Flytte sammen
Fra : Lene

Dato : 21-07-03 14:55

Hej !
Jeg er køretolsbruger har højeste pension,ingen formue,100% personligt
tillæg,
indvalidebil, bor i lejet hus med høj boligydelse.

Jeg har dejlige planer om at flytte (fra Kbh`samt til Stortrøms amt )ind hos
kæresten. som er skolelærer med en årlig løn på over 300.000. Bor i eget
sødt bondehus med olieforbrug ca 24.000kr årligt. stor gæld i bilen og dyr
hest Huset er belånt til 80% af værdien.

Har nogen stået i lignende situation, da jeg er bange for, jeg mister meget
økonomisk.????
PTU`s socialrådgiver mener min pension mm vil blive udregnet efter min
kærestes bruttoindkomst,
selv om kreditforeningen ejer huset.
skal jeg leje mig ind, eller blive medejer med nogle høje terminer?

Kærlighed er gudskelov uden fornuft, men alligevel
Måske er det klogest og køre de hundrede kilometer derned, selv om vi mest
har lyst til at være under samme tag.
mvh Lene. klemes@post12.tele.dk

Fra : Jernladyen

Dato : 21-07-03 16:14

Hej Lene.
Du vil miste det meste af dit personlige tillæg, hvis i flytter sammen
og formodentligt også boligydelsen.
Det er rigtigt, at de lægger jeres indkomster sammen, hvis i flytter
sammen, men hvis du lejer dig ind, skulle der ikke være noget i vejen,
bortset fra, at det er socialbedrageri.

Hilsen Jette

http://www.kandu.dk/

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 21-07-03 22:52

Jernladyen skrev:
> Du vil miste det meste af dit personlige tillæg, hvis i flytter sammen
> og formodentligt også boligydelsen.

I mit og (min) Lottes tilfælde mistede hun 100% af boligydelsen og fik en
tillægsprocent på 0.

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk
*Det falder mig svært, at opfatte anonyme Usenet skribenter seriøst*

Fra : Kim

Dato : 21-07-03 16:19

Lene wrote:

> [...]
> kærestes bruttoindkomst,
> selv om kreditforeningen ejer huset.
> skal jeg leje mig ind, eller blive medejer med nogle høje terminer?

Nu er det godt nok en del år siden jeg var på en invalide pension, men
da jeg flyttede sammen med min kærste mistede jeg da ikke noget af min
pension.

Nu var huset godt nok mit eget i forvejen og hun flyttede da bare ind.
Ikke noget med at leje sig ind også videre....

Fra : hasselbalch

Dato : 21-07-03 17:58

"Lene" skrev d. 21-07-03 14:55 dette indlæg :
> [...]
> har lyst til at være under samme tag.
> mvh Lene. klemes@post12.tele.dk
>

> reglerne er blevet meget stramme. du skal også tænke på at hvis du
siger din bolig op, bliver du boligløs, hvis det ikke går at bo sammen.

hilsen hasselbalch

http://www.kandu.dk/