Australsk Fodbold i Jylland -- Kunne du~
Fra : Wagner :-\)

Dato : 09-11-03 12:12

Australsk fodbold er desværre kendt for at være en barsk sport. Den myte
skal aflives med det samme. Det er efterhånden farligere at spille fodbold
serie 5 eller 6.
Al begyndelse er svær, men med gejst og vilje kommer man langt.
Vi mangler spillere til holdet her i Århus, men udover Ålborg og Århus
findes sporten altså kun på Sjælland og i Syd Sverige, så kom op af sofaen
og ud på banen....

Australsk fodbold i Danmark kræver IKKE:

* At du vejer 250 kg. (som i rugby og amerikansk fodbold).
* Udstyr til flere hundrede kroner.
* Store muskler og flad mave (men måske stor mave og flade muskler)
* At du taler flydende engelsk. (Der er faktisk flest danskere)
* At du er Iron Man eller atlet.
* At du kun drikker Foster's

Australsk Fodbold i Danmark KRÆVER derimod:

* Et par fodboldstøvler
* En tandbeskytter
* Humor
* Bopæl i enten Århus eller Ålborg områderne.

På nuværende tidspunkt er der desværre kun 3 klubber i Jylland (1 i Århus og
2 i Ålborg) Men bor du et sted hvor det kan tænkes at en klub kunne
opstartes, så tøv ikke med at tage kontakt.

Århus: www.bombers.dk
Ålborg: www.roos.dk

SE OGSÅ:

Hovedforbund: www.dafl.dk (danish australian football league)

Den Australske liga: www.afl.com.au

J. Wagner

Fra : Brian Elmegaard

Dato : 10-11-03 17:04

"Wagner :-\)" <jesperwagner@mail1.stofanet.dk> writes:

> * At du vejer 250 kg. (som i rugby og amerikansk fodbold).

Hvor har du dog fået den fordom om rugby fra???
Rugby er netop en sport hvor alle staturer kan bruges.
Alt fra 100 kg/200 cm til 60 kg/160 cm.

Under den igangværende Rugby world cup (som kan følges på viasat sport
og på http://www.rugbyworldcup.com) ses fx. at Australiens kaptajn
George Cregan er 79 kg/173 cm og David Giffin er 115/198 og Matt
Dunning 115/182.

Men, I skal da have alt mulig held og lykke med initiativet. Måske
man en dag skulle tage den ultimative prøve og spille en halvleg
efter hvert regelsæt.

Fra mit kendskab til rugby og mit manglende til australian rules er
det vist kun spillets regler der er forskellige, mentalitet mm. er
skønhed på den fede måde.

--
Brian (remove the sport for mail)
http://www.et.dtu.dk/staff/be

Fra : Wagner :-\)

Dato : 10-11-03 18:31

Tak for dit svar.
At man ikke behøver at veje over 100 kg for at spille rugby, ved jeg godt.
Det var ironien der løb af med mig.
Har iøvrigt selv spillet rugby i Århus, men synes at der er meget mere spil
og action i aussie rules. (vi er næppe enige i dette)
Desværre for alle os aussie rules elskere, har Viasat Sport pillet det
ugentlige program af tapetet i år......
Til slut vil jeg lige nævne at jeg har haft kontakt til mine gamle
holdkammerater i Århus Rugby Klub, for at
lave en trænings-session sammen i fremtiden.

Jesper Wagner