DWG til PDF
Fra : Bruno Sørensen

Dato : 20-10-03 20:29

Hejsa

Er der nogen, der kender et program der kan lave dwg filer om til pdf, helt
automatisk. Det skal være sådan, at man fortæller programmet, at alle filer
der ligger eller kommer i dette bibliotek skal laves om til pdf format. Jeg
ved godt, at den ny Adobe 6.0 næste kan gøre det, men der skal man gemme
filerne som postscript filer først, og det vil jeg gerne slippe for.

Mvh. Bruno

Fra : Jess G. Frandsen

Dato : 21-10-03 00:56

Hej Bruno,

Prøv evt. Bluebeam PDF Writer:

Hent en gratis evaluering fra:
http://www.sdh.dk/v2download/v2formular_pushbuttonPDF.asp

Mvh
Jess G. Frandsen
Solid Design House A/S
http://www.sdh.dk

Fra : philip

Dato : 23-10-03 17:26

> ved godt, at den ny Adobe 6.0 næste kan gøre det, men der skal man gemme
> filerne som postscript filer først, og det vil jeg gerne slippe for.

Nej, det er nu ikke helt rigtigt. Du kan udskrive direkte fra Autocad til
PDF fil med Acrobat 6.0

mvh Philip

Fra : Bruno Sørensen

Dato : 04-11-03 22:03

> Nej, det er nu ikke helt rigtigt. Du kan udskrive direkte fra Autocad til
> PDF fil med Acrobat 6.0

Jeg har set, at man med den nye Acrobat Distiller (som følger med Acrobat
6.0) har en funktion der hedder watched folders, hvor den simpelthen holder
øje med nogle foldere, og hvergang der bliver gemt en nye postscript fil i
denne folder konvertere den dem automatiks til PDF. Så det jeg er på jagt
efter er et program der kan gøre dette med dwg filer. Det jeg gerne vil
slippe for er nemlig, at jeg skal trykke på en knap i autocad eller print
til en eller anden acrobat printer, for det har jeg prøvet, det fungere, men
ikke automatisk.

Mvh. Bruno

Fra : Peter A. Jensen

Dato : 23-10-03 20:44

> Er der nogen, der kender et program der kan lave dwg filer om til pdf,
helt
> automatisk.

Prøv http://www.acrosoftware.com/products/cutepdf/Printer.asp den er baseret
på en ældre version af "GNU gostscript" vælg "Cutepdf" som din standard
printer i Windows, og brug System printer i Acad,
Husk at sætte penne til sort/hvid (farve 7).

Den kan ikke køre automatisk fordi der skal angives et fulnavn til pdf
filen, men til enkelte filer er det fint.
Og pdf'en indeholder vektor grafik.

Mvh Peter A. Jensen

Fra : Michael

Dato : 25-10-03 14:21

Hej Bruno !

Hvis det skal gå efter bogen så kan du eller dit firma anskaffer Adobe
Acrobat.

Det er dog meget billigere at downloade pdf995 (www.pdf995.com) det er
gratis du skal blot finde dig i et par pop-up reklamer når du bruger det.

Ellers er det blot at printe tegningen ud, i dialogboxen vælges pdf i stedet
for den sædvanlige printer, kort efter skal du vælge mappe og navn - sådan.

Hvis du også downloader pdf-edit på pdf995-siden, så kan du sætte flere
tegninger på samme pdf-fil.

Jeg har en side om mine erfaringer med AutoCad, der skal jeg nok have
tilføjet denne tekst, da det efterhånden er måden at maile tegninger til
folk der ikke selv kan læse dwg-filer.
Kig ind: www.mn.michulla.dk/page3.html

God fornøjelse

Hilsen fra
Michael

Fra : Michael

Dato : 25-10-03 14:23

Hej igen Bruno !

Hovse, jeg fik sat et forkert link på, det skulle i stedet være:
www.mn.michulla.dk/page4.html

Sorry !

Hilsen igen fra
Michael