Råd vedr. Trilet invalideknallert søges.
Fra : Henning Lund

Dato : 03-10-03 17:28

Min onkel købte en helt ny Trilet og gav ca kr. 48000 for den, det viste
sig så at han ikke kom til at bruge den aligevel pga helbredsmæssige
forhindringer. Han har kørt 500 km på den og den ser ud som ny.
Hvad gør han for at komme af med sådan en igen, han har prøvet at snakke
med kommunen han bor i, men de vil ikke hjælpe ham af med den. Jeg kunne
forestille mig at det er besværligt at sælge så ny en knallert, men det
store spørgsmål i sagen er: Hvordan kommer han af med den, han har
prøvet avisannoncer men uden respons. Er der nogen her i gruppen som kan
råde os?
Prismæssigt tror jeg han bare for at komme af med den, vil sælge for ca
½ pris.

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 03-10-03 23:44

"Henning Lund" <hvis du fjerne dette.hla@tdcspace.dk> skrev:

(Trilet)
>Hvad gør han for at komme af med sådan en igen
(...)
>Prismæssigt tror jeg han bare for at komme af med den, vil sælge for ca
>½ pris.

Jeg vil mene, du allerede er 'kommet til' at hjælpe ham på vej.
Der er jo en del af os invalider, der frekventerer denne gruppe, og
nogen kender måske nogen ...

Det er iøvrigt en herlig lille maskine at trille rundt på.
Jeg havde sådan en svend inden jeg blev helt utilregnelig, håbløs og
kassabel.

Så vidt jeg husker, har andre før fået respons her i gruppen. Ellers
er der jo også de private markedsgrupper.

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Henning Lund

Dato : 04-10-03 09:29

Kaj Svenningsen skrev:
> Jeg vil mene, du allerede er 'kommet til' at hjælpe ham på vej.
> Der er jo en del af os invalider, der frekventerer denne gruppe, og
> nogen kender måske nogen ...

Ja det var næsten at håbe Kaj, godt nok er det ingen markedsgruppe denne
her, men måske som du siger, kender en nogen som står og mangler sådan
en fætter.
Anyway jeg var til fødselsdag hos ejeren i går, han blev 90 så det var
noget af en fødselsdag, du kender ham forresten nok Kaj fra din tid i
Resen, det er Robert Bæk, ham kan du vist ikke undgå at have mødt vel?

> Det er iøvrigt en herlig lille maskine at trille rundt på.
> Jeg havde sådan en svend inden jeg blev helt utilregnelig, håbløs og
> kassabel.

Tja men du har jo Anette som hjælp, hun skal vel ikke have højoktan?

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 04-10-03 13:52

"Henning Lund" <hvis du fjerne dette.hla@tdcspace.dk> skrev:

>Resen, det er Robert Bæk, ham kan du vist ikke undgå at have mødt vel?

Han lavede smørdritler for 50 år siden.

>Tja men du har jo Anette som hjælp, hun skal vel ikke have højoktan?

Hun bruger vistnok blyfri 95-oktan.

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Henning Lund

Dato : 04-10-03 14:21

Kaj Svenningsen skrev:

> Han lavede smørdritler for 50 år siden.

Ja det passer sqi nok, han var vognmand brøndborer mm.

Fra : Uffe Holst

Dato : 04-10-03 09:07

In an article of 3 Oct 2003 Henning Lund wrote:

> Hvordan kommer han af med den, han har prøvet avisannoncer men uden
> respons. Er der nogen her i gruppen som kan råde os?

Nu ved jeg intet om, hvad det er for en slags knallert, men måske er
målgruppen lidt snæver, og så kan det måske være svært at ramme denne
målgruppe med en avisannonce i en lokalavis eller lignende.

Det kunne derfor måske være hensigtsmæssigt at prøve nogen af de
medlemsblade i de handicaporganisationer, der har medlemmer, der er i
målgruppen.

--
Uffe Holst

Fra : Henning Lund

Dato : 04-10-03 09:31

Uffe Holst skrev:

> Nu ved jeg intet om, hvad det er for en slags knallert, men måske er
> målgruppen lidt snæver, og så kan det måske være svært at ramme denne
> målgruppe med en avisannonce i en lokalavis eller lignende.

Ja det har han erfaret efter adskillige annoncer.

> Det kunne derfor måske være hensigtsmæssigt at prøve nogen af de
> medlemsblade i de handicaporganisationer, der har medlemmer, der er i
> målgruppen.

Er det noget menigmand kan annoncere i, han er ikke decideret
handicappet, kun aldersramt hvis man kan tolke det sådan (90 år).

Fra : Uffe Holst

Dato : 04-10-03 13:07

In an article of 4 Oct 2003 Henning Lund wrote:

> Er det noget menigmand kan annoncere i, han er ikke decideret
> handicappet, kun aldersramt hvis man kan tolke det sådan (90 år).

Man kan givetvis annoncere deri, men det kan da godt være, at det koster
lidt.

Men annoncerer man i blade, hvor læserne er nærmere målgruppen for
knallerten, så ved de også hvad det drejer sig om, hvis de blot læser
to linjer i stil med "Trilet invalideknallert sælges, 24.000 kr., tlf. XX
XX XX XX".

Men om din målgruppe er medlemsblade hos RYK, Spastikerforeningen eller
noget helt tredje, kan jeg ikke vedlede dig om. Det må andre klare.
--
Uffe Holst

Fra : Kim

Dato : 04-10-03 22:19

Hej Henning.

Umiddelbart vil jeg tro at det vil blive svært at sælge den, uanset om det
er til halv pris.
Trilet produceres af Revalideringscenteret Aalborg (NBV). De har i rigtig
mange år været
stortset eneste producent af benzindrevne invalideknallerter.
Det har resulteret i at de ikke har gjort noget ud af design, teknik o.lign
i alle årene.
Først indenfor de seneste år hvor firmaer som Powerwheels og Medico Nord har
præsenteret
nye flotte modeller, som er bygget op over knallert 45 (neddroslet), har de
fået konkurrence.
Disse fine nye knallerter er samtidig billigere end Trilet'en og er
væsentligt flottere og bygger på
bedre teknik.
Derfor er den sidste udgave af Triletten ændret en smule på teknikken, men
kun fordi de var
presset til det. Ellers har den lignet sig selv de sidste 15år !!
Bare sådan en detalje som benzinmåler, har den først fået her i den seneste
udgave!
Hvis det er den nye udgave du har har du måske en chance for at komme af med
den, hvor i mod
jeg tror at hvis det er den gamle så bliver du nød til at forære den væk ;-(
Hårdt sagt men kendsgerninger.

Hvor kan du så sælge den? Har du kontaktet NBV og hørt om de er interesseret
i at give en pris for
den? Her i Ribe Amt udgiver hjælpemiddelcentralen et blad hvori private kan
sælge hjælpemidler til hinanden.
Det kan være den samme mulighed findes i dit amt?
Firmaet Jørn Iversen har oprettet noget de kalder "seniorbutikken" hvor
private kan købe/leje hjælpemidler.
(www.seniorbutikken.dk) Det kunne være de måske var interesseret i en sådan
hvis den er i den stand du skriver.
Hvis de kan købe den til f.eks. 1/2 pris for derefter at bruge den til
udlejning, vil de forholdsvis hurtigt kunne få
den afskrevet.

Håber ovenstående kan være til lidt hjælp.

Med venlig hilsen
Kim Slotsager

Fra : Henning Lund

Dato : 05-10-03 15:06

Kim skrev:

> Håber ovenstående kan være til lidt hjælp.

Ja jeg prøvet at arbejde videre i sagen, tak for svaret.