Pillepriser
Fra : Robert Pedersen

Dato : 15-10-03 13:36

Hej med jer.
Lisbeth har det skidt. Hun fik konstateret lungebetændelse i sidste uge. Ikke af natlægevagten - han ku ikke høre noget og hans føl
kunne heller ikke. Dagen efter kom en af vores egne læger og ku' godt høre noget. Så ordinerede han en Zitromax-kur til Lisbeth. Der
er tre piller i sådan en omgang. De kostede pga. medicinkort 13,40 kr.
Det var ikke godt nok. I går kom en anden af vores læger og lyttede sig til, at Lisbeth skulle have nogle andre piller - nemlig
Tarivid (7 stk.) til en chokpris (syntes vi) af 246,50 kr.
Ingen tilskud.
Nå hvis bare de hjælper - men alligevel.

Er der andre, der har prøvet noget lægeordineret medicin og blevet overrasket over kasseapparatets omvendte 'jackpot'?
Findes der måske en liste over chokpris-medicin?

MVH Robert

---

Fra : Thorsten Laursen

Dato : 18-10-03 12:28

Robert Pedersen skrev
> [...]
overrasket over kasseapparatets omvendte 'jackpot'?
> Findes der måske en liste over chokpris-medicin?

Jeg har det sådan at 246,50 for at blive fri for en lungebetændelse, den
ville jeg købe.

/Thorsten

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 24-10-03 23:11

Thorsten Laursen skrev:

> Robert Pedersen skrev

> overrasket over kasseapparatets omvendte 'jackpot'?
>
> Jeg har det sådan at 246,50 for at blive fri for en lungebetændelse,
> den ville jeg købe.

Der er nogen for vhem en lungebetændelse kan være livstruende. Ergo har de
ikke noget valg.
Du lyder som om du har et valg - er en lungebetændelse potentielt
livstruende for dig ?

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : Thorsten Laursen

Dato : 27-10-03 20:48

"Søren C. Fischer" Skrev

> Der er nogen for vhem en lungebetændelse kan være livstruende. Ergo har de
> ikke noget valg.
> Du lyder som om du har et valg - er en lungebetændelse potentielt
> livstruende for dig ?

En ubehandlet lungebetændelse er potentielt livstruende for alle, så svaret
må være JA.

> Mvh. Søren C. Fischer
> http://www.fischer-streton.dk
> *Det falder mig svært, at opfatte anonyme Usenet skribenter seriøst*

Mener ikke at jeg var anonym.

/Thorsten