2 computer på ISDN ?
Fra : ABS

Dato : 16-08-03 19:39

Hej NG.

Jeg påtænker at skaffe mig en computer nr 2. I øjeblikket har jeg ISDN og
det vil jeg da gerne blive ved med.

Hvordan kan jeg komme på nettet med disse 2 computere ??

Fra : KsNa

Dato : 16-08-03 21:22

"ABS" <hl@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG.
>
> Jeg påtænker at skaffe mig en computer nr 2. I øjeblikket har jeg ISDN og
> det vil jeg da gerne blive ved med.
>
> Hvordan kan jeg komme på nettet med disse 2 computere ??

Enten skal computerne have et ISDN modem hver, ellers kan man bruge en
ISDN-router som samtidig giver et lokalt netværk.
Men kan det overhovedet svare sig, at udbygge med ISDN i stedet for, at
skifte til en bredbåndsløsning.

Mvh.
Kim

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-08-03 13:40

In dk.teknik.telefoni.isdn, KsNa <ksna@mail.dk> says...
> Men kan det overhovedet svare sig, at udbygge med ISDN i stedet for, at
> skifte til en bredbåndsløsning.

Nu er det ikke ikke sikkert at han bor tæt nok på centralen til at have
ADSL over ISDN. Og vi er faktisk nogle der bruger ISDN til telefoni.
Ikk' oss' Martin?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : KsNa

Dato : 17-08-03 19:34

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingen steder.dk> skrev i en meddelelse
> In dk.teknik.telefoni.isdn, KsNa <ksna@mail.dk> says...
>
> Nu er det ikke ikke sikkert at han bor tæt nok på centralen til at have

Nej, men det må jo komme an på en prøve, hvis det bliver aktuelt, de fleste
bor trods alt - tæt nok på.

> ADSL over ISDN. Og vi er faktisk nogle der bruger ISDN til telefoni.
> Ikk' oss' Martin?

Jo, det gør jeg også selv.

Mvh.
Kim

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 19-08-03 18:03

> Jo, det gør jeg også selv.

Kender 2 der er blevet bedt om at konvertere tilbage til analog for at
TDC kunne/ville levere ADSL. TDC's mål er vist også kun en 95% dækning
og vi så nogen der ligger for langt væk

Da TDC havde lovet installation på addressen inden vi købte huset,
men de fandt at deres egne ledninger var for dårlige da det kom til
stykket. Afstanden isigselv var ikke problemet .... Samtidig nedlagde de
så Pro@Ccess ISDN der var et flatrate produkt til isdn brugerne ...

Idag bruger jegh så nettid80 da det er det produkt til en fast pris der
bedst passer til mit forbrug (forbruget koncenteret på få dage om ugen)
selvom det egenligt er "halvdyrt" sammenlignet med adsl/kabelnet med en
tilsvarende lav hastighed.

/A - der skal ud og stemme dørklokker og have gang i nogle
retningsbestemte antenner ....

Fra : jh

Dato : 19-08-03 07:47

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingen steder.dk> wrote in message
> [...]
>
> Nu er det ikke ikke sikkert at han bor tæt nok på centralen til at have
> ADSL over ISDN. Og vi er faktisk nogle der bruger ISDN til telefoni.

Nåjaja, han kan da (i de fleste tilfælde) stadig anvende ISDN til telefoni
selvom han har en bredbåndsforbindelse til internettet

--
_________________
Med venlig hilsen

Me represento solamente

Fra : Ole

Dato : 18-08-03 11:47

KsNa wrote:
> Men kan det overhovedet svare sig, at udbygge med ISDN i stedet for,
> at skifte til en bredbåndsløsning.

Der er lige den detalje at en bredbåndsløsning koster min. 300 kr pr måned

mvh

Ole

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-08-03 15:49

In dk.teknik.telefoni.isdn, Ole <news@kirkholt.com> says...
> Der er lige den detalje at en bredbåndsløsning koster min. 300 kr pr måned

Du kan sagtens få forbrugsafregnet ADSL.

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 18-08-03 13:02

> Enten skal computerne have et ISDN modem hver, ellers kan man bruge en
> ISDN-router som samtidig giver et lokalt netværk.

Og sidstnævnte vil jeg gerne anbefale. I praksis virker det som fast
forbindelse (indefra) Det tager knapt et sekund så er der hul igennem
fra hjemmenetværket til "verden". Det kræver jo så at hjemmecomputerene
er forbundet via et netværk men det har jo mange andre fordele f.eks
fildeling imellem dem. Kig evt efter en brugt zyxel prestige 100 eller
lign. Jeg bruger selv en prestige 202 pga af dens support for ipsec
passtrough (til vpn)

/A

Fra : MJ

Dato : 17-10-03 12:34

> Hvordan kan jeg komme på nettet med disse 2 computere ??

Billigste løsning er at lave ICS (internet connection sharing), hvor den ene
computer agerer "server" og sørger for at den anden kommer på nettet.

Kræver kun netkort i begge pc´ere, men har den ulempe, at pc1 skal være
tændt for at pc2 kan komme på nettet.

MJ