Seriel mus til Warp (Ikke MS mus) - hvor?
Fra : iddqdATworldonline.d~

Dato : 26-08-03 15:41

Vi har en enkelt ældre maskine som kører Warp, og hende som bruger den
kunne godt tænkte sig en midre mus end den Microsoft Mus v.2 der sidder på.

Med det synes at være et problem at finde en mus med OS/2 drivere, og
det gør selvfølgelig ikke sagen lettere at det skal være en seriel mus
(maskinen har ikke nogen PS/2 port og slet ikke noget USB).

Har i nogen forslag - det må gerne være en mus a'la en Genius og det er
ligegyldigt med scroll hjul.

Mvh

Bruno

Fra : peter volsted

Dato : 26-08-03 21:24

hi Bruno

> [...]
> (maskinen har ikke nogen PS/2 port og slet ikke noget USB).
>
> Har i nogen forslag - det må gerne være en mus a'la en Genius og det er

Jeg kører selv PS/2 (Server 85) og har derfor ikke erfaring med
serielmus; men Warp har indbygget hjælp, og help mmouse (min er
engelsksproget) giver en såvidt jeg kan bedømme udmærket forklaring
på opsætning af serielmus, og såvidt jeg forstår kan den køre enhver
Logitech-kompatibel mus.
Er den Warp din ansatte kører opdateret med fixpacks?

--
good luck

peter

Fra : iddqdATworldonline.d~

Dato : 27-08-03 12:35

peter volsted wrote:
> [...]
> Logitech-kompatibel mus.
> Er den Warp din ansatte kører opdateret med fixpacks?

Tak for input.

Det gør sagen enklere hvis vi kan bruge de indbyggede drivere, men det
forfærdelige er bare at seriel mus synes at være forsvundet fra markedet!

Jeg har ihvertfald prøvet flere steder uden held.

Vores Warp er forresten totalt som direkte fra CD'en, den bruges kun til
afvikling af et bestemt stykke software og eneste problem er at hende
der bruger den får ondt i hånden af den Microsoft mus som sider på.

Vil det være en god ide at installere diverse opdateringer?

Mvh

Bruno

Fra : peter volsted

Dato : 27-08-03 12:58

hi Bruno

----- snip

> Vil det være en god ide at installere diverse opdateringer?

Næppe når warpen gør det den skal, og ikke bruges til andet.
Er det warp3 er den fra ca. 1993, er det 4 er den fra ca. 96. Sider
er der kommet 40+ fixpacks til 3, 16 +3 (dev.driver) fp's til 4,
dermed ville der nok være for større udvalg af brugelige mus; men er
det ikke muligt at finde et dyr er det jo næppe relevant.
Prøv evt. tlf. hos IBM

--
good luck

peter

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 28-08-03 17:25

In dk.edb.os2, peter volsted <pvolsted@image.dk> says...
> Er det warp3 er den fra ca. 1993, er det 4 er den fra ca. 96. Sider

Warp 3 er _ikke_ fra 1993. 2.1 er fra 1993. 2.11 er fra 1994.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Kaare Olsen

Dato : 27-08-03 15:33

In <3f4c9766$0$5150$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, iddqdATworldonline.dk
wrote:

> Det gør sagen enklere hvis vi kan bruge de indbyggede drivere, men det
> forfærdelige er bare at seriel mus synes at være forsvundet fra
> markedet!

Ville det nemmeste ikke være, blot at købe en PS/2-mus i den ønskede
størrelse, og sætte et konverteringsstik mellem computerens serielle
port og musens PS/2-stik?

I "gamle dage" fulgte sådan et stik/adapter med, når man købte mus
produceret af Logitech. Måske ligger nogen i din omgangskreds inde med
et stik af den type, som du kan få til foræringspris.

Jeg skal dog ikke kunne sige, om OS/2 vil betragtet musen som værende en
seriel- eller PS/2-mus, eller om der vil være driverproblemer...

--
Mvh. Kåre - <http://www.nightcall.dk/>

Fra : Bent Nielsen

Dato : 27-08-03 16:00

> [...]

> forfærdelige er bare at seriel mus synes at være forsvundet fra markedet!
>
> Jeg har ihvertfald prøvet flere steder uden held.
Det kan jeg da ikke for stå da der er flere hit på edbpriser.dk

http://www.officeit.dk/default.asp?ProductGuid=911455-0600

Logitech Pilot Mouse Combo
Type: 3-button
Interface: PS/2 & Serial
Software: MouseWare
Warranty: 2 Years

Jeg har selv brugt at købe flere af mus som denne slags når de er på
tilbud et aller andet sted.

har kunne købe mogle som kun kostede 32 kr og de bruges hver dag