Tildele AB-port nummer
Fra : Michael Jensen

Dato : 22-07-03 13:31

Hej med jer!

Jeg får om ikke så længe ISDN og har i den forbindelse nogle spørgsmål, som
jeg håber i kan svare på.

Man kan tildele de 2 ISDN kanaler hvert sit nummer, og i den forbindelse få
en seperat regning for hvert af numrene. Kan man også tildele seperate numre
til AB portene? Ellers hører Hver AB port sammen med en af ISDN kanalerne?

På forhånd tak

Michael Jensen

Slet "fjerndette" ved henvendelse på e-mail

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 22-07-03 16:52

"Michael Jensen" <mij@FJERNDETTEtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
numre
> til AB portene? Ellers hører Hver AB port sammen med en af ISDN

Man kan netop tildele en AB-port et nummer. At tildele et nummer til en
specifik kanal giver ingen mening.

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)

Fra : Michael Jensen

Dato : 22-07-03 21:10

> Man kan netop tildele en AB-port et nummer. At tildele et nummer til en
> specifik kanal giver ingen mening.

Det kan muligvis give mening i min situation. Vi er nemlig 2 personer, som
ønsker at køre med hvert vores tlf. nr. og seperat regning på en ISDN.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 23-07-03 00:29

> Det kan muligvis give mening i min situation. Vi er nemlig 2 personer,
som
> ønsker at køre med hvert vores tlf. nr. og seperat regning på en ISDN.

Ja, men det er heller ikke det samme som at tildele hver person sin egen
kanal.
I skal indstille hvert jeres ISDN-udstyr/AB-port til at sende jeres eget
nummer ("ringe ud med") ved opkald.

Jeg har set din mail, men besvarer kun i gruppen. Hvis ovenstående ikke
er nok, så skriv i gruppen igen.

Fra : Michael Jensen

Dato : 23-07-03 08:05

> I skal indstille hvert jeres ISDN-udstyr/AB-port til at sende jeres eget
> nummer ("ringe ud med") ved opkald.

Jamen så tror jeg snart at jeg har forstået det :)

Det skulle vel ikke være noget problem at få miniVigor ISDN modem til at
medsende et nummer, der er et andet end hovednummeret?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 23-07-03 08:36

> Det skulle vel ikke være noget problem at få miniVigor ISDN modem til
at
> medsende et nummer, der er et andet end hovednummeret?

Nej, det kan jeg ikke forestille mig

Fra : Michael Jensen

Dato : 23-07-03 10:44

> Nej, det kan jeg ikke forestille mig

Godt! Nu jeg tænker over det, er det egentlig også totalt ligegyldigt, da
den anden person benytter et TDC NetTid abonnement, som jo kører uafhængigt
af den normale telefonregning.

Fra : Kasper Ladingkær

Dato : 23-07-03 09:10

Du inkoder hvilket nummer du ønsker at vise i konfigurationsprogrammet til
minivigoren, og skal du bruge det samme til dine analoge telefoner, så kan
du konfigurere din porte i NTab boksen med en trykknap telefon.