Problem med grafikkort
Fra : Ziggy Stardust

Dato : 09-08-03 09:24

Hej,

Jeg har fornyligt installeret BeOS 5 personal edition på min gamle bærbare,
men desværre vil det ikke helt som jeg vil. Alt er gået glat, og BeOS har
selv genkendt alt hardwaren med undtagelse af grafikkortet. Når jeg starter
maskinen op får jeg en besked om at BeOS ikke kender grafikkortet og jeg må
anvende "fail safe mode".
Kan jeg gøre noget ved det? Min maskine er en Compaq Armada 4120 med et
Cirrus Logic 7148 pci grafikkort, men jeg kan ikke finde nogen BeOS-driver
til det. Er der måske nogen der kender en altarnativ driver der fungerer
sammen med cirrus chipset eller bare en universel vesa driver?

Mvh
Jonatan

Fra : Christian Tange

Dato : 14-08-03 20:55

"Ziggy Stardust" <aladin.sane@NOSPAM.mail.stofanet.dk> wrote in message
> [...]

> til det. Er der måske nogen der kender en altarnativ driver der fungerer
> sammen med cirrus chipset eller bare en universel vesa driver?

Jeg vil tro at du kan bruge Vesa Accepted:

http://www.bebits.com/app/1105

Mvh. Christian