Metadon
Fra : Thomas Strandvig

Dato : 10-08-03 20:40

Vidste I at Metadon ikke bør gives til folk med en svækket lever??,
Og hvad ved vi om folk med et massivt stofindtag? At de har en svækket
Lever????.
Is there anybody out there??

Thomas Strandvig

Fra : ejnar

Dato : 11-08-03 06:10

"Thomas Strandvig" <thomas@strandvig.dk> skrev i en meddelelse
> Vidste I at Metadon ikke bør gives til folk med en svækket lever??,
> Og hvad ved vi om folk med et massivt stofindtag? At de har en svækket
> Lever????.
> Is there anybody out there??

Ja da. Og er det ikke også sådan, at de kunstigt fremstillede stoffer er
mere afhængighedsskabende end de tilsvarende naturlige?

Så ved at sætte stofbrugere på metadon og alkoholikere på benzodiazepiner
skaber man en afhængighed, der er endnu vanskeligere at komme ud af end den
oprindelige.

Jeg synes, at det er åndsvagt, at et stof skal være lovligt, bare fordi det
kan fremstilles industrielt i modsætning til den økologiske udgave. Men det
har nok noget med storpolitik at gøre. Hvis de "økologiske" udgaver blev
tilladt, ville de fattige bønder i en række u-lande bare kunne tjene (mange)
penge på den vestlige verden, og det kan vi jo ikke have.

Det ville være forståeligt, hvis der var en sammenhæng mellem et stof
farlighed og dets "forbudthed", men sådan er det ikke.

Ejnar

Fra : stig54

Dato : 11-08-03 12:29

"ejnar" skrev d. 11-08-03 06:10 dette indlæg :
> [...]
>
> Det ville være forståeligt, hvis der var en sammenhæng mellem et stof
> farlighed og dets "forbudthed", men sådan er det ikke.

Jeg er selv i den situation at min lever ikke tåler fuld dosis antabus
derfor fik jeg i en periode halv dosis, dette var dog ikke løsningen for
mig, antabus kan man snyde med, og det er sådan set ikke dig selv der
bestemmer om du vil drikke eller ej.
Derimod var minnesotabehandling lykken for mig, her er det mig der
bestemmer om jeg vil modtage hjælp eller ej. Her for man ganske rigtigt
benzodiapiner i en kort periode (ca. en uge) først stærk dosis og
derefter nedtrapning) men man når ikke at blive afhængig, men det
styrker motivationen at man ikke har abstinenser den første uge.
Det er nu tre år siden og jeg kører derudaf uden "tilsætningsstoffer".
Så alting er ikke sort eller hvidt, man kan ikke sige at man går fra en
afhængighed til en anden. Det står forøvrigt enhver frit hvis man vil
drikke sig ihjel eller leve eller midtimellem

http://www.kandu.dk/

Fra : ejnar

Dato : 12-08-03 21:06

"stig54" <stig54.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse news:3f377ed3$0$48887>
> [...]
> derefter nedtrapning) men man når ikke at blive afhængig, men det
> styrker motivationen at man ikke har abstinenser den første uge.

Jaman det er også OK, at tage benzoer i en uge. Sundhedsstyrelsen siger max.
2-4 uger. Problemet er, at altfor mange tager dem alt for længe. Forbruget i
DK er på 100.000.000 døgndoser årligt. Det svarer til 1 ton Stesolid.

Ejnar

Fra : dkwM327

Dato : 16-08-03 13:10

> [...]
>
> Det ville være forståeligt, hvis der var en sammenhæng mellem et stof
> farlighed og dets "forbudthed", men sådan er det ikke.

Er du så såkaldt "tørlagt alkoholiker" nu, eller er du i stand til at
have et naturligt forhold til alkohol.

mvh.
Steen

http://www.kandu.dk/

Fra : stig54

Dato : 16-08-03 14:05

"dkwM327" skrev d. 16-08-03 13:10 dette indlæg :
> [...]
> blev
> (mange)

> Er du så såkaldt "tørlagt alkoholiker" nu, eller er du i stand til at

En tørlgt alkoholiker er en alkoholiker der ikke drikker for tiden, en
ædru alkoholiker er en der slet ikke drikker mere, og aldrig vil kunne
få et normalt forhold til alkohol. Så er det på plads
Stig ædru alkoholiker

http://www.kandu.dk/

Fra : dkwM327

Dato : 17-08-03 00:23

"stig54" skrev d. 16-08-03 14:05 dette indlæg :
> [...]
> ædru alkoholiker er en der slet ikke drikker mere, og aldrig vil kunne
> få et normalt forhold til alkohol. Så er det på plads

Hej stig 54.

Tak for dine definitioner på en tørlagt alkoholiker og en ædru
alkoholiker, ligesom du skriver du nu er ædru alkoholiker.

Det er bare meget tit at en sag kan ses fra mere end 2 sider, hvis man
har lyst, energi og mod til det!

Nogle få men tydelige eksempler er: Terninger, blomster, mennesker, dyr
osv.

Derfor vil jeg lige fortælle dig at jeg har en del erfaringer med
TIDLIGERE alkoholikere,
som har fået et naturligt forhold til alkohol, på grund af at de har
bearbejdet
de VIRKELIGE ÅRSAGER til deres alkoholmisbrug, ligesom jeg har
erfaringer
med andre former for tidligere stofmisbrugere, som er totalt fri af
deres misbrug.

Dette kan måske åbne dit sind for, at andre kan se nogle muligheder, som
du er ”blind” overfor.

Netop dette har Johari lært mig en del om for 25 år siden !

Er du interesseret i en personlig udvikling på dette område, er du
velkommen til at henvende dig til mig !

Med venlig hilsen

Steen Hansen

http://www.kandu.dk/

Fra : DL

Dato : 17-08-03 17:11

"dkwM327" <dkwM327.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Netop dette har Johari lært mig en del om for 25 år siden !
>
> Er du interesseret i en personlig udvikling på dette område, er du

Stig sagde lige at han var ædru, hvad er du ude på?

DL

Fra : dkwM327

Dato : 17-08-03 17:53

"DL" skrev d. 17-08-03 17:11 dette indlæg :

> "dkwM327" <dkwM327.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> Stig sagde lige at han var ædru, hvad er du ude på?
>
> DL
>
> At få ham til at forstå, at livet har mange forskellige sider.

Hvad siger du til det ?

mvh.
Steen

http://www.kandu.dk/

Fra : Andreas Falck

Dato : 19-08-03 13:04

dkwM327 dkwM327.news@kandu.dk skrev dette:

[ ... ]
> Hvad siger du til det ?

Til hvad?

Det er jo ikke til at gætte når du ikke klipper alt det urelevante
væk!

Læs mere i linket i min signatur, og gør en masse mennesker glade

Den rigtige anvendelse forøger risikoen for at graden af
misforståelser bliver væsentlig reduceret

Fra : stig54

Dato : 19-08-03 17:16

"dkwM327" skrev d. 17-08-03 17:53 dette indlæg :

> som

> Hvad siger du til det ?
>
> mvh.
> Steen
Livet har virkelig mange sider, ekstra mange når man er ædru.
Hvis man er holdt op med at ryge vil det da være dumt at tage en smøg.
Læs på din lektie Steen
Stig

http://www.kandu.dk/

Fra : stig54

Dato : 19-08-03 17:14

"dkwM327" skrev d. 17-08-03 00:23 dette indlæg :

> [...]
>
> Netop dette har Johari lært mig en del om for 25 år siden !
>
> Er du interesseret i en personlig udvikling på dette område, er du

Hej Steen

Der findes ikke et begreb der hedder tidligere alkoholikere. Alkoholisme
er en genbetinget sygdom som er anerkendt af WHO.
Der findes tidligere alkoholmisbrugere.
En alkoholiker der begynder at drikke igen vil altid fortsætte
En alkoholmisbruger kan holde op i kortere eller længere tid f.eks. som
du skriver hvis han for bearbejdet sine problemer f.eks. barndommen
eller andet.
Stig

http://www.kandu.dk/

Fra : dkwM327

Dato : 07-09-03 17:25

"stig54" skrev d. 19-08-03 17:14 dette indlæg :
> [...]

Kære Stig.

Rigtig mange tak for dine informationer om Alkoholikere.

Da jeg har været bortrejst et stykke tid, får du først mine kommentarer
her.

Nu er der jo det ved det, at selvom du skriver at:

Der findes ikke et begreb der hedder tidligere alkoholikere.

Og at WHO har anerkendt Alkoholisme som en genbetinget sygdom.

Så er de altså heller IKKE ”ALT VIDENDE” !

Og det tvivler jeg da også på, at du er ! – For det kender jeg ingen der
er !
– Inklusive mig selv !

Men der er altså temmelig mange ting, som jeg ved, som meget få
mennesker ved.

Og hertil hører blandt andet, at tidligere alkoholikere, godt kan
bearbejde deres såkaldte
” genbetingede sygdom”, som du og WHO kalder det. – Nøjagtig på samme
måde
som flere andre såkaldte ” genbetingede sygdom” kan bearbejdes så de
forsvinder totalt !

Hører du f. eks. også til de mennesker, som påstår at det er umuligt
at plante 9 frugttræer i 10 rækker med 3 træer i hver række ?

Da jeg påregner din interesse for mine kommentarer, ser jeg frem til din
reaktion på dette.

Hermed de bedste hilsner

Steen

http://www.kandu.dk/