Aarhus.pm, 3 år,
Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 07-08-03 19:35

cph.dk var frække nok til at holde 3 års, 3 måneder, 3 dages
fødelsedag forleden. Det kunne vi jo ikke have siddende på os, så
foreningens mere aktive medlemmer gik på Google.

Det viser sig at Lasse Hillerøe allerede den 9. december 1998 i denne
gruppe forespurgte om der var nogen der var interesserede i en
Aarhus.pm. Det var der, men der skete ikke noget.

Så den 12. april 1999 var Lasse utålmodig nok til at udvise stor
Hybris, og deklarere Århus.pm for eksisterende. Desværre overholdt
han alle tre "virtues", så han var også for doven til at der skete
noget det år.

Så blot 17 måneder efter første initiativ, den 9. maj 2000, havde
"nogen"[1] uklogt sat Thomas Jensen til at indkalde til første møde.
Sjuskede historikere kan derfor komme til at tro dette fandt sted den
9. maj 2000, da Thomas lavede en fejl i indkaldelsen[2]... Mødet
fandt egentligt sted onsdag den 10. maj og resten er historie.

Derfor vil Aarhus.pm på onsdag den 13. august 2003 fejre sin 4 års, 8
måneders og 4 dages, 4 års, 4 måneders og -1 dags eller måske mest
korrekt 3 års, 3 måneders, 3 dages fødselsdag, blottet for maner, og
uden udlevering af Sun-grej til værdigt trængende webfnidder-firmaer.

Tid: Onsdag 2003-08-13 17:00.
Sted: Bryggeriet, Århus.
Øl: ja.

Be there... alle er velkomne.

[1] Som Thomas selv skrev: "Strategigruppen havde åbenbart ret i at
det ville skabe opmærksomhed at lade mig poste i min nuværende
tilstand."

[2] Vi vil gerne gentage beklagelsen over for de der stod ensomme på
Bryggeriet den 9. maj - Thomas fik ikke tillidshverv igen.
--
Lars Balker Rasmussen Consult::Perl

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 07-08-03 22:16

In article <0f3cgduxih.fsf@laphroaig.balker.org>, Lars Balker Rasmussen wrote:

> cph.dk

cph.pm

--
Andreas Plesner Jacobsen | It looks like blind screaming hedonism won out.

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 07-08-03 22:19

Andreas Plesner Jacobsen <apj@daarligstil.dk> writes:

> cph.pm

Jf. http://www.cph.dk/cph/dk/virksomheden/historie/index.htm er cph.dk
nærmere de 80 år. Men lad os nu ikke hænge os i detailjer.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 07-08-03 22:22

Andreas Plesner Jacobsen <apj@daarligstil.dk> writes:

> cph.pm

Hovsa. Jeg ved ikke hvor de flyvske ideer kom fra.
--
Lars Balker Rasmussen Consult::Perl

Fra : Peter Makholm

Dato : 07-08-03 22:45

Lars Balker Rasmussen <lars@balker.org> writes:

> Det viser sig at Lasse Hillerøe allerede den 9. december 1998 i denne
> gruppe forespurgte om der var nogen der var interesserede i en
> Aarhus.pm. Det var der, men der skete ikke noget.

Jeg må nok tilstå at det bedste jeg umidelbart kan komme op med er at
jeg 2. august 1999 skriver at jeg har snakket med Ask 'i løbet af
foråret' og Ask efterfølgende skriver at 'vi' har perlmongers.dk,
(koebenhavn|copenhagen).pm.org. perlmongers.dk er registreret den
11. marts.

Met det kan meget vel være at aarhus.pm er bedre til det med Deja, men
copenhagen.pm har en bedre webside. Og sådan var det også i år 2000.

2 timer og 48 minutter er måske lidt langt at køre for en øl.

--
Peter Makholm | The four letter word beginning with L?
peter@makholm.net | It's life, love, libc or lisp

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 08-08-03 10:19

On Thu, 07 Aug 2003 23:45:28 +0200, Peter wrote:

> 2 timer og 48 minutter er måske lidt langt at køre for en øl.

DSB holder sommerfest på de fynske skinner; det er nærmere 3:08.

,

--
"There followed a huge, unfocused debate about the Adam Sjøgren
profitability of the computer hardware industry." asjo@koldfront.dk

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 08-08-03 14:23

spamtrap@koldfront.dk (Adam Sjøgren) writes:

> DSB holder sommerfest på de fynske skinner; det er nærmere 3:08.

http://abildskou.dk/

Knap 3 timer og man bliver sat af taettere paa bryggeriet end med
DSB.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn

Fra : Lasse Hillerøe Peter~

Dato : 08-08-03 22:16

Lars Balker Rasmussen <lars@balker.org> wrote:

> [...]
> gruppe forespurgte om der var nogen der var interesserede i en
> Aarhus.pm. Det var der, men der skete ikke noget.

Jeg kan ikke helt huske hvornår det var, men det foregik vist på flg.
måde. Jeg kiggede på pm.org websiden, for at se om der var nogen lokale
grupper. På en eller anden måde fik jeg udfyldt en form, i den tro at
jeg så ville få tilsendt noget information, men det resulterede så i at
jeg blev listet som kontaktperson for Århus.pm på siden. Ups.

Jeg vil tro det teoretisk kunne lade sig gøre at hive den præcise dato
ud af mit mail-arkiv (OK, mere korrekt: mail-losseplads), men det er
temmelig sikkert *før* december 1998.

Hvad i øvrigt med allerede nu at reservere 11/9 - en torsdag? Den dato i
2001 havde vi jo vores første gæste-Perl-notabilitet-optræden, med
deltagelse af Michael Schwern!
(Lidt forsinket, fordi nogen væltede et par huse i hans hjemlige
nabolag, så han lige skulle ringe hjem først.)

-Lasse

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 13-08-03 12:54

> [...]
> korrekt 3 års, 3 måneders, 3 dages fødselsdag, blottet for maner, og
> uden udlevering af Sun-grej til værdigt trængende webfnidder-firmaer.

Reminder - da jeg ved I er lidt langsomme i optrækket.
--
Lars Balker Rasmussen Consult::Perl

Fra : Erwin Lansing

Dato : 14-08-03 14:04

Referat fra mødet: http://aarhus.pm.org/pmgallery/20030813

--
Erwin Lansing       --     abe.fnidder.dk

Fra : Kim Emax

Dato : 16-08-03 01:12

Erwin Lansing wrote:

> Referat fra mødet: http://aarhus.pm.org/pmgallery/20030813

Proxy Error
The proxy server received an invalid response from an upstream server.
The proxy server could not handle the request GET /pmgallery/20030813.

Reason: Could not connect to remote machine: No route to host

----

Apache/1.3.27 Server at aarhus.pm.org Port 80

--
Take Care
Kim Emax - Freelance programmør - opgaver modtages

Fra : Ask Bjoern Hansen

Dato : 19-08-03 12:39

Lars Balker Rasmussen <lars@balker.org> wrote in message news:<0f3cgduxih.fsf@laphroaig.balker.org>...

> cph.dk var frække nok til at holde 3 års, 3 måneder, 3 dages
> fødelsedag forleden. Det kunne vi jo ikke have siddende på os, så
> foreningens mere aktive medlemmer gik på Google.
[...]
> Derfor vil Aarhus.pm på onsdag den 13. august 2003 fejre sin 4 års, 8
> måneders og 4 dages, 4 års, 4 måneders og -1 dags

Geez, flabet! Og så fra en by på størrelse med en mindre svensk provinsby.

mysql> select domain_id from domains where name = 'pm.org';
+-----------+
| domain_id |
+-----------+
| 1661 |
+-----------+
1 row in set (0.00 sec)

mysql> delete from rrs where domain_id = 1661 and name = 'aarhus';
Query OK, 2 rows affected (0.00 sec)

- ask

--
http://www.askbjoernhansen.com/

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 19-08-03 13:07

ask@develooper.com (Ask Bjoern Hansen) writes:
> [...]
>
> Geez, flabet! Og så fra en by på størrelse med en mindre svensk provinsby.

Vi kan jo ikke alle komme fra mellemstore svenske byer.

> [...]
> +-----------+
> 1 row in set (0.00 sec)
>
> mysql> delete from rrs where domain_id = 1661 and name = 'aarhus';

Du ved godt at rollback i mysql er en stort set utestet feature, der
sikkert har forårsaget databasekorruption, defekte rambits og flyvende
grise. HA!
--
Lars Balker Rasmussen Consult::Perl

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 19-08-03 17:34

Jeg kan se at Ask lider af den typiske "jeg gider ikke skrive det
fulde navn og jeg kan SAGTENS huske hvad det hedder" tendens. Enten
har han fotografisk hukommelse, eller også laver han ikke andet.

commit/rollback er for tøsedrenge.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 19-08-03 17:40

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@unixsnedkeren.dk> writes:

> Jeg kan se at Ask lider af den typiske "jeg gider ikke skrive det
> fulde navn og jeg kan SAGTENS huske hvad det hedder" tendens. Enten
> har han fotografisk hukommelse, eller også laver han ikke andet.

Hvis databasen hedder dns, er rrs da et fuldt acceptabelt navn.

> commit/rollback er for tøsedrenge.

Det har jeg det fint med at du kalder Ask.
--
Lars Balker Rasmussen Consult::Perl

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 19-08-03 18:34

> Hvis databasen hedder dns, er rrs da et fuldt acceptabelt navn.

Er det det? Shame on me for aldrig at have haft en MySQL
databasebackend på BIND.

Men Ask kører sikkert et eller andet djb-noget. Så er han selv ude om
det.

> Det har jeg det fint med at du kalder Ask.

Ask brugte ikke commit. Så kan du selv overveje om ændringerne
forsvinder når han engang lukker forbindelsen, eller ej.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 19-08-03 19:06

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@unixsnedkeren.dk> writes:

> Er det det? Shame on me for aldrig at have haft en MySQL
> databasebackend på BIND.

En RR er trods alt en velkendt størrelse i DNS. Tsk, Thorbjørn.

> Ask brugte ikke commit. Så kan du selv overveje om ændringerne
> forsvinder når han engang lukker forbindelsen, eller ej.

Han brugte heller ikke begin.
--
Lars Balker Rasmussen Consult::Perl

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 19-08-03 21:47

> En RR er trods alt en velkendt størrelse i DNS. Tsk, Thorbjørn.

Ikke så doven som jeg er med den slags ting. MX er lige hvad jeg kan
svinge mig opt il at vide, og herudover er
http://examples.oreilly.com/dns4/'s h2n fint til enkelte domæner.
Hvorfor rette manuelt når man kan sætte perl i sving?

> Han brugte heller ikke begin.

Hvorfor begyndte du så at vrøvle om rollback? Gjort er gjort.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 19-08-03 21:53

> Hvorfor begyndte du så at vrøvle om rollback? Gjort er gjort.

Umiddelbart vil jeg skyde skylden på Plesner.
--
Lars Balker Rasmussen Consult::Perl

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 19-08-03 22:37

> Umiddelbart vil jeg skyde skylden på Plesner.

Måske skulle han have holdt sig til sin netværkslæst?

Skrev iøvrigt næsten en hel linie Perl i dk.edb.mac forleden. Det er
klart der fremtidige medlemmer skal hyres.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn

Fra : Lasse Hillerøe Peter~

Dato : 20-08-03 11:44

In article <kkada5jpn8.fsf@mimer.null.dk>,
Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@unixsnedkeren.dk> wrote:

> Skrev iøvrigt næsten en hel linie Perl i dk.edb.mac forleden. Det er
> klart der fremtidige medlemmer skal hyres.

"Fremtidige"? Vi Mac-folk har altså haft Perl siden perl4 (.038 hvis jeg
husker ret) takket være en schweizer ved navn Matthias Neeracher. Så der
er nok allerede hyret en del medlemmer fra den gruppe. Fx undertegnede.

-Lasse

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 20-08-03 13:36

Lasse Hillerøe Petersen <lhp+news@toft-hp.dk> writes:

> "Fremtidige"? Vi Mac-folk har altså haft Perl siden perl4 (.038 hvis jeg
> husker ret) takket være en schweizer ved navn Matthias Neeracher. Så der
> er nok allerede hyret en del medlemmer fra den gruppe. Fx undertegnede.

Er du der i dag?

Jeg kan godt love dig for at der er mange, rigtigt mange, i den gruppe
som finder Terminal.app i OS X som den HELT store hurdle som de helst
var fri for.

Jeg overvejer at trappe op og skrive en hel linie Perl i dag.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 19-08-03 23:39

In article <0f4r0djrow.fsf@laphroaig.balker.org>, Lars Balker Rasmussen wrote:

> Umiddelbart vil jeg skyde skylden på Plesner.

HOVHOV! Jeg sagde at du ikke vidste om han fyrede en rollback af
efterfølgende, resten er ren drømmeri i Århus!

--
Andreas Plesner Jacobsen | The life which is unexamined is not worth living.