ISDN ???
Fra : Ukendt

Dato : 14-09-03 16:21

Jeg har lige nu 5 analoge linier ind i huset, og ønsker at få dem lagt om
til ISDN.
De to af numrene køre gennem hver sin analog pbx.

Hvis jeg bestiller en ISDN2 prof. med sammenmærkning af 5 numre, får jeg så
kun én NT-box? Og hvormange linier kan jeg snakke på samtidigt (ved 5
numre)?

Findes der en god og billig ISDN central det passer til mit behov, med
analoge udgange, og meget gerne med mulighed for omstilling mellem numrene.

Fra : GiWeo

Dato : 14-09-03 15:47

Hejsa

>Hvis jeg bestiller en ISDN2 prof. med sammenmærkning af 5 numre, får jeg så
>kun én NT-box?

Ja

2

?

--

Lars Engelhardt - webmaster@linkssiden.dk
Din startside: http://www.linkssiden.dk ??

Fra : GiWeo

Dato : 14-09-03 15:48

Måske du skulle kigge lidt på dit ur !

Fra : Henning

Dato : 14-09-03 16:56

<BogH> skrev i en meddelelse
> [...]

> Findes der en god og billig ISDN central det passer til mit behov, med
> analoge udgange, og meget gerne med mulighed for omstilling mellem

Hej.

Jeg går ud fra at du stadig skal bruge 5 linier og ikke 5 numre.
Så skal du bruge 1 stk. ISDN2 Proff. med 2 tilslutninger. Det giver ialt 6
samtidige talekanaler / linier. Der er altså tale om 3 stk. ISDN2
forbindelser men kun et nummer.
Hvis du har brug for ydeligere numre så kan du få en nummerserie lagt på din
ISDN.

Du få 3 nt-boxe, da der er tale om 3 ISDN2 forbindelser.

Hvor mange lokalnumre skal du have ??

Hilsen

Henning ( som ikke udtaler sig på vegne af TDC )

Fra : Kent Glerup

Dato : 14-09-03 22:31

<BogH> skrev i en meddelelse
> Jeg har lige nu 5 analoge linier ind i huset, og ønsker at få dem lagt om
> til ISDN.
> De to af numrene køre gennem hver sin analog pbx.

Så er det ret væsentligt at vide hvor mange samtidige samtaler der skal
kunne køre.

> Hvis jeg bestiller en ISDN2 prof. med sammenmærkning af 5 numre, får jeg

> kun én NT-box?

Ja

> Og hvormange linier kan jeg snakke på samtidigt (ved 5
> numre)?

To.

> Findes der en god og billig ISDN central det passer til mit behov, med
> analoge udgange, og meget gerne med mulighed for omstilling mellem
numrene.

Afhænger meget af hvad billig vil sige...

Muligheder:
Elmeg (C88 tror jeg nok)
Doro IX12/18 (6 el. 9 analoge lokalnumre standard)
Agfeo (kender ikke modelbetegnelser)
Avaya IP401 DT2 (Én ISDN2 tilslutning, 2 analoge lokalporte, 2 systemtelefon
porte)
Avaya IP401 DT4 (To ISDN2 tilslutninger, 4 analoge lokalporte, 4
systemtelefon porte)

Mit valg ville være én af Avaya centralerne, pga. gode voicemail muligheder.
Skriv hvis du vil høre nærmere

MVH
Kent Glerup