VM handicaprytteren Brita Andersen død
Fra : Annette Skovbon

Dato : 24-08-03 20:18

Hejsa
På mit arbejde, Heste-Nettet, har jeg lige tilføjet den værste nyhed
nogensinde.
"VM-rytter omkommet
Den 42-årige handicaprytter Brita F. Andersen omkom i lørdags.

Forinden havde hendes hest lavet et mindre bukkespring, som resulterede i
at Brita faldt af. Senere kom meldingen fra Centralsygehuset i Nykøbing
Falster - Brita var omkommet på grund af indre kvæstelser.

Danmark har hermed mistet sin eneste grad 1 handicaprytter. Brita var på
det danske landshold i handicapridning og den eneste i hendes klasse i
Danmark. Brita har flere gange repræsenteret Danmark ved OL og VM. Hun
skulle desuden have været med til Verdensmesterskabet i Belgien i Dressur
i September.

Heste-Nettet sender de varmeste tanker til Britas efterladte. Æret være
hendes minde.

Mere om Brita og hendes præstationer: http://www.rideforbund.dk/sw967.asp

[Kilde: TV2 ØST]

Tilføjet den 24-08-2003 af Annette Skovbon"

Brita var mit idol. En af de få jeg så op til. Øv hvor er jeg ked af
det på hends families og hendes hests vegne

-Annette

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 30-08-03 11:30

Annette Skovbon <annetteskovbon@yahoo.dk> skrev:

> På mit arbejde, Heste-Nettet, har jeg lige tilføjet den værste nyhed
> nogensinde.
> "VM-rytter omkommet
> Den 42-årige handicaprytter Brita F. Andersen omkom i lørdags.

Midt under deltagelse af De Tyske Mesterskaber i skydning i München (som
Danmark deltog i med et antal skytter) fik landsholdet samme meddelelse

Ubeskriveligt trist !!!!

Britta var et dejligt og ualmindeligt levende menneske.
Hun gjorde virkeligt en forskel for omverdenen, ikke mindst på grund af sin
store udstråling!

Vi savner hende meget *suk*

--
Mvh. Søren C. Fischer