Formuegrænse ved førtidspension efter 1.1.~
Fra : KR

Dato : 23-08-03 07:19

Er der nogen der ved, om der er en formuegrænse for
personer, der er blevet tilkendt førtidspension efter 1.1. 2003?

Efter en søgning på Google kan jeg se, at der er en
formuegrænse på 53.100 kr for folkepensionister, men jeg
kan ikke finde noget om formuegrænse for førtidspension
tilkendt efter 1.1.2003.
--
Mvh. KR

Fra : Ukendt

Dato : 23-08-03 15:18

KR skrev i <news:3f47074d$0$83047$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,>:

> Er der nogen der ved, om der er en formuegrænse for
> personer, der er blevet tilkendt førtidspension efter 1.1. 2003?

Så vidt jeg kan overskue er der kun tale om en formuegrænse for
førtidspensionister, nemlig hvad angår helbredstillæg iht §14 a.
Denne grænse fremgår af § 49 stk 1 nr. 7.

Beregningen af førtidspension efter de nye regler fremgår i øvrigt
af Pensionslovens kapitel 4 a.

Link til Lov om Social Pension/Pensionsloven:
http://www.retsinfo.dk/_GETDOCM_/ACCN/A20020069729-REGL

--
Mange hilsner
Lotte M

http://www.lotte-m.dk/ http://www.handiinfo.dk/

Fra : KR

Dato : 23-08-03 17:00

"Lotte M" skrev:
> [...]
> Denne grænse fremgår af § 49 stk 1 nr. 7.
> Beregningen af førtidspension efter de nye regler fremgår i øvrigt

Hej Lotte M
Mange tak for dit svar.
--
Mvh. KR