Bilansøgning afleveret.....
Fra : Søren C. Fischer

Dato : 07-08-03 12:10

Så har min Lotte omsider afleveret ansøgning om udskiftning af
invalidebil...

Ergo'en kiggede ud af vinduet da hun ville vide hvad Lotte idag kører i.
Hun mente nemlig, at det var en formsag og at Lotte blot skulle ha' sin bil
udskiftet til en "magen til den hun har idag"

Men SÅ falmede Ergo'ens smil, og hun sagde "Jamen, hvorfor kører du ikke i
kassevogn ligesom alle de andre????"

Lotte sukkede, og svarede "det er skam også en kassebil... ja altså en
nedstolet 10-personers bus"

Nåmen, Ergo'en bekendtgjorde at hun jo altså kun kunne arbejde på sagen hver
fredag, og bladrede febrilsk i det følgebrev som vi vedlagde
bilansøgnings-skemaet
Hun spurgte sågar flere gange "Jamen, hvorfor kører du ikke i kassevogn
ligesom alle de andre????", hvortil vi begge svarede at vi ønskede ikke en
varevogn, og nævnte bl.a vores kærlighed til vores tagrender på huset o.s.v.

Ergo'en afsluttede mødet med at meddele, at hun forventede at sagen ville
være klar til afleveret til Storstrøms Amt om cirka 1 måned.
Og DET er sguda postitiv, omend jeg kun kan se en forklaring på hvordan
pokker hun vil bære sig ad med det:

En standardbevilling på 1 styk varevogn med plads til 3 europaller som
§77-hjælperen kan køre.
Det tager jo højst en måned at hive den op af skuffen og klistre en label på
med Lottes navn og CPR-nummer...

Nu må vi se...

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk
*Det falder mig svært, at opfatte anonyme Usenet skribenter seriøst*

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 07-08-03 14:07

Søren C. Fischer skrev:
> Men SÅ falmede Ergo'ens smil, og hun sagde "Jamen, hvorfor kører du
> ikke i kassevogn ligesom alle de andre????"

For dem som ikke ved det: Lotte kører idag i en Ford Windstar der er
gulvsænket og med rampe i sidedøren. Bygget af IMS i USA.
Dejlig bil med V6 og 200 HK

> Ergo'en afsluttede mødet med at meddele, at hun forventede at sagen
> ville være klar til afleveret til Storstrøms Amt om cirka 1 måned.

Stillingen som ergo i vores kommune er vist primært rettet imod at
vedkommende skal forestå fysisk træning på det kommunale ældre/dag-center...
Med i hatten følger så alt det andet såsom: bilsager, boligændringer,
kørestole o.s.v.
Og så kan enhver jo regne ud hvor meget papirarbejder der er hver fredag...
når solen skinner og kolonihaven kalder... og stillingen sikkert er
underlagt bestemmelserne om flextid

--

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 07-08-03 22:03

Søren C. Fischer skrev:

>Stillingen som ergo i vores kommune er vist primært rettet imod at
>vedkommende skal forestå fysisk træning på det kommunale ældre/dag-center...

Jeg kan tilbyde jer en lettere brugt socialchef, der mener at kunne
kurere de fleste skavanker med noget gymnastik. Var det noget?

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Robert Pedersen

Dato : 07-08-03 22:19

"Søren C. Fischer" <scf@image.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
fredag...
> når solen skinner og kolonihaven kalder... og stillingen sikkert er

Hej Søren....og Lotte
Vores 'bilbehandler' arbejder åbenbart på samme betingelser som jeres. Dog
med den positive drejning, at i fredags (1-8) var der møde i biludvalget og
selv om hun havde ferie, mødte hun alligevel op og tog vare på sit område.
Vi fik brev om, at kommunen sender ansøgningen til Nordjyllands Amt med
besked om at Lisbeths dyt ska byts. Det har også 'kun' taget siden februar i
år. Noget af forsinkelsen hidrører dog fra vores gamle bopælskommune, som nu
1 år efter flytningen stadig ikke har taget sig sammen til at flytte vores
papirer til vores nye kommune.

De papirer, som jeres ergo slog op i hele tiden, indeholdt sikkert ikke
nogen vejledning i hvordan ikke-standard sager føres igennem systemet. ;-D
Der står sikkert intet om, udskiftning af en 'gammel' bil til en ny - af
samme slags. Den er en svær en.

Mange hilsner Lisbeth og Robert

Fra : Towli

Dato : 14-08-03 09:10

Jeg ansøgte om udskiftning i August sidste år og Kbh's kommune har stadig
ikke rørt en finger "p.gr.a. den store pukkel".

/Jan

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 14-08-03 11:40

Towli <towli@(fjernes)oldboyz.dk> skrev:

> "Robert Pedersen" <robertr@post.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ansøgte om udskiftning i August sidste år og Kbh's kommune har
> stadig ikke rørt en finger "p.gr.a. den store pukkel".

Ganske utilstedeligt !

Prøv at ringe til Københavns Amt og spørg hvordan du skal forholde dig.
Spil dum, og sig at du ikke aner hvem du skal tale med, men at du har søgt
om udskiftning for over 1 år siden og ikke har hørt en pind.
Alternativt ring til Den Sociale Ankestyrelse og se om der er en der kan
fortælle lidt om hvordan du skal forholde dig...

I yderste instans kunne du forfatte et kort brev til tilsynsrådet og klage
over langsommelig sagsbehandling i kommunen.

Kbh's Kommune har ikke givet et skriftligt svar dengang om hvor længe de
forventede sagsbehandlingen ville tage ?

Btw, er du ikke rar at svare under det tidligere indlæg, og klippe det
fra som du ikke kommenterer ? Læs evt. mere her:

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 31-08-03 13:24

Søren C. Fischer <scf@image.dk> skrev:

> Så har min Lotte omsider afleveret ansøgning om udskiftning af
> invalidebil...

Og sørme om ikke damen på kommunenforstod fornuften i at udskifte den
nuværende til en der ligner så meget som muligt

Kommunen indstiller en Kia Paravan (www.paravan.de), så nu må vi se hvad
Amtet siger til det...

Fra : Robert Pedersen

Dato : 31-08-03 17:41

Jamen Søren dog.......

"Søren C. Fischer" <soren@fischer-streton.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Og sørme om ikke damen på kommunenforstod fornuften i at udskifte den
> nuværende til en der ligner så meget som muligt

> [...]

- det var godt noget af en reklamefilm!
Men det er jo en tysker; udbryder den 'kvikke' seer.
Er EU åbnet så meget op på bil området, at det kan lade sig gøre?

Men ellers er det 'bare' at vente, som vi gør.......
Mange hilsner fra Lisbeth og Robert

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 31-08-03 20:17

Robert Pedersen <robertr@post.tdcadsl.dk> skrev:
> Men det er jo en tysker; udbryder den 'kvikke' seer.

Ja, den ombygges i Tyskland (gulvsænkning, rampe og eldør).
Lottes nuværende Windstar er bygget i USA.

> Er EU åbnet så meget op på bil området, at det kan lade sig gøre?

Danmark laver jo ikke biler

> Men ellers er det 'bare' at vente, som vi gør.......

Nemlig
Selvom det er svært at vente, så må man jo bare læne sig tilbage og se tiden
an...

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 06-11-03 14:37

Søren C. Fischer skrev:

> Og sørme om ikke damen på kommunenforstod fornuften i at udskifte den
> nuværende til en der ligner så meget som muligt

> [...]

Opfølgning:
Kommunen har STADIGVÆK ikke fået noget ned på papir og sendt til Amtet,
grrrrr
D. 31/8-2003 blev der givet mundlig besked om, at der indstilles bevilling
af sådan en bil inkl. den nødvendige indretning.

Skal det virkeligt tage over 2 måneder, at få nedfældet det mundtlige udsagn
på papir og proppet i en kuvert til Amtet? *suk*

*Hvad pokker gør man ?!?*

Fra : Leonard

Dato : 06-11-03 15:19

"Søren C. Fischer" <soren@fischer-streton.dk.invalid> wrote:

>*Hvad pokker gør man ?!?*

Hvis I alligevel vil flytte kommune kan I jo klage til tilsynsrådet
over langsommelig sagsbehandling, hvis I ikke har planer om at flytte
vil jeg foreslå at I nøjes med at rykke pr. tlf.
--
Thomas Leonard Gertz - http://ryk.dk
Brug Tilgængelighedsbasen, nu mere end 1100 steder

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 06-11-03 18:11

Leonard skrev:

> Hvis I alligevel vil flytte kommune kan I jo klage til tilsynsrådet
> over langsommelig sagsbehandling, hvis I ikke har planer om at flytte
> vil jeg foreslå at I nøjes med at rykke pr. tlf.

Er gjort... altså det sidste...
Ergo'en syntes tilsyneladende, at det var lidt sjovt at der intet ville være
sket hvis ikke vi havde rykket. Hun følte absolut intet ansvar i sagen da
den jo havde forladt hendes bord