Opkald til 80-nr fra Udlandet ?
Fra : Bo

Dato : 20-07-03 03:04

Jeg har prøvet at ringe til TDC's menneskemaskine 80604055 men kan ikke få noget at vide.

Kan jeg tage min bærbar med mig til et Middelhavsland og låne et stik for at foretage
opkald til et 80-nr server ?
Selvfølgelig med 0045 foran 80-nr.
I gamle dage skulle man igennem via en lokaludbyder, men det stadium skulle være overstået
eller tager jeg fejl ?

På forhånd tak
Bo

Fra : Pongo

Dato : 20-07-03 22:54

Bo wrote:
> [...]
> I gamle dage skulle man igennem via en lokaludbyder, men det stadium
> skulle være overstået eller tager jeg fejl ?

I princippet skulle du nok kunne ringe fra et middelhavsland. Du skal
bare betale for opkaldene til den operatør du bruger i landet. I praksis
viser det sig dog nogle gange at de udenlandske operatøre spærrer for
opkald til specielle nummerserier som de ikke helt har styr på
takseringen til. Du bør kunne ringe til den takst der nu en gang er
gældende for opkald til Danmark.
/Klaus

Fra : Henning

Dato : 21-07-03 22:15

"Pongo" <Pongos.email@ddress> skrev i en meddelelse

> [...]
> opkald til specielle nummerserier som de ikke helt har styr på
> takseringen til. Du bør kunne ringe til den takst der nu en gang er

Hej.
Nogle 80-numre er spærret for opkald fra mobiltelefoner. Jeg ved ikke om
nogle også kan være spærret for opkald fra udlandet. Det kunne man måske
godt tænke sig..

Henning

Fra : Michael Jensen

Dato : 22-07-03 00:08

"Bo" <Xbolten@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Kan jeg tage min bærbar med mig til et Middelhavsland og låne et stik for
at foretage
> opkald til et 80-nr server ?

Du kan som hovedregl ikke kalde 80-numre uden for DK.

Michael Jensen

Slet "fjerndette" ved henvendelse på e-mail

Fra : Bo

Dato : 23-07-03 19:55

"Michael Jensen" <mij@FJERNDETTEtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> at foretage
>
> Du kan som hovedregl ikke kalde 80-numre uden for DK.
> --

Hvad TDC ikke vil oplyse har jeg nu fået bekræftet andet steds fra at der fra udlandet
via 0045+80xx xxxx kan kaldes op til dansk modtager betaler.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 23-07-03 21:41

> Hvad TDC ikke vil oplyse har jeg nu fået bekræftet andet steds fra at
der fra udlandet
> via 0045+80xx xxxx kan kaldes op til dansk modtager betaler.

Hvem har bekræftet det?
Det er imo modigt, idet det 100% afhænger af den enkelte udbyders
opsætning

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)

Fra : Bo

Dato : 24-07-03 18:46

> der fra udlandet
>
> Hvem har bekræftet det? = Nogen i højrere charge benytter sig af det ........

> Det er imo modigt, idet det 100% afhænger af den enkelte udbyders
> opsætning

JA så kan det altså lade sig gøre, jf den enkelte udbyders opsætning idet 80-nr ikke
pludselig kan koste penge fra 0045+ opkald når
det er gratis uden !

Fra : Leif Olesen

Dato : 24-07-03 19:22

"Bo" <Xbolten@ofir.dk> skrev i en meddelelse news:bfp61u$r04$1@sunsite.dk...

> [...]
80-nr ikke
> pludselig kan koste penge fra 0045+ opkald når

Den der betaler for opkaldene til 80 nummeret styrer også hvorfra nummeret
kan kaldes,
der er firmaer, der ikke vil betale for opkald fra mobiltlf. da det jo
koster meget mere at
modtage mobiltlf. og det vil man ikke betale.

Så opkald fra udlandet kræver at ejeren af 80 nummeret vil betale for
udlandstakseringen.

Du kan også få problemer, hvis du forsøger fra hoteller, da de forsøger at
spærre for den
slags, da de selv vil tjene på overtaksering fra værelset.

Ellers er min erfaring, at et telekort købt i DK er den bedste løsning.

mvh
Leif

Fra : Pongo

Dato : 24-07-03 20:04

Leif Olesen wrote:

> Så opkald fra udlandet kræver at ejeren af 80 nummeret vil betale for
> udlandstakseringen.

Hvis ejeren af 80-nummeret ønsker at betale for opkald fra udlandet må
han anskaffe sig et internationalt frikaldsnummer. Det kan eventuelt
være et +800-nummer, men det kan også være et frikaldsnummer i hvert
land hvorfra han accepterer opkald, som bliver viderestillet til det
danske nummer. Man kan næppe ringe modtager betaler til 004580xxxxxx fra
noget land.
Derimod ser jeg egentligt ikke noget problem i at lave opkaldet, hvis
man selv er indstillet på at betale. Det kræver blot at den udenlandske
operatør kan finde en operatør i Danmark at aflevere kaldene til. I
praksis kan det måske være vanskeligt. Fra Danmark kan man jo oftest
godt ringe til amerikanske frikaldsnumre (f.eks +1-800 xxx xxxx). Man
vil dog oftest blive gjort opmærksom på at opkaldet ikke er gratis.

/Klaus

Fra : Pongo

Dato : 24-07-03 20:04

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 25-07-03 10:43

> JA så kan det altså lade sig gøre, jf den enkelte udbyders opsætning
idet 80-nr ikke
> pludselig kan koste penge fra 0045+ opkald når
> det er gratis uden !

Hvad mener du?
Du mener ikke at det faktum at man pludselig er udlands kan have noget
at sige?