Tilgængelighed i CinemaxX,
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 10-10-03 22:36

Hej

Jeg er lige kommet hjem efter at have været i den nye CinemaxX i
Århus. Jeg kiggede mig lidt rundt, for at finde ud af lidt med
tilgængeligheden for kørestolsbrugere.

Ved Bruunsgade-indgangen er der en elevator, der kører direkte op til
alle sale, bar, slikbutik og billetsalg. Så langt ingen problemer.

Jeg gik så, selvom jeg nu ikke sidder i kørestol, ud på
handicaptoilettet for at se mig om. Der var almindelige "smæk"-døre og
de var ret stramme. Der var to handicaptoiletter på øverste etage, hvor
sal 1-4 ligger. På selve toiletterne var der god plads og to
opklappelige støtter ved toilettet. Det var _ikke_ muligt at sidde på
toilettet og vaske hænder, men der var god plads til en kørestol på
begge sider af toilettet og ved vasken.

Jeg fik at vide, at der var kørestolepladser i alle sale, og det er jo
en klar forbedring fra Cinecity. Så vidt vi forstod var der oven i
købet flere kørestolepladser ved siden af hinanden i hver sal. Og
efter hvad jeg har hørt, så er det i hvert fald godt. Det er vist
forskelligt hvor pladserne er placeret i salene.

Og så lige lidt reklame. Vi så "Finding Nemo" som kommer i løbet af
den næste måneds tid, og den er altså rigtig sød.

Jeg håber denne beskrivelse kan hjælpe lidt og måske give inspiration.

Mvh Trine

http://www.triane.dk, billig overnatning i Nordjylland
http://www.bierstedjuletraeshandel.dk, æresporte og gran

Fra : Ukendt

Dato : 11-10-03 12:35

> [...]
>
> Mvh Trine
>
> --
> Nyhedsgrupper er ikke Jeopardy, svar efter spørgsmålet!

http://www.aarhus-kommune.dk/domino/OEK/Oek1.nsf/0/5902a7fbe8ec491fc1256a8b003fc35f/$FILE/Referat%2027.%20januar%202003.pdf

er der et referat fra Århus Kommunes Handicapråd, hvor et af punkterne
beskriver CinemaxX i Århus.
--
Vh
Viggo

Fra : Asbjørn M. Nielsen

Dato : 11-10-03 21:57

Viggo skrev:

[Kliiiip en mega citering]

>er der et referat fra Århus Kommunes Handicapråd, hvor et af punkterne
>beskriver CinemaxX i Århus.

Jeg ville ønske du ville lade være med at citere heeeele indlægget.

Asbjørn M. Nielsen

Fra : cybs

Dato : 14-10-03 13:38

> Hej
>
> Jeg er lige kommet hjem efter at have været i den nye CinemaxX i
> Århus. Jeg kiggede mig lidt rundt, for at finde ud af lidt med
> tilgængeligheden for kørestolsbrugere........

Hej Trine!

Jeg tænker på, at det er synd, at dine oplysninger ligger her
i gruppen, og ikke i "Tilgængelighedsbasen" (jeg har lige
checket - cinemaxx århus er ikke i basen). Kender du ikke
basen, eller? Der er meget simpelt at oprette sig som
inspektør - herefter kan du løbende anmelde nye steder,
når du har tid og lyst.

Basen er her:
http://ryk.dk/tbase/

MVH

susanne

(x=1 for email)

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 14-10-03 22:55

"cybs" <cybsX@ofir.dk> writes:

> [...]
> basen, eller? Der er meget simpelt at oprette sig som
> inspektør - herefter kan du løbende anmelde nye steder,

Det vil jeg da lige kigge på i morgen. Tak for linket.

Mvh Trine

http://www.triane.dk, juletræer, gran og julebutik
Tag familien med på skovtur og fæld dit eget juletræ.