virksomhedsrevalidering???
Fra : Towli

Dato : 24-07-03 17:27

Hej alle

Jeg er godtnok møj frustreret...
Planen har været at jeg efter endt "opkvalificering" (IT-certificering osv.)
skulle i "virksomhedsrevalidering", med et års betalt "minimumale
overenskomstmæssige løn".
Da jeg i dag skulle til samtale med min rådgiver (der iøvrigt er
barselsvikar og derfor ikke helt "up to date" med alting) oplyste hun at
reglerne om virksomhedsrevalidering er afskaffet og erstattet af "lov om
aktiv beskæftigelsesindsats", (af den søde regering vi har...grrrrrr....)

Herefter er det angiveligt erstattet af "virksomhedspraktik" eller
"ansættelse med løntilskud".

Efter hvad jeg har kunnet finde på nettet er "virksomhedspraktik" max. 4
ugers varighed og i det hele taget fatter jeg hat af det hele.

Har jeg efter 1/7 (datoen for den nye lov's ikrafttrædelse) nogen mulighed
for at opnå noget a la virksomhedsrevalidering / arbejdsprøvning til en
ordentlig hyre ? ? ?

Mit problem er at jeg aldrig har været på arbejdsmarkedet før og derfor ikke
aner hvor meget jeg fysisk kan klare.
Jeg er 33, har forsørgerpligt over min 3 årige datter, har som sagt aldrig
været på arbejdsmarkedet og jeg lider af Cystisk Fibrose (ret alvorlig
sygdom).

Hvis nogen her kunne fortælle hvad mine muligheder for at finde ud af mine
erhvervsevner er (til en ansændig hyre) ville jeg blive rigtig glad for jeg
kan slet ikke overksue det (og det kan min sagsbehandler iøvrigt heller
ikke)

1000 tak for et råd

/Jan

Fra : Jernladyen

Dato : 25-07-03 16:44

Hej Jan.
Hvis arbejdsprøvning findes endnu (og det tror jeg det gør), plejer folk
at blive sendt til det allerførst. Prøv at tale med din sagsbehandler -
eller hendes vikar -om det. Der finder man ud af, hvad du kan og ikke
kan.
Hilsen Jette

http://www.kandu.dk/

Fra : Towli

Dato : 26-07-03 08:59

>Prøv at tale med din sagsbehandler -
>eller hendes vikar -om det. Der finder man ud af, hvad du kan og ikke
>kan.
>Hilsen Jette

....Det er jo netop min pointe, min sagsbehandler fatter hat, derfor håbede
jeg på hjælp her i gruppen....

/Jan