Antabus
Fra : SNiP

Dato : 30-07-03 07:26

Jeg vil gerne høre fra folk der har erfaring med Antabus, nærmere omkring
bivirkninger, dosering osv.

/J

Fra : stig54

Dato : 30-07-03 14:39

"SNiP" skrev d. 30-07-03 07:26 dette indlæg :
> Jeg vil gerne høre fra folk der har erfaring med Antabus, nærmere
omkring
> bivirkninger, dosering osv.
>
> /J

Jeg har igennem mange år haft et for stort forbrug af øl. Jeg har flere
gange prøvet antabus, der er for så vidt ingen bivirkninger ved det.
Undtagen selvfølgelig hvis du drikker, så for du det meeeeeeget dårligt.
Nu ved jeg jo ikke om du har et alkoholproblem, men hvis du nener at du
har og virkelig har lyst til at stoppe er kontrolleret antabusbehandling
en støtte.
Jeg prøvede det flere gange men fandt smuthuller så jeg alligevel kunne
drikke eller også mødte jeg ikke op når jeg skulle have pillerne.
Først når jeg virkelig ønskede at stoppe kom jeg via min læge i en
behandling på 6 uger der hedder Minnesotakuren. Der tager man ikke
antabus, men får i starten beroligende medicin. Det er faktisk ikke en
behandling men en undervisning i hvordan du af egen fri vilje stopper og
du lærer også hvad der sker hvis du fortsætter.
Jeg kørte imellem depressioner og alkoholmisbrug(alkohol løfter jo
humøret men ikke hele livet)
Havde jeg ikke taget denne "kur" havde jeg idag ikke haft min familie,
mit hus og højst sandsynligt havde jeg været død.
Om en uge har jeg ikke rørt spirutus i 3 år og livet er pragtfuldt,
sikke em energi jeg har fået
Håber dette giver dig svar ellers skriv igen, men som sagt antabus er
der praktisk taget ingen bivirkninger ved kun hvis du drikker.

http://www.kandu.dk/

Fra : SNiP

Dato : 30-07-03 22:25

"stig54" <stig54.news@kandu.dk> wrote in message
> [...]
> Håber dette giver dig svar ellers skriv igen, men som sagt antabus er
> der praktisk taget ingen bivirkninger ved kun hvis du drikker.

Takker for svaret, jo jeg har et, sådan middel heftigt alkohol problem som
jeg gerne så at jeg kunne få bugt med. Jeg har som du nævner også et ret
solidt anlæg for depression, tror de to ting følges godt sammen, for at
holde dette i skak tager jeg noget antidepresivt medicin kaldet Cipramil,
jeg må hellere undersøge om dette og Antabus har det dårligt sammen, ellers
tror jeg det virker som en god løsning for mig, jeg har erkendt overfor mig
selv at jeg har problemet og er også fast indstillet på at afhjælpe det, men
mangler noget der 'holder mig fast' og forhindrer mig i at 'snuble' hen af
vejen.

Det med administrering af doser er mig ikke noget problem, har masser af
folk der gerne vil hjælpe mig, og som gerne tvinger medicinen i mig om
nødvendigt.

Tillykke med at du har klaret dig så langt, håber det holder.

/J

Fra : MissMus

Dato : 31-07-03 07:13

Hej!!!

Nu har jeg ikke personlig erfaring med antabus, men har fået oplyst igennem
en bekendt at, han har været "tvunget" til indsprøjtninger hos lægen - Det
har faktisk været yderst effektivt, da han simpelthen blev syg
(influenzasymptomer) hvis han tog noget at drikke.
Indsprøjtningerne skal haves minimum 1 gang pr. måned.
Jeg syntes det er en god ting, hvis man er 100 % indstillet på at komme ud
af sit problem, og ikke kan magte det selv.

MissMus!!!

Fra : stig54

Dato : 30-07-03 14:40

> [...]
omkring
> bivirkninger, dosering osv.
>
> /JJeg ser nu at du spørger om dosering, det er to piller to gange om
ugen helst indtaget hos lægen ellers snyder man når man skal til fest,
eller det er weekend elller godt vejr eller noget andet

http://www.kandu.dk/

Fra : k_m_s

Dato : 31-07-03 16:22

"SNiP" skrev d. 30-07-03 07:26 dette indlæg :
> Jeg vil gerne høre fra folk der har erfaring med Antabus, nærmere
> [...]
Hej SNiP
Tillykke med at du har erkendt at du har et problem, så er du på rette
vej.
Jeg er ædru alkoholiker på 11. måned, og får det bedre og bedre og
syntes også livet er blevet pragtfuldt.
Du kan godt tage antabus og Cipramil samtidig, det gjorde jeg i lang
tid. Jeg tager stadig Cipramil da jeg også meget godt kender til
depressioner. Jeg blev svimmel af antabus men aftalte med lægen at sætte
doseringen lidt ned, så gik det. Det er vigtigt at du får noget
abstinens-medicin i starten (snak med din læge eller et
alkohol-ambulatorium)
Kender du AA? Det har været det rigtige for mig med hensyn til det du
skriver "at du mangler noget der holder dig fast og forhindrer dig i at
snuble" samt at tale med nogle der har det på samme måde som os. Tlf.nr.
er i tlf.bogen.
Hold fast i din beslutning, det er muligt at blive ædru.
Mange hilsner fra
K_M_S

http://www.kandu.dk/

Fra : stig54

Dato : 01-08-03 15:25

"SNiP" skrev d. 30-07-03 07:26 dette indlæg :
> Jeg vil gerne høre fra folk der har erfaring med Antabus, nærmere
omkring
> bivirkninger, dosering osv.

Hej SNiP

Glæder mig at du erkender du har et problem og vil gøre noget ved det.
Hold fast i det.
Den 4 i denne måned har jeg været ædru i 3 år. Nøgkeordet er
viljestyrke. Det er dig der bestemmer og det er dig der holder ud, men
som skrevet andetsted så er der også støtte at hente i AA, alle kan møde
op til disse anonyme møder og man kan de første gange bare nøjes med at
præsentere sig og sige at man gerne vil lytte, har man senere noget på
hjerte kan man fortælle, man lærer at de andre har det og er ligesom en
selv, man for venner for livet og også venner der kan støtte dig måske
på en anden måde end dine egne, de kender jo problemerne fra dem selv.
Cipramil og antabus går fint sammen.
Her er vi 4 par der mødes en gang om måneden hvor en fra hvert par er
ædru alkoholiker på h.h.v. 2. 3. 4. og 6. år. Vi har det skideskægt
sammen og det er ikke alkohol vi snakker om. Vi kan dog lave sjov med
det vi har vel humor sådan nogen gamle sprittere som os.
Stig

http://www.kandu.dk/

Fra : DL

Dato : 09-08-03 19:38

"stig54" <stig54.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> omkring
>

> Den 4 i denne måned har jeg været ædru i 3 år. Nøgkeordet er
> viljestyrke.

Vil det sige at det er ligsom at holde op med at ryge, den første tid
mangler man smøgerne, men
efterhånden som tiden går glemmer man helt at man har røget?
Tænker en tørlagt alkoholiker slet ikke på at det kunne være rart med en
bajer?

DL

Fra : k_m_s

Dato : 09-08-03 23:42

> [...]
> efterhånden som tiden går glemmer man helt at man har røget?
> Tænker en tørlagt alkoholiker slet ikke på at det kunne være rart med

Lidt af din sammenligning er rigtig. Jeg tænker mindre og mindre på
alkohol men jeg håber aldrig at glemme at jeg er alkoholiker. Hvis jeg
glemte det, ville jeg måske en dag ta bare en enkelt øl, og så ville jeg
meget hurtigt igen drikke lige så meget som da jeg var længst ude. Men
nogle gange og i bestemte situationer tænker jeg meget på at det kunne
være skønt med en øl, og det kan være hårdt at komme igennem de
perioder, men det bliver jo også lettere og lettere når jeg tænker på
hvad bare en øl ville føre med sig.
Hilsen
K_M_S

http://www.kandu.dk/

Fra : stig54

Dato : 10-08-03 16:05

"k_m_s" skrev d. 09-08-03 23:42 dette indlæg :
> [...]
> være skønt med en øl, og det kan være hårdt at komme igennem de
> perioder, men det bliver jo også lettere og lettere når jeg tænker på

Det er klart at tanken eller trangen dukker op en gang imellem, men der
bliver længere of længere imellem. I starten skal man lige igennem de
situationer hvor man snuppede sig en bajer og besøge de steder hvor man
fik en.
Dette faktum opvejes dog af hvor godt man har det nu, man har det meget
bedre med sig selv og er glad for at være ædru i en masse situationer,
livet er bare dejligt. Der er enormt mange fordele f.eks kan man springe
ud i bilen og køre en tur når der er brug for det, man undgår en masse
beregninger om hvornår og hvor meget man kan drikke, arbejdet kører
letter hele livet er lettere og bliver lysere. Man husker bedre man er
mere effektiv og klarttænkende og sover mindre.
Nu har jeg brugt ordet man mange gange der skulle stå jeg. Jeg kan jo
kun tale for mig selv.
Jeg var lige igår til sommerfest vi var 30 mennesker jeg morede mig
ligeså godt som alle andre.

http://www.kandu.dk/

Fra : DL

Dato : 10-08-03 16:22

k_m_s og Stig54.

Mange tak for fyldestgørende svar.
Jeg er glad far at der findes folk som jer som kan fortælle os
andre aspiranter hvordan tingene hænger sammen.
Tillykke med jeres sejr.

DL