Proccesorer under Warp4, og grænse for ram~
Fra : ....

Dato : 04-10-03 12:38

Hej igen.

Kom til at tænke over.
Hvor mange processorer undestøtter Warp4 ?
Jeg har kigget i systemopsætningen, men ser kun noget om 586. Jeg kører på
en dual maskine, så jeg tænkte at jeg ville se flere processorer, lidt info
om hastighed m.m., men det vises ikke.
Jeg har en quadro maskine også, og det kunne være sjovt hvis det kører på
den også............

Er der en øvre grænse for hvor meget ram Warp4 kan udnytte. Ja ja rolig nu,
jeg tænker mest på om den f.eks. ikke kan udnytte mere ene f.eks. 128 mb,
eller sådan.

Mvh
Thomas

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-10-03 13:12

> Hvor mange processorer undestøtter Warp4 ?

Det kommer an på, om du har en enkeltprocessor-version, eller en
version, der understøtter flere processorer. Så vidt jeg husker, kan man
i Warp Server for eBusiness (WSeB) selv vælge ved installationen, mens
ældre Warp'er kom i to udgaver.

> Jeg har en quadro maskine også, og det kunne være sjovt hvis det kører på
> den også............

Med en flerprocessor-version, skulle det ikke være noget problem.

> Er der en øvre grænse for hvor meget ram Warp4 kan udnytte.

Ja, det afhænger af, hvor meget du kan putte i maskinen.

> Ja ja rolig nu,
> jeg tænker mest på om den f.eks. ikke kan udnytte mere ene f.eks. 128 mb,
> eller sådan.

Nu har jeg ganske vist WSeB, men jeg kører med 1024 MB ram uden
problemer.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Mads Orbesen Troest

Dato : 04-10-03 13:16

On Sat, 4 Oct 2003 13:38:02 +0200, .... wrote:

> Hvor mange processorer undestøtter Warp4 ?

1 hvis det er uni-processor udgaven du kører. Ellers er det vist 64 på SMP
udgaven.

> Er der en øvre grænse for hvor meget ram Warp4 kan udnytte. Ja ja rolig nu,
> jeg tænker mest på om den f.eks. ikke kan udnytte mere ene f.eks. 128 mb,
> eller sådan.

Før det nye KEE var der en allokationsgrænse på 512MB pr. process grundet
den thunking-mekanisme man brugte til effektivt at kunne mappe
hukommelsesområder mellem DOS/WinOS2 og OS/2. I nyeste versioner (kan ikke
huske fra hvilken fixpack) er dette rettet - man skal dog slå det til i sin
Config.sys fx: VIRTUALADDRESSLIMIT=3072 sætter en 3 gig grænse for pr.
process allokationen. Emnet har været oppe at vende i gruppen her før - se
evt. GoogleGroups.

Mvh,
/\/\\ads Orbesen Troest

Fra : Mads Orbesen Troest

Dato : 04-10-03 13:18

On Sat, 4 Oct 2003 14:15:45 +0200, Mads Orbesen Troest wrote:

> Før det nye KEE var der en allokationsgrænse på 512MB pr. process

Vil bare lige understrege, at det ikke betyder at systemet ikke kunne
håndtere mere RAM, fx hvis 2 processor allokerede de maksimale 512MB ville
systemet bruge 1024MB RAM - det var udelukkende en pr. process grænse.

/\/\\

Fra : Ukendt

Dato : 04-10-03 17:52

On Sat, 4 Oct 2003 13:38:02 +0200, .... wrote:

>Hej igen.
>
>Kom til at tænke over.
>Hvor mange processorer undestøtter Warp4 ?

Merlin er uniprocessor, WSEB (4.51/4.52) har understøttelse af optil 64
(Optimeret til 8). Jeg ved ikke om der fandtes en Warp Server 4 med
multiprocessor understøttelse eller om man skal helt tilbage til 2.11

Lige en ting, smartporterede windows programmer er ikke threadsafe - det
er derfor nok klogest at køre disse i uniprocessormode.

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #148303
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
I believe in getting into hot water. It keeps you clean.

Fra : steen

Dato : 11-10-03 12:05

Relevant: http://www.os2ezine.com/20030916/page_6.html
--