Racehygiejne?
Fra : Thomas Strandvig

Dato : 23-08-03 11:22

Stig skrev tråden " Metadon.

>Hej Steen

Der findes ikke et begreb der hedder tidligere alkoholikere. Alkoholisme
er en genbetinget sygdom som er anerkendt af WHO.
Der findes tidligere alkoholmisbrugere.
En alkoholiker der begynder at drikke igen vil altid fortsætte
En alkoholmisbruger kan holde op i kortere eller længere tid f.eks. som
du skriver hvis han for bearbejdet sine problemer f.eks. barndommen
eller andet.
Stig<

Nu vil jeg gerne vide om det er sandt det er et bestemt gen, der er årsag
til alkoholisme. Hvis det er det, må man vel forudse at fremtiden kunne
bringe tvangssterilisering og anden udrensning af genet, for at løse
problemerne en gang for alle.

Jeg tror ikke på det, tværtimod er det typisk for "systemet" med den form
for ansvarsunddragelse. Så er man fri for at forholde sig til arbejdsløshed,
uegnede boliger, krig og anden vold, samt en ansvarlig aktiv social politik.

I min model af verden er heller ikke tale om misbrug, men om en
uhensigtsmæssig brug af et stemningsændrende middel, som der iøvrigt findes
20-30.000 af. I de enkelte tilfælde er der tale om et rationelt valg ud fra
de muligheder, den enkelte har, eller rettere kender til, for at "overleve"/
få ro i en umulig situation. En selvmedicinering, der kun er valgt fordi
samfundet har svigtet.
Ordet/ begrebet "misbrug" er kun egnet til at fjerne den sidste rest af
selvværd/selvrespekt hos den person der er tale om.

Og så sidst. Den aktuelle uansvarlige socialpolitik har skabt en ny "etat"
af livstidsansatte levebrødsbehandlere, der lever af at andre er på r..., de
tror selv på de udfører et godt stykke arbejde, men i virkeligheden er de
med til at fastholde en masse mennesker i en uværdig situation. I mange
tilfælde gør de situationen værre ved at erstatte et farligt stof (Heroin)
med et meget farligere stof ( Metadon).

Og så har vi slet ikke talt om alt det andet skidt befolkningen udsættes
for, der er farligt, men legalt fordi en læge har skrevet recepten, fx.
Stesolid, eller tørsprit som det også kaldes.

Thomas Strandvig

www.strandvig.dk

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 24-08-03 22:23

"Thomas Strandvig" <thomas@strandvig.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til alkoholisme. Hvis det er det, må man vel forudse at fremtiden kunne
> bringe tvangssterilisering og anden udrensning af genet, for at løse

Interessant tanke - men så igen, hvis det virkelig skulle kunne
løses så enkelt, så måtte du desværre udrydde hele jordens
befolkning, for alkoholikere findes i alle familier...............

Mvh.Bodil.

Fra : Thomas Strandvig

Dato : 24-08-03 22:41

Jeg har ingen planer om at udrydde nogen, men "systemerne" kunne måske få
ideen. Det er jo sket før i historien.

Thomas Strandvig

www.strandvig.dk

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 24-08-03 23:34

In <3f49314c$0$5154$edfadb0f@dread11.news.tele.dk> "Thomas Strandvig" <thomas@strandvig.dk> writes:

>Jeg har ingen planer om at udrydde nogen, men "systemerne" kunne måske få
>ideen. Det er jo sket før i historien.

ligesom Nazisterne =

/Martin