Tilbehør til kørestole...
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 13-09-03 15:00

Hej

Da min forlovede kun til stadighed sidder i kørestol, når vi er ude, vil
jeg gerne vide, om der er nogen her, der kan fortælle mig,k hvor man fx.
kan købe en taske til at hægte bag på kørestolen. Str. skal være ca.
30-35 liter rumindhold, så den også kan bruges til alm. daglig indkøb.

Kørestolen er en alm. 'skubbemodel' af den sammenklappelige type.

pft. mvh. Erik Richard

<kml.ers"NO"@mail1.stofanet.dk> <KMLDenmark"NO"@netscape.net>

Fra : Annika Pedersen

Dato : 13-09-03 16:53

Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> wrote in

> [...]
> 30-35 liter rumindhold, så den også kan bruges til alm. daglig indkøb.
>
> Kørestolen er en alm. 'skubbemodel' af den sammenklappelige type.

Her i hjemmet har vi købt en god kraftig rygsæk der passer i bredden med
gode lynlåse (det er det svage led i mange) som så sidder rundt om
håndtagene og ind under tværstangen bagpå (fastramme-stol) - så sidder
den godt fast også selvom man tipper stolen.

Må sige at 30-35 L lyder af rigtigt meget - tror at min er ca. 20L? - men
når der er hældt ting i den skal jeg heller ikke flytte mig fra stolen
eller være for urolig - så tipper den bagover.
Istedet har vi så evt. 1-2 poser foran (1 på fodstøtterne og 1 delvist i
skødet) og så 1-2 ud over tasken hvis vi ikke har kunnet styre os.

Aner ikke om man kan få så store tasker - har ikke set andet end de små.

--
Annika P

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 14-09-03 16:06

Hej Annika

Annika Pedersen wrote:

> [...]
> håndtagene og ind under tværstangen bagpå (fastramme-stol) - så sidder
> den godt fast også selvom man tipper stolen.

Det lyder som en brugbar løsning, - det vil jeg lige kigge lidt nærmere på.

> Må sige at 30-35 L lyder af rigtigt meget - tror at min er ca. 20L?

30-35 liter er nu ikke så meget, som det umiddelbart lyder. - Fx. har jeg
selv gennem mange år haft en Bechman skindrygsæk - den klassiske med
rygbøjle og lændestøtte, - den er på 27 liter - faktisk det samme som den
store Fjällräven rygsæk. Den lille Fjällräven er på 18 liter. - I øvrigt så
har jeg lige købt mig en ny 'JanSport' til afløsning for min Bechman, - den
er også på 27 liter, så det er en meget normal str. for de lidt st'ørre
rygsække, hvis man skal have bare et par ting i som fx. A4 mapper o.l..

> [...]
> Istedet har vi så evt. 1-2 poser foran (1 på fodstøtterne og 1 delvist i
> skødet) og så 1-2 ud over tasken hvis vi ikke har kunnet styre os.

- Det er jo altid problemet, når man kommer på indkøb. Kirstens stol er
af en type, der ikke kan vippe bagover, så den skulle være ret sikker, da
den har påmonteret et par 'antivippe' bøjler...

> Aner ikke om man kan få så store tasker - har ikke set andet end de små.

Jo, jeg har set nogle, men det har nærmest været en slags 'kasser', der
blev/bliver brugt på de store elektriske kørestole.

men tak for tippet...

Fra : Kim Slotsager

Dato : 14-09-03 23:44

Hej Erik.

Jeg ved at firmaet G2 har sådanne tasker. En overgang havde de nogle de gav
væk som reklamegaver. Prøv at ringe til dem på 87413100.
Ellers kan du prøve at kontake firmaet Kjærullf på 64821535.
En sidste mulighed kunne være den amtslige hjælpemiddelcentral. De burde
kunne være
behjælpelige med fremskaffelse af en sådan taske.

Mvh
Kim...