Fordele ved ISDN telefon
Fra : Michael Jensen

Dato : 08-09-03 15:50

Hej!

Hvilke fordele opnår man med en ISDN telefon, frem for en PSTN telefon
tilsluttet A/B porten på ens NTab boks?

Vil der være bedre tale og lydkvalitet på en ISDN telefon og hvilke andre
tjenester og services, vil man kunne benytte med en ISDN telefon og ikke en
PSTN telefon?

Venlig hilsen

Michael Jensen

Fra : Peter Janhall

Dato : 08-09-03 21:20

Michael Jensen wrote:

> [...]
> tjenester og services, vil man kunne benytte med en ISDN telefon og ikke en

Här är några fördelar:
* Nummerpresentation, även när du är upptagen med samtal.
* Kan visa aktiva vidarekopplingar, även om de gjorts från annan telefon.
* Du kan se vilket nummer det ringer till.
* Du kan se vilket nummer du blir vidarekopplad till.
* Telefonen kan visa samtalskostnaden löpande.
* Klocka som sätts från telenätet.

/speja

Fra : Jochke

Dato : 09-09-03 06:32

Peter Janhall wrote:
> Här är några fördelar:

Desuden kan man sende små beskeder til andre ISDN telefoner.

/Jochke

Fra : Peter Janhall

Dato : 11-09-03 20:07

Jochke wrote:

> Desuden kan man sende små beskeder til andre ISDN telefoner.
>
> /Jochke

Fantastiskt, vad är detta för en service?
Är det en nättjänst eller en funktion som är inbyggd i vissa telefoner?

/speja

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-09-03 21:58

"Peter Janhall" <speja@telia.com> skrev i en meddelelse
> Fantastiskt, vad är detta för en service?

UUS - User to User Signaling.
Det er en del af de supplerende tjenester der er til ISDN

> Är det en nättjänst eller en funktion som är inbyggd i vissa telefoner?

Det er en tjeneste i nettet. Data (128 karakterer) sendes som
lag3-signalering til A-centralen, og via SS7 til B-centralen, og så igen som
lag3.
Det kræver understøttelse af telefonen i begge ender