kunstig skibakke
Fra : Klitte Egeberg

Dato : 22-08-03 15:59

Hej gruppe..

Der ligger i Søhøjlandet i Jylland en alpin helårsbakke, med lift, skiskole
og det hele.
Er der nogen hér som har erfaringer med den, eller lignende kunstige
skibakker.

Jeg har prøvet at ringe til skicenteret for at få information, men det er
vel svært at få dem til at indrømme hvis det i virkeligheden er spild af tid

Jeg er mest interesseret i om fornemmelsen er "noget værd", imens vi venter
utålmodigt på koldere vejr..

Tak på forhånd.

Sanbo

Fra : Sune Roed Andersen

Dato : 27-08-03 01:09

Hej Sanbo

Bakken er såmænd ok, det tager omkring 50 sek at køre op i træk liften og,
hvis man kører lige ned, 10 sek at køre ned. Du kan derfor nå rigtig mange
ture på en time. Jeg stod 2 timer og så gider man ikke mere, men det er ok
unnderholdning i et par timer. Der er både pukler, porte, hop og en
halfpipe, hvis du er til den slags.
Fornemmelsen er ok og man har en fin fart, problemet kommer når man skal
dreje, her skrænser man - det kan ikke lade sig køre at køre på skæret.
Bakken er bedst hvis det regner, så bliver den hurtigere.
Mht udstyr så er det med i priser, bare tag regntøj og et par gamle handsker
med, så er du klar.

Sune

Fra : Klitte Egeberg

Dato : 28-08-03 14:32

Hej Sune og tak for dit svar..

Jeg dropper at tage turen derover, for jeg har lige fundet ud af at man ikke
må stå på snowboard på den overhovedet, netop af samme grund som du nævner,
at man ikke kan kante...

Hej fra Sandra