Rygestop
Fra : Carsten Agger

Dato : 23-08-03 19:08

Er der nogen der kender til links til sider på dansk om rygestop uden
brug af nikotinerstatning?

Jeg er selv holdt op med at ryge for nylig (I have been quit for 1 Month, 5
Days, 19 hours and 2 minutes (36 days). I have saved kr 1.876,44 by not
smoking 1.103 cigarettes. I have saved 3 Days, 19 hours and 55 minutes of my
life. - )
og var, belært af den nuværende viden om at rygning ikke er en "dårlig
vane", men en kemisk afhængighed, overbevist om, at nikotinerstatning *ikke*
var den rigtige vej at gå, fordi jeg ønskede/ønsker straks at gribe om
nældens rod:
Den kemiske afhængighed.

Det har i mit tilfælde vist sig at holde stik - det som hjælper mig til at
holde op er bevidstheden om, at selv et enkelt sug kunne få mig til at falde
i igen.

Er der nogen (som sagt), der kender til web sites med oplysninger på dansk
om cold turkey-baseret rygestop?
Jeg fik selv *meget* ud af at læse på www.whyquit.com, men har ikke fundet
noget lignende på dansk.

Og ja ... jeg mener, det er mere eller mindre skandaløst, at det officielle
sundhedsvæsen anbefaler nikotinerstatning - det er i længden langt mere
holdbart at stoppe uden, og rygestopkurser med intensiv uddannnelse kan
fremvise succesrater, som nikotinerstatning, hypnose osv. kun kan drømme om
IMHO, that is

hilsen Carsten

--
FAKLENS NYHEDSTJENESTE:
http://www.faklen.dk/nyheder/

Fra : Steen

Dato : 29-08-03 01:43

Hej Carsten

Jeg kan kun give dig ret i, at den mest holdbare måde at lave et rygeophør
på er med en kold tyrker. Det har også været min metode, de gange jeg er
holdt op. Jeg har nu ikke røget i 3½ år.

Men når man anbefaler nikotinplaster/tyggegummi, er det fordi man så undgår
at få tobakstjæren i lungerne, og derfor er det en del mindre usundt.

Nikotinplaster bør iøvrigt sættes for munden, hvorved det bliver
dobbeltvirkende ))

Steen

Fra : dennis garn

Dato : 22-10-03 15:44