Trådnet mellem publikum og spillere
Fra : Bo Warming

Dato : 12-11-03 21:38

I en fodboldskamp smed man en lommelygte fra tilskuderpladserne imod
modpart-hold eller dommer, og nu truer man med at bygge trådhegn, der vil gå
ud over sigtbarhed.

Selvfølgelig bør dyr og skadelig fysisk barriere være en sidste nødløsning.

Man bør meddele før hver kamp at hvis NOGET kastes ind, så stoppes kampen,
og være konsekvent og gøre det.

Det påstås at der er mure og rigtig ingenmandsland ved visse grænser, bl.a.
Israel-Palæstina og Mexico-USA, men det er en overdrivelse.
Man har opført dyre barrierer på visse sårbare strækninger, men man viger
tilbage for at færdiggøre af mange grunde, bl.a. økonomiske.

Jeg mener at alle steder kan man foretage billige elekroniske sikringer der
med alarm advarer mod fx landminer, og hvis alarm går, så er straf sikker,
kollektivt, for den part der bevisligt brød aftale.

GRuppepres er ikke det mest sympatiske man har, men når vold er alternativet
så OK

Hvis man ved at fodboldskamp afbrydes som kollektiv straf for at kaste
missil ind på banen, så tror jeg sidemænd til fulderik vil stoppe ethvert
kast i tide.
Hvis palæstinensere ved at deres vandforsynling afbrydes i 20 km fra grænsen
hvis der sker overskridelse, og de i årevis må fragte alt vand i spande, så
vil det kunne forebygge

Der ligger ikke i sådanne forslag en nedgørelse af den straffede part. Det
handler objektivt om at forebygge vold og eskalering af vold.
Straf gælder begge veje - straf synd ej synder, gå efter bold gå ej efter
mand.

--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N

Fra : Per, Frb.

Dato : 17-11-03 16:28

"Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> wrote in message
SNIK
> [...]
> handler objektivt om at forebygge vold og eskalering af vold.
> Straf gælder begge veje - straf synd ej synder, gå efter bold gå ej

Det forslag har vi hørt før fra General Hermann von Hanneken (1890-1981)
Befehlshaber der deutshen Truppen in Dänemark.

Hvordan var det nu det gik?

Fik det de danske terrorister til at opgive kampen mod
besættelsesmagten?

Fik det de andre danskere, non-kombatanterne, til at stå i kø for at
angive terroristerne?

Undskyld til i andre, jeg ved godt at man ikke svarer BW men denne her
var altså for tyk til at jeg kunne stå for fristelsen.

mvh Per

Fra : Jakob M

Dato : 17-11-03 21:20

> Undskyld til i andre, jeg ved godt at man ikke svarer BW men denne her
> var altså for tyk til at jeg kunne stå for fristelsen.

Hvad har det med sport at gøre ?.

Mvh
Jakob