Hvor meget hash?
Fra : ejnar

Dato : 04-08-03 06:57

hej

Jeg har ikke meget forstand på hash, men vil gerne vide hvor mange gram
hash, der cirka skal bruges for at få en passende virkning.

Fra : stig54

Dato : 04-08-03 07:45

"ejnar" skrev d. 04-08-03 06:57 dette indlæg :
> hej
>
> Jeg har ikke meget forstand på hash, men vil gerne vide hvor mange
gram
> hash, der cirka skal bruges for at få en passende virkning.

Jeg har heller ikke så frygtelig meget forstand på hash, men jeg ved at
man starter med små doser og så skal der efterhånden mere og mere til
for at opnå den ønskede virkning, og muligvis må man gå over til
stærkere midler.
Det samme gælder alkohol.
Men kan du nøjes med engamng imellem og holde dig til det er det vel ok,
hvis du tør
Jeg kunne ikke med spiritussen
Stig. Ædru alkoholiker.

http://www.kandu.dk/

Fra : MissMus

Dato : 04-08-03 07:50

Hej!!!

Hvis der ikke er noget kendskab til det, så er mit eneste råd.... Lad
vær'!!!
Jeg kan godt forstå at man måske vil afprøve det, men hvis det er tilfældet,
så skal det være sammen med nogen som der er tillid til og som har kendskab
til det - Det er vigtigt at der er tillid.
Med hensyn til den rigtige dosis, så er der meget forskel, da det kommer an
på om hvor mange der er med, hvor "hærdet" man er, og om det bare er noget
der skal afprøves en enkelt gang!!!

Men som jeg startede med at skrive, så er det bedste at holde sig fra det,
for er man en "svag" sjæl, så vil man på et eller andet tidspunkt have mer'
og stærkere. Man ved ikke om man har en "svag" sjæl før man er i det!!!

MissMus!!!

Fra : Mone

Dato : 05-08-03 02:17

> [...]
gram
> hash, der cirka skal bruges for at få en passende virkning.

Hvad er det for en virkning du vil have???
Og hvorfor???

Jeg har heller ikke meget forstand på hash, men jeg ved, at hvis man
er ude efter en "virkning", så ligger der som regel noget "bagved".
Syntes
du ikke hellere at du skulle finde ud af *hvorfor* du gerne vil have en
"virkning".

Jeg har fået nervepiller i mange år af min læge, og dem fik jeg også
fordi,
jeg gerne ville have en "virkning", "komme væk fra problemer og
følelser",
og det kom jeg også, i 12 år, for da jeg først havde fået dem, så
fangede
bordet, og jeg blev *afhængig* af dem i løbet af meget kort tid, ca.14
dg.

Jeg har gået i behandling for at komme af med dem, og der gik jeg også
sammen med nogen som havde røget hash, og efter deres udsagn, så er
det nøjagtig det samme, der fanger bordet også, de blev *også*
afhængige,
og havde også meget svært ved at holde op.

Så efer min bedste overbevisning, så skal du overhovedet ikke tage nogen
gram.

Mvh
Mone

http://www.kandu.dk/

Fra : ejnar

Dato : 05-08-03 14:41

"Mone" <Mone.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> Så efer min bedste overbevisning, så skal du overhovedet ikke tage nogen
> gram.
>
> Mvh
> Mone

Hejsa

Tak for jeres mange søde svar. Jeg kan love jer, at jeg IKKE har tænkt mig
at ryge hash. Jeg ville blot VIDE hvormange gram der skal til for at MAN kan
få en passende virkning.

Det er kun fordi jeg er ved at lave nogle vurderinger/regnestykker af hash i
forhold til andre stoffer.

Ellers er jeg helt enig med dig i, at nervepiller ikke løser nogen
problemer - tværtimod, de skaber blot nogle.

Ejnar

Fra : stig54

Dato : 05-08-03 17:34

"ejnar" skrev d. 05-08-03 14:41 dette indlæg :

> [...]
>
> Ellers er jeg helt enig med dig i, at nervepiller ikke løser nogen
> problemer - tværtimod, de skaber blot nogle.

Den er fin med dig du

http://www.kandu.dk/

Fra : pet detektive

Dato : 05-08-03 22:04

Men efter som alle nu snakker uden om vil jeg da gi dig et svar:
Hvis det er første gang, kan et halvt gram godt gi en go "griner"/ rus...
men nogen gange skal der også mere til, kommer an på kvaliteten af det hash
du har fået fat i, jeg ryger hash sammen med gutterne et par gange om året,
sammen med en flok øl, og har aldrig haft lyst til andet eller mere, vi er
alle alm mennesker, som har fast arb i forsikring, textil og kommunal, så
det er ikke kun sociale tilfælde... og hash er naturligt, og IKKE skadeligt,
der er ALDRIG nogen der er døde af hash, det er der derimod af smøger og
alkohol, hvis man kan bruge hash på fornuftigvis er det ok!

Fra : Jesper

Dato : 13-08-03 15:53

Jeg kan kun give dig evigt ret ,og hvormange kommer op og slås når de er
skæve ,INGEN VOLD , men det er til gengæld på alle de andre skadelige
,drikke ,stoffer m.m.
Jesper

Fra : Jesper

Dato : 13-08-03 15:48

Ejnar du kan ikke sammenligne hash og stoffer eller lave målestoksforhold
med andre stoffer og så hash,det er jo 2 vidt forskellige ting.
Jeg kan fortælle dig at til en joint f.eks. kommer man ca ½ gram i,hvis det
ikke er en rigtigt god hash ellers kommer man kun 1/4 til 1/2 gram
i..........

Mvh
Jesper

Fra : Per A. Hansen

Dato : 17-08-03 15:32

"ejnar" <ejnar@rboel.dk> skrev i en meddelelse
> hej
>
> Jeg har ikke meget forstand på hash, men vil gerne vide hvor mange gram
> hash, der cirka skal bruges for at få en passende virkning.

Den euforiserende virkning er vel. 6-8.000 gange større end
for stoffet alkohol, som man dog ikke kan sammenligne med
- men det siger vel lidt om størrelsesordenen.
Det gælder for den rene cannabinol - og det gælder for rygning.
Ved spisning er virkningen stærkere - mange har fået
psykoser ved spisning af kager med hash.

Den "passende virkning" holder sig meget længe - hashindtagelse
kan spores utrolig længe.

Per A. Hansen

Fra : Steen

Dato : 18-08-03 19:52

"Per A. Hansen" <xxper.hansen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Den "passende virkning" holder sig meget længe - hashindtagelse
> kan spores utrolig længe.

Det er på grund af den lange plasmahalveringstid og derfor, at hash ikke er
ufarligt.

Steen

Fra : dennis garn

Dato : 22-10-03 15:42

ejnar <ejnar@rboel.dk> skrev:
>hej
>
>Jeg har ikke meget forstand på
>hash, men vil gerne vide hvor mange gram
>hash, der cirka skal bruges for at
>få en passende virkning.

kommer an på personen nogle skal bare ha et enkelt sug andre skal
ryge meget .... det kommer selv også and på hvad for noget du
køber !!!