Netværk opsætning
Fra : ....

Dato : 03-10-03 08:49

Så kom der "rigtigt" liv *S*

Men nu bøvler jeg frygteligt med opsætningen af netværket.

1) Kan Warp4 sættes op, så den kan se og have adgang til min "Workgroup". ?
Win-nettet kører TCP/IP, og ikke med en dedikeret server. ( Navneserver )
2) Jeg har en printerserver, den kører både TCP/IP & NetBios. Kan Warp4
komme til at benytte min HP-Laser, på printerserveren.
Jeg bruger den med NetBios, fra Win.
Når jeg vil have adgang til "Netværksprinter" så får jeg kun den mulighed at
jeg kan benytte "LS", det bliver jeg ikke klogere af......

Jeg har prøvet om der er "hul", og jeg kan surfe med Webexploreren, jeg har
ikke sat noget yderligere op, men der må være TCP/IP oppe at køre.

Jeg har inetd og LPD kørende.............

Mvh
Thomas

Fra : Bent Nielsen

Dato : 03-10-03 14:26

..... wrote:
> [...]
> ikke sat noget yderligere op, men der må være TCP/IP oppe at køre.
>
> Jeg har inetd og LPD kørende.............

Du skal have peer install og så kan du se de andre / printer o.s.v
Du skal selvfølgelig have samme gruppe, eller du skal have saqt flere
grupper op i OS2.
Jeg kan dele en printer som er tilsluttet en OS2 og så dele den igen fra
windows o.s.v, så du kan dele begge veje.

Det er hvis kun OS2 som kan dele com porte uden videre på en warp 4.

Da jeg brugte modem og ingen fast setup, så bruge jeg at dele et moden
uden bruge af andet software end warp.

Fra : Elmo Jensen

Dato : 03-10-03 18:16

..... wrote:
> Så kom der "rigtigt" liv *S*

Det er bare noget der virker

> Men nu bøvler jeg frygteligt med opsætningen af netværket.

Du kan gøre følgende:

På Windows:
-----------
1. installér NETBEUI på din windows.

På OS/2:
--------
1. Gå ind i "Forbindelser" > "Netværk" > "Klient til Fil- og
printerdeling".
2. Sæt "Konfiguration" op (kun 1. gang).
3. Sæt "Tilladelser" op.
4. Sæt "Delte resourcer" op.
5. Sæt "Brugere" op.
6. Sæt "Grupper" op.
7. Sæt "Tilknytninger" op.

Læg evt. en startup.cmd i roden på c:\ med følgende linie:

LOGON brugernavn /p:password

Så vil den automatisk logge på systemet.

Jeg kan iøvrigt anbefale dig et kig på programmet "Mr. File/PM" som jeg
bruger i version 5.2. Jeg ved ikke om der findes en nyere men denne her
virker ihvertfald fint. Den er lidt "Stifinder" under Windows.

Mvh. Elmo.
--
Email: elmo(snabela)ddibbsystem(punktum)dk
Web: www.ddibbsystem.dk

Fra : Bent Nielsen

Dato : 03-10-03 19:03

Elmo Jensen wrote:

> [...]
> bruger i version 5.2. Jeg ved ikke om der findes en nyere men denne her
> virker ihvertfald fint. Den er lidt "Stifinder" under Windows.

Jo den findes i 5.4d men jeg synes der er andet som er lige så godt,
men den er gratis så den kan bruges om man vil.

Fra : ....

Dato : 03-10-03 22:26

Hej

Jeg måtte lige omkring en geninstallation........... pille pille, sort
skærm.....
Nå, jeg fik også et andet CD-rom i den gamle, og nu slipper jeg også for
alle mulige fejlmeddelelser.
Jeg fik også lige smidt en disk i til TMP, nu jeg havde skruetrækkeren
fremme.

Men, netværket virker nu , jeg er ikke helt færdig med at sætte det op,
men det ser ud til at der er hul igennem, undtagen til en XP maskine, men
det finder jeg nok en løsning på.

Det næste jeg mangler, er at få netscape op at køre, så jeg får en anden
browser, end den fra originale IBM-OS/2...

Og, så mangler jeg noget omkring en seriøs mail- & news-reader.
Jeg mente at jeg havde en Agent liggende, men den var til Win. Jeg kan i
hvert fald ikke finde den til OS/2........
Jeg søger en Mailreader med et rigtigt godt filter på, hvis nogen kender
sådan et, hører jeg gerne om det.

Lidt spøjst.......... Så fik jeg et par underlige billeder op..... Noget med
noget netfinity haløj, jeg nåede ikke rigtigt at kigge det ordentligt
igennem, men det ser ud til at der er kommet noget maskinspecifikt med i
anden omgang..............

Takker foreløbig for hjælpen )

Mvh
Thomas

?

Fra : Elmo Jensen

Dato : 04-10-03 01:39

..... wrote:

> Og, så mangler jeg noget omkring en seriøs mail- & news-reader.

Prøv at tage en glugger på den jeg bruger her - Thunderbird - ligger på
www.mozilla.org/ports/os2/ og jeg synes den er rigtig god. Det er både
mail og news.

Mvh. Elmo.

Fra : Allan

Dato : 04-10-03 01:16

On Fri, 3 Oct 2003 21:25:36 UTC, "...." <nykoebingvej_fjern_dette_@tdcadsl.dk> wrote:

> Det næste jeg mangler, er at få netscape op at køre, så jeg får en anden
> browser, end den fra originale IBM-OS/2...

http://www.mozilla.org/ports/os2/

Der kan du hente Mozilla, og alle øvrige varianter af samme.

> Og, så mangler jeg noget omkring en seriøs mail- & news-reader.

Ovenstående har jo dette inkluderet - men hvis du hellere vil have
deciderede OS/2 progs, så kan PMMAIL og PRONEWS anbefales.
(shareware/donationware).

Du finder dem sikkert på Hobbes ( http://hobbes.nmsu.edu )

--
Allan.

It is better to close your mouth, and look like a fool,
than to open it, and remove all doubt.