Ansøgning om invalidebil
Fra : slet QUQ4I

Dato : 12-09-03 18:56

--
Poul Erik Bott
Pinjevej 36
6000 Kolding
ICQ 160142850

Hej alle

Er der nogen som kan hjælpe mig da jeg nu skal igang med at søge en
Invalidebil.
Er det sværer at få sådan en bil når de kalder det en trivselsbil, da
jeg ikke kan arbejde mere, og har nu fået pension siden 1968 med
dårlig ryg.
I dag kan jeg højest gå 30 til 40 meter med en rollator, resten
foregår i kørestol, da jeg nu ike mere kan mærke min venstre ben og
regionen omkring min mave gr: en arbejdsullykke i 1974.
Er der noget som jeg skal lægge vægt på i min ansøgning?????.
På forhånd rigtig mange tak for hjælpen, og pas godt på jer selv, og i
ønskes en fortsat god dag

Mange kammeratlige hilsener
Poul Erik

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 12-09-03 20:29

> Er det sværer at få sådan en bil når de kalder det en trivselsbil,

Ja, det er sværere at argumentere for kørselsbehov ifm trivsel, i modsætning
til f.eks. uddannelse eller arbejde der næsten pr. automatik udløser et
transportbehov.

Har du et (gerne uløst) transportbehov ?

> [...]
> regionen omkring min mave gr: en arbejdsullykke i 1974.
> Er der noget som jeg skal lægge vægt på i min ansøgning?????.

Ja naturligvis.
Kan du f.eks. benytte offentlig transport?
Jeg gætter på, at du ifm en tur til hovedstanden og Tivoli skal have både
rollator og kørestol med... Og så kan se se for mig, at du har problemer med
at benytte HT-busser

> På forhånd rigtig mange tak for hjælpen, og pas godt på jer selv, og i
> ønskes en fortsat god dag

Velbekomme - det er bl.a. derfor vi alle sammen er her
Og i lige måde

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk