Kommunens hjælp til bolig,
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 23-10-03 18:34

Hej

Foranlediget af tråden om kommuners anvisningsret, vil jeg lige komme
med en solstrålehistorie.

Jeg har slidgigt og kan efterhånden ikke længere komme op i vores
lejlighed på 2. sal. De sidste par måneder har vi ledt med lys og
lygte efter et egnet sted at bo, men enten har det været i to plan
eller aaaalt for dyrt.

I går snakkede jeg så med et boligselskab, som spurgte om jeg havde
prøvet at snakke med kommunen. Det havde jeg ikke, så jeg ringede til
min socialrådgivers telefonsvarer og hun ringede mig op kort tid
efter. Det var dog ikke hende jeg skulle snakke med, så hun gav mig
nukkeret til det andet kontor. Dem ringede jeg så til, men klokken var
efterhånden 16, så jeg fik at vide, at jeg skulle ringe i dag klokken
9.

I morges ringede jeg så til det kontor og fik at vide, at jeg skulle
udfylde nogle papirer og så til samtale. Jeg spurgte om jeg ikke kunne
hente papirene i formiddags og om der så måske var en der havde tid i
eftermiddags.

Så klokken 1630 var alt det formelle overstået, så nu er det kun at
vente på en godkendelse og en bolig.

I det hele taget er jeg meget glad for min socialrådgiver. Når jeg har
spørgsmål får hun et brev i postkassen i løbet af dagen og 2 dage
efter har jeg svar. Det er kun glippet en gang i løbet af den tid, jeg
har haft hende og det var fordi det var ledelsen der skulle tage
stilling. Og hun har været rigtig god til at møde mig der hvor jeg er
og har givet mig den hjælp jeg har haft brug for.

Så vi er i hvert fald nogen der er meget glade og tilfredse med den
service kommunen yder, og det er altså ikke fordi jeg mener at andre
er nogle brokhoveder, bare at jeg har været heldig. Og da det nu
skulle være en positiv tråd vil jeg undlade at fortælle om min
oplevelse af amtet!

Mvh Trine

http://www.triane.dk, juletræer, gran og julebutik
Tag familien med på skovtur og fæld dit eget juletræ.

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 23-10-03 19:53

Trine Kornum Christiansen skrev:

>Så vi er i hvert fald nogen der er meget glade og tilfredse med den
>service kommunen yder, og det er altså ikke fordi jeg mener at andre

Godt at høre, at den slags også sker.

>er nogle brokhoveder, bare at jeg har været heldig. Og da det nu
>skulle være en positiv tråd vil jeg undlade at fortælle om min
>oplevelse af amtet!

Den formulering efterlader en del til fantasien. Den kan jeg godt
lide.

www.kajsvenningsen.dk/