ide om hvordan jeg
> skal sætte isdn opså jeg stadig kan bruge alle telefonstik i huset

jeg er sikkert på TDC kan lave din bestilling om til en med teknikerbesøg. der bliver det lavet nemt og fremtidssikret,
så man fx. senere hvis man vil have ADSl også bare kobler sig ind.

men grundlæggende skal en forbindelse laves sådan, men hvis du ikke lige er til elektriker arbejde osv.. så kan du godt
bøvle lidt med det..

linie--------NT---AB-----------|--Telefon---telefon
|--------fax--telefon