Hvad er ISDN telefoni ?
Fra : Morten

Dato : 29-07-03 15:57

Hejsa

Jeg har for lang tid siden fået en ISDN telefon, en ret stor en med display
osv... tror endda man kunne sætte printer osv. til den. den har ligget i
kælderen lige siden...

Hvad er ISDN telefoni, ?
Hvad bliver det brugt til ?

Og kan man som privat person bruge det med fordel (f.eks. til at ringe
billigere) ?

/Morten

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 29-07-03 16:20

"Morten" <REMOVETHIS_post@simonsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad er ISDN telefoni, ?

Kort og godt digital telefoni fremfor analog telefoni

> Hvad bliver det brugt til ?

At snakke i telefon med.
Dertil kommer at ISDN-linjer er væsentligt bedre end analoge linjer til
at overføre data, fx ifbm Internet.

> Og kan man som privat person bruge det med fordel (f.eks. til at ringe
> billigere) ?

Samtalerne koster det samme, mens opkaldsafgiften kun er 5 øre (mod 12,5
øre på analog telefoni).
Forhandlingstiden ved datakald er også væsentligt kortere.
Endelig får du 2 kanaler (linjer) for få yderligere penge i forhold til
en analog linje.

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)

Fra : KsNa

Dato : 29-07-03 17:10

> [...]
> at overføre data, fx ifbm Internet.

> Samtalerne koster det samme, mens opkaldsafgiften kun er 5 øre (mod 12,5

De 5 øre gælder kun for datakald.

mvh.
Kim

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 29-07-03 17:18

"KsNa" <ksna@mail.dk> skrev i en meddelelse
> De 5 øre gælder kun for datakald.

Korrekt, det er det vist blevet lavet om til.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-07-03 20:15

> "KsNa" <ksna@mail.dk> skrev i en meddelelse
> 12,5
>
> Korrekt, det er det vist blevet lavet om til.

og det er da meget længe siden... 3 år e.l

og dataopkald, er vist kun til TDC´s egne 5 cifrede numre???

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 29-07-03 20:57

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*.spamfilter.dk> skrev i en
meddelelse news:3f26c787$0$83058$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> og dataopkald, er vist kun til TDC´s egne 5 cifrede numre???

Nej, det er alt med data-bæretjenesten

Fra : Lars

Dato : 30-07-03 10:29

> [...]
> Forhandlingstiden ved datakald er også væsentligt kortere.
> Endelig får du 2 kanaler (linjer) for få yderligere penge i forhold til

Burde måske også nævne at man kan ha op til 10 tlf numre på en isdn
forbindelse (med 2 kanaler).
D.v.s. Man kan ha eget tlf nr. til en fax, til konen, til børnene, til
hundene o.s.v..

hilsen Lars

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 30-07-03 10:55

"Lars" <hult@nspimage.dk> skrev i en meddelelse
> Burde måske også nævne at man kan ha op til 10 tlf numre på en isdn
> forbindelse (med 2 kanaler).

8 på en p2mp (som er det normale og stort set eneste privat brugbare)
1.000 på en p2p

Fra : Lars

Dato : 30-07-03 15:30

> 8 på en p2mp (som er det normale og stort set eneste privat brugbare)
> 1.000 på en p2p

Ok sorry var lidt for gavmild.
Har selv kun tre nr.

Lars