Flytte Hjemmefra
Fra : Nicki

Dato : 21-10-03 20:32

Hej

Jeg er en ung fysisk handicappede fyr på 25 år... Som bor hjemme hos mine
Far & Mor i nu..... Jeg kunne godt
tænkte mig at flytte for mig selv.... Så jeg tog op i min kommunen, for at
snakke med dem om de kunne hjælpe mig med
at finde en lejelighed til mig, men det kunne de ikke sage de... Jeg skulle
bare skriv mig op i bolig køen, det var hvad hun kunne råde mig til.... Nu
er det lidt over et år siden nu, at jeg var oppe og snakke med dem... Jeg
bor hjemme i nu.... Kan det virklige være rigtigt at de ikke kan hjælpe en
????... Er førtidspensionist & Bor i Kbh. (Valby)

Mvh.
Nicki

Fra : Hans

Dato : 22-10-03 09:56

"Nicki" <Nicki@e-privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bor hjemme i nu.... Kan det virklige være rigtigt at de ikke kan hjælpe en
> ????... Er førtidspensionist & Bor i Kbh. (Valby)

Du har nok ikke de store chancer da du ikke bliver betragtet som akut
boligsøgende. Så længe du kan bo hos dine forældre, har du i princippet
intet behov for egen bolig.

/ Hans

Fra : Ukendt

Dato : 22-10-03 10:26

Nicki skrev i <news:3f9589bb$0$27405$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,>:

> [...]

> at finde en lejelighed til mig, men det kunne de ikke sage de... Jeg
> skulle bare skriv mig op i bolig køen, det var hvad hun kunne råde mig

Hmmm. Hvis du har særlige behov, eksempelvis hvis du er
kørestolsbruger, har brug for elevator, at kunne parkere ved
boligen eller andet, så mener jeg helt klart kommunen skal
hjælpe dig.

Hvilke problemer oplever du i din boligsøgning?

--
Mange hilsner
Lotte M

http://www.lotte-m.dk/ http://www.handiinfo.dk/

Fra : Nicki

Dato : 22-10-03 13:58

Jeg er skrivet op nogle steder nu... Men der kan gå rigtigt mange år, før
jeg for noget der.....

Af særlige behov, jeg kan godt går, så jeg ville godt kunne bor i en
stuelejelighed ellers så skal der være
elevator hvis højere.... Har en handicapeparkereplads ude foran min far &
mor rækkehus........

Hvilke problemer oplever du i din boligsøgning?

Hun sage bare til mig, at jeg bare måtte se at blive skravet op til nolge
lejelighede, og det kunne jeg gøre ned på
Københavns hovedbanegård i Boligbutikken.... Så det var rigtigt godt... Mere
kunne hun ikke hjælp med, kan det være
rigtigt.... I vors danmark.......

Fra : Uffe Holst

Dato : 23-10-03 09:02

In an article of 22 Oct 2003 Nicki wrote:

> [...]
> lejelighede, og det kunne jeg gøre ned på
> Københavns hovedbanegård i Boligbutikken.... Så det var rigtigt godt... Mere

Hvad er der forkert med det. Lejligheder hænger ikke på træerne, så det er
desværre ikke noget man får forærende på hvert gadehjørne.

Prøv med opslag i diverse Super Brugser, Føtexer, Nettoer, Irmaer, Faktaer
og lignende. Det siges at kunne give pote inden for forholdsvis kort tid,
hvis man igen og igen sørger for, at opslagene kommer op igen, når butikken
har pillet dem ned fra deres opslagstavle. Måske lidt vanskeligere for
dig, eftersom du enten skal have en stuelejlighed eller en elevator, men
umuligt er det sikkert ikke.

--
Uffe Holst

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 23-10-03 15:29

Uffe Holst skrev:

> [...]
>
> Hvad er der forkert med det. Lejligheder hænger ikke på træerne, så
> det er desværre ikke noget man får forærende på hvert gadehjørne.

Der er dét galt, at handicapegnede boliger *ikke* hænger på træerne, og vi
skal jo nødigt ha at vores ven strander på et plejehjem bare fordi Kbh's
kommunen ikke gider gøre en indsats!

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : Nicki

Dato : 23-10-03 17:28

Jeg ved godt at man ikke bare få en lejlighed fra dag til dag.... Men jeg
kan ikke bare flytte en i en lejlighed,
før der er lavet nogle ting om, som køkken & bad.... Så de spare jo penge
ved ikke at gøre noget..
Men skal min kommune ikke prøve og hjælpe mig ? eller bare gør en
indsats....

Mvh
Nicki