Matracom
Fra : Peter G C

Dato : 24-09-03 12:41

Jeg har en række Matracom MFC620 telefoner. Hvordan ændrer jeg klokken på
telefonerne?

På forhånd tak.

/Peter

Fra : KsNa

Dato : 24-09-03 18:50

> Jeg har en række Matracom MFC620 telefoner. Hvordan ændrer jeg klokken på
> telefonerne?
>
> På forhånd tak.
>
> /Peter

Jeg kender ikke til disse telefoner(går ud fra at det er ISDN), men hvis du
ringer til nogen der besvare kaldet, så vil uret blive stillet rigtigt, med
et signal der kommer fra telefoncentralen.

Mvh.
Kim

Fra : Peter G C

Dato : 25-09-03 08:12

"KsNa" <ksna@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

[klip]

> Jeg kender ikke til disse telefoner(går ud fra at det er ISDN),

Jep. Det er et anlæg i en mindre virksomhed.

> men hvis du
> ringer til nogen der besvare kaldet, så vil uret blive stillet rigtigt,
med
> et signal der kommer fra telefoncentralen.

Nope. Telefonerne er forbundet til et omstillingsanlæg.

Se et foto af selve telefonen her: http://www.held-tec.de/MATRA/BUSINESS.HTM

/Peter

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 25-09-03 16:11

> Nope. Telefonerne er forbundet til et omstillingsanlæg.

Fra hoften: Systemapparater får normalt klokken fra PABC'en.
Har I tjekket at omstillingsanlæggets tid går rigtigt?

Du skal nok logge ind på omstillingsanlæggets admin-funktion for at rette
noget

Fra : Peter G C

Dato : 26-09-03 07:35

> [...]
> Har I tjekket at omstillingsanlæggets tid går rigtigt?
>
> Du skal nok logge ind på omstillingsanlæggets admin-funktion for at rette

Æv - det aner jeg intet om ....hm.

Tak for hjælpen.

/Peter

Fra : Gert Christensen

Dato : 26-09-03 10:51

Hvis det er selve ringelyden som skal ændres kan det gøres direkte på
telefonen.
Er det en generel klokke som skal ændres skal dette gøres på klokken.
Matra omstillingsanlæg kan der godt defineres toner og andet men det kræver
at du gå i programmerings mode. Og hvis du ikke har kendskab til dette så er
det nok ikke en god ide at begynde.
Matra (Hedder i dag Connexity )
deres vejledninger kan hentes fra www.eads-telecom.dk

Fra : Peter G C

Dato : 26-09-03 11:06

"Gert Christensen" <gtc@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis det er selve ringelyden som skal ændres kan det gøres direkte på
> telefonen.

Det er uret .... beklager unøjagtighed.

Kan du hjælpe med det?

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Peter G C

Dato : 26-09-03 11:53

- selve anlægget/omstillingen er hedder Matracom 6501.

/Peter

Fra : Gert Christensen

Dato : 26-09-03 14:12

Ja Måske
Uret skal indstilles i programmode, men er der ikke noget password og har du
et modemnummer at jeg kan ringe centralen op på så kan vi da godt finde ud
af det ?

Fra : Peter G C

Dato : 02-10-03 14:07

> [...]
du
> et modemnummer at jeg kan ringe centralen op på så kan vi da godt finde ud

Jeg ved ikke om vi har modem eller om der er password på.

Under programmering kan jeg vælge: "ring, tast, kortnr., sprog"

- ikke andet.

Hvad gør jeg så?

/Peter

Fra : Per J

Dato : 26-09-03 19:40

I meddelse: bkrvoj$et4$1@sunsite.dk.
Skriver Peter G C via sin e-mail <pgc@FJERNDETTEnospam.dk>:

> Jeg har en række Matracom MFC620 telefoner. Hvordan ændrer jeg
> klokken på telefonerne?

Hvis det er frigivet i indstillingerne for telefonerne, skulle du kunne
stille tid og dato i anlægget i menuerne på en 620 telefon.
Kan du ikke, skal du ha' fat i den der har installeret/konfigureret
centralen.

--
Venlig hilsen

Per Jørgensen

Fra : Peter G C

Dato : 02-10-03 14:07

"Per J" <per.k.joergensen.fjerndette@get2net.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Hvis det er frigivet i indstillingerne for telefonerne, skulle du kunne
> stille tid og dato i anlægget i menuerne på en 620 telefon.

Men hvordan gør jeg det?

> Kan du ikke, skal du ha' fat i den der har installeret/konfigureret
> centralen.

Jeg vil gerne gøre det selv.

/Peter

Fra : Gert Christensen

Dato : 02-10-03 22:03

Jeg tor ikke du kan selv Desværre

Fra : Per J

Dato : 04-10-03 08:34

I meddelse: blh7rs$doh$2@sunsite.dk.
Skriver Peter G C via sin e-mail <pgc@FJERNDETTEnospam.dk>:

> Jeg vil gerne gøre det selv.
>
> /Peter

Konfigurering af centralen er sikkert beskyttet med password.
Så hvis du ikke har et password, skal centralen totalresettes, hvis du skal
ha' adgang til konfigureringen, og det vil jeg ikke anbefale at gøre, uden
du ved alt om konfigurering af centralen. Du mister al opsætning ved
totalreset.

At gøre det selv er ret omfattende. Det kræver at man har taget et par
kurser, for det er ret langhåret, at rode rundt inde i de forskellige menuer
for uerfarne.
Da jeg i sin tid startede på montering og opsætning af Matra centralerne,
troede jeg også det var lige så let som en gammel Telemaster, men jeg blev
hurtigt klogere. Der måtte nogle kurser til. Koster en hulens masse penge.
Betal du hellere en der ved noget om det.

Per Jørgensen
Besøg:
www.korsoersejlklub.dk
www.oziexplorer.com