|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Ready steady cook udstyr ? Fra : Gerner
 | 
 Dato :  16-07-03 18:07
 | 
 |  | 
 
            Hvor mon man kan få de cylindrere som kokkene somme tider bruger til at fylde
 med alskens småting og som, når cylinderen fjernes, står på talerkenen som et
 lille tårn ?
 -- 
 Gerner aka Gerner
http://www.vatsim.net/  Get a CID/PID
 Fly online with real people, pilots and ATC
            
             |  |  | 
  Krabsen (16-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Krabsen
 | 
 Dato :  16-07-03 18:58
 | 
 |  | 
 
            Magasin, isenkræmmere og andre, der sælger køkkenudstyr.
 mvh
 Krabsen
 "Gerner" <nospamadress@postkasse.dk> skrev i en meddelelse
 news:s51bhvkdqqek1ipg07fodlkbvo2utco8ph@4ax.com...
 > Hvor mon man kan få de cylindrere som kokkene somme tider bruger til at
 fylde
 > med alskens småting og som, når cylinderen fjernes, står på talerkenen som
 et
 > lille tårn ?
 >
 > --
 > Gerner aka Gerner
 > http://www.vatsim.net/  Get a CID/PID
 > Fly online with real people, pilots and ATC
            
             |  |  | 
  Splinten (16-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Splinten
 | 
 Dato :  16-07-03 19:12
 | 
 |  | "Krabsen" <news@krabsen.dk> skrev i en meddelelse
 news:bf43o5$o8m$1@sunsite.dk...
 > Magasin, isenkræmmere og andre, der sælger køkkenudstyr.
 >
 > mvh
 > Krabsen
 
 Tak for et begavet svar som uden tvivl vil højne niveauet her i gruppen.
 
 splinten
 
 
 
 
 |  |  | 
   Ib (16-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ib
 | 
 Dato :  16-07-03 20:31
 | 
 |  | > >Hvor mon man kan få de cylindrere som kokkene somme tider bruger til at
 fylde
 med alskens småting og som, når cylinderen fjernes, står på talerkenen som
 et
 lille tårn ?
 
 >> Magasin, isenkræmmere og andre, der sælger køkkenudstyr.
 > >
 > > mvh
 > > Krabsen
 
 Og jeg købte mine engang i Netto, prøv at kigge i deres "kasser"
 Mener at en af mine venner engang selv lavede nogle af et metalrør han havde
 købt i et byggemarked.
 Hvad for noget metal de er lavet af skal jeg ikke gøre mig klog på...
 
 > Tak for et begavet svar som uden tvivl vil højne niveauet her i gruppen.
 
 Eh?????
 Og dit indlæg hjælper, eller hvad???
 Beklager hvis nogle er blevet dummere af at læse *mit* indlæg nu.....
 
 
 Mvh
 
 Ib
 
 
 
 
 |  |  | 
    Gerner (16-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Gerner
 | 
 Dato :  16-07-03 21:47
 | 
 |  | 
 
            On Wed, 16 Jul 2003 21:30:44 +0200, "Ib" <kjaergaard@inbound.dk> wrote in
 dk.kultur.mad+drikke:
 >> >Hvor mon man kan få de cylindrere som kokkene somme tider bruger til at
 >fylde
 >med alskens småting og som, når cylinderen fjernes, står på talerkenen som
 >et
 >lille tårn ?
 >
 >>> Magasin, isenkræmmere og andre, der sælger køkkenudstyr.
 >> >
 >> > mvh
 >> > Krabsen
 >
 >Og jeg købte mine engang i Netto, prøv at kigge i deres "kasser"
 Netto er jo en butk med varer der skiftes ud næsten dagligt.
 Lige som man er blevet vant til at købe en vare der, så er den pludselig væk.
 Ved ikke om det er deres politik eller om der var for lidt salg til at de ville
 indkøbe mere. Irma gør det forresten også.
 >Mener at en af mine venner engang selv lavede nogle af et metalrør han havde
 >købt i et byggemarked.
 >Hvad for noget metal de er lavet af skal jeg ikke gøre mig klog på...
 >
 >> Tak for et begavet svar som uden tvivl vil højne niveauet her i gruppen.
 >
 >Eh?????
 >Og dit indlæg hjælper, eller hvad???
 >Beklager hvis nogle er blevet dummere af at læse *mit* indlæg nu.....
 Næh, jeg tænkte ikke på at lave dem selv, men det skal jo være et rør med tynde
 vægge, og så kan man selv bestemme højden på tingesten, hvad sådan een nu
 hedder, for navnet er væsentlig hvis man skal spørge nogen om de har sådan een.
 >
 >
 >Mvh
 >
 >Ib
 >
 -- 
 Gerner aka Gerner
http://www.vatsim.net/  Get a CID/PID
 Fly online with real people, pilots and ATC
            
             |  |  | 
  Finn H. (16-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Finn H.
 | 
 Dato :  16-07-03 20:40
 | 
 |  | 
 "Gerner" <nospamadress@postkasse.dk> skrev i en meddelelse
 news:s51bhvkdqqek1ipg07fodlkbvo2utco8ph@4ax.com...
 > Hvor mon man kan få de cylindrere som kokkene somme tider bruger til at
 fylde
 > med alskens småting og som, når cylinderen fjernes, står på talerkenen som
 et
 > lille tårn ?
 >
 Hej Gerner
 Prøv  her http://www.hwl.dk/  i feltet søg skriver du 65401 eller 65411 og
 når du trykker på det fundne
 produkt tror jeg at du har fundet det rigtige    Finn
 -- 
 Der fødes børn, hvis evner
 er ganske, ganske små.
 Og skønt de bliver voksne,
 det sker kun uden på.
            
             |  |  | 
  Ib (16-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ib
 | 
 Dato :  16-07-03 21:05
 | 
 |  | 
 
            Kanon link der Finn :))
 Fandt det jeg selv har ledt efter i længere tid
http://www.hwl.dk/default.asp?ID=106&VLAfsnitID=73&VareID=1803&ValutaID=2 Takker :)
 "Finn H." <jerseycowdk@yahoo.dk> wrote in message
 news:3f15a9aa$0$920$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
 >
 >
 > "Gerner" <nospamadress@postkasse.dk> skrev i en meddelelse
 > news:s51bhvkdqqek1ipg07fodlkbvo2utco8ph@4ax.com...
 > > Hvor mon man kan få de cylindrere som kokkene somme tider bruger til at
 > fylde
 > > med alskens småting og som, når cylinderen fjernes, står på talerkenen
 som
 > et
 > > lille tårn ?
 > >
 > Hej Gerner
 >
 > Prøv  her http://www.hwl.dk/  i feltet søg skriver du 65401 eller 65411 og
 > når du trykker på det fundne
 > produkt tror jeg at du har fundet det rigtige    >
 > Finn
 > -- 
 > Der fødes børn, hvis evner
 > er ganske, ganske små.
 > Og skønt de bliver voksne,
 > det sker kun uden på.
 >
 >
 >
            
             |  |  | 
  Gerner (16-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Gerner
 | 
 Dato :  16-07-03 22:21
 | 
 |  | 
 
            On Wed, 16 Jul 2003 21:40:20 +0200, "Finn H." <jerseycowdk@yahoo.dk> wrote in
 dk.kultur.mad+drikke:
 >
 >
 >"Gerner" <nospamadress@postkasse.dk> skrev i en meddelelse
 >news:s51bhvkdqqek1ipg07fodlkbvo2utco8ph@4ax.com...
 >> Hvor mon man kan få de cylindrere som kokkene somme tider bruger til at
 >fylde
 >> med alskens småting og som, når cylinderen fjernes, står på talerkenen som
 >et
 >> lille tårn ?
 >>
 >Hej Gerner
 >
 >Prøv  her http://www.hwl.dk/  i feltet søg skriver du 65401 eller 65411 og
 >når du trykker på det fundne
 >produkt tror jeg at du har fundet det rigtige    Jep, men lige nu kan man ikke købe online, måske fordi PBS endnu engang er nede.
 >
 >Finn
 -- 
 Gerner aka Gerner
http://www.vatsim.net/  Get a CID/PID
 Fly online with real people, pilots and ATC
            
             |  |  | 
  Karina (18-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Karina
 | 
 Dato :  18-07-03 16:04
 | 
 |  | On Wed, 16 Jul 2003 19:07:23 +0200, Gerner <nospamadress@postkasse.dk>
 wrote:
 
 >Hvor mon man kan få de cylindrere som kokkene somme tider bruger til at fylde
 >med alskens småting og som, når cylinderen fjernes, står på talerkenen som et
 >lille tårn ?
 
 
 Metro
 
 Mvh. Karina
 
 
 |  |  | 
  Gerner (18-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Gerner
 | 
 Dato :  18-07-03 16:31
 | 
 |  | 
 
            On Fri, 18 Jul 2003 17:03:50 +0200, Karina <karina@Xjaydee.dk> wrote in
 dk.kultur.mad+drikke:
 >On Wed, 16 Jul 2003 19:07:23 +0200, Gerner <nospamadress@postkasse.dk>
 >wrote:
 >
 >>Hvor mon man kan få de cylindrere som kokkene somme tider bruger til at fylde
 >>med alskens småting og som, når cylinderen fjernes, står på talerkenen som et
 >>lille tårn ?
 >
 >
 >Metro
 Prøver at finde det, men uden et navn tror jeg ikke det lykkes.
 >
 >Mvh. Karina
 -- 
 Gerner aka Gerner
http://www.vatsim.net/  Get a CID/PID
 Fly online with real people, pilots and ATC
            
             |  |  | 
  Gerner (19-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Gerner
 | 
 Dato :  19-07-03 08:26
 | 
 |  | 
 
            On Wed, 16 Jul 2003 19:07:23 +0200, Gerner <nospamadress@postkasse.dk> wrote in
 dk.kultur.mad+drikke:
 >Hvor mon man kan få de cylindrere som kokkene somme tider bruger til at fylde
 >med alskens småting og som, når cylinderen fjernes, står på talerkenen som et
 >lille tårn ?
 Ingen der ved hvad sådan een hedder ?
 -- 
 Gerner aka Gerner
http://www.vatsim.net/  Get a CID/PID
 Fly online with real people, pilots and ATC
            
             |  |  | 
  Ib (19-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ib
 | 
 Dato :  19-07-03 09:00
 | 
 |  | 
 
            Altså jeg tror rent faktisk bare det hedder en "mad cylinder"
 "Gerner" <nospamadress@postkasse.dk> wrote in message
 news:lishhvsd65trq768kalmk58gm950f50ajm@4ax.com...
 > On Wed, 16 Jul 2003 19:07:23 +0200, Gerner <nospamadress@postkasse.dk>
 wrote in
 > dk.kultur.mad+drikke:
 >
 > >Hvor mon man kan få de cylindrere som kokkene somme tider bruger til at
 fylde
 > >med alskens småting og som, når cylinderen fjernes, står på talerkenen
 som et
 > >lille tårn ?
 >
 >
 > Ingen der ved hvad sådan een hedder ?
 >
 > -- 
 > Gerner aka Gerner
 > http://www.vatsim.net/  Get a CID/PID
 > Fly online with real people, pilots and ATC
            
             |  |  | 
  Carsten Finn Rasmuss~ (20-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Carsten Finn Rasmuss~
 | 
 Dato :  20-07-03 09:06
 | 
 |  | 
 
            Gerner wrote:
 > On Wed, 16 Jul 2003 19:07:23 +0200, Gerner
 > <nospamadress@postkasse.dk> wrote in dk.kultur.mad+drikke:
 >
 >> Hvor mon man kan få de cylindrere som kokkene somme tider bruger til
 >> at fylde med alskens småting og som, når cylinderen fjernes, står på
 >> talerkenen som et lille tårn ?
 >
 >
 > Ingen der ved hvad sådan een hedder ?
 Jo da.....
 Det hedder en "Anretterring". Fås i flere størrelser.
 F.eks. her:
http://www.bentbrandt.dk/bb/ce/products.nsf/docs/B6C0094B53C97A33C1256BF000348E2E?opendocument -- 
 Carsten (3600)
 HELD er noget der indtræffer når grundige forberedelser
 mødes med en gunstig lejlighed....
            
             |  |  | 
   Gerner (20-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Gerner
 | 
 Dato :  20-07-03 10:04
 | 
 |  | 
 
            On Sun, 20 Jul 2003 10:05:58 +0200, "Carsten Finn Rasmussen" <cfr@c.dk> wrote in
 dk.kultur.mad+drikke:
 >Jo da.....
 >Det hedder en "Anretterring". Fås i flere størrelser.
 >F.eks. her:
 >http://www.bentbrandt.dk/bb/ce/products.nsf/docs/B6C0094B53C97A33C1256BF000348E2E?opendocument Jo, men 2 ting. Jeg behøver en ring der er 80 mm i størelse og på den side du
 skriver der, står der "INTET SALG TIL PRIVATE ", så ligesom forslaget til
 "metro" så er jeg udelukket fra at handle.
 Der hvor jeg kan handle via nettet er deres dankort betaling i tekniske
 vanskeligheder.
 -- 
 Gerner aka Gerner
http://www.vatsim.net/  Get a CID/PID
 Fly online with real people, pilots and ATC
            
             |  |  | 
    Carsten Finn Rasmuss~ (20-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Carsten Finn Rasmuss~
 | 
 Dato :  20-07-03 10:28
 | 
 |  | 
 
            Gerner wrote:
 > On Sun, 20 Jul 2003 10:05:58 +0200, "Carsten Finn Rasmussen"
 > <cfr@c.dk> wrote in dk.kultur.mad+drikke:
 >
 > Jo, men 2 ting. Jeg behøver en ring der er 80 mm i størelse og på den
 > side du
 > skriver der, står der "INTET SALG TIL PRIVATE ", så ligesom forslaget
 > til "metro" så er jeg udelukket fra at handle.
 >
 > Der hvor jeg kan handle via nettet er deres dankort betaling i
 > tekniske
 > vanskeligheder.
 Livet er jo ikke nemt, det er det der holder os 'på dupperne'    Du spurgte efter betegnelsen/navnet, og den fik du. Linket var bare en
 henvisning der skulle sikre at vi talte om det samme. Du kan måske
 kontakte den nærmeste isenkræmmer, medbringe varenummer og få ham til at
 bestille den.
 MEN... Hvad med at være lidt kreativ? Det er jo bare en ring...
 Selv bruger jeg en del af en bøfformer fra TupperWare, den passer lige.
   Ellers må det være muligt at finde en plasticflaske med den ønskede
 diameter. En hobbykniv og lidt øjemål, og problemet er løst.
 PS!
 Når der er Touer de France og solen skinner, er livet for kort til
 tallerkenanretning    -- 
 Carsten (3600)
 HELD er noget der indtræffer når grundige forberedelser
 mødes med en gunstig lejlighed....
            
             |  |  | 
     Gerner (20-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Gerner
 | 
 Dato :  20-07-03 15:25
 | 
 |  | 
 
            On Sun, 20 Jul 2003 11:27:48 +0200, "Carsten Finn Rasmussen" <cfr@c.dk> wrote in
 dk.kultur.mad+drikke:
 >Gerner wrote:
 >> On Sun, 20 Jul 2003 10:05:58 +0200, "Carsten Finn Rasmussen"
 >> <cfr@c.dk> wrote in dk.kultur.mad+drikke:
 >>
 >> Jo, men 2 ting. Jeg behøver en ring der er 80 mm i størelse og på den
 >> side du
 >> skriver der, står der "INTET SALG TIL PRIVATE ", så ligesom forslaget
 >> til "metro" så er jeg udelukket fra at handle.
 >>
 >> Der hvor jeg kan handle via nettet er deres dankort betaling i
 >> tekniske
 >> vanskeligheder.
 >
 >Livet er jo ikke nemt, det er det der holder os 'på dupperne'    >Du spurgte efter betegnelsen/navnet, og den fik du. Linket var bare en
 >henvisning der skulle sikre at vi talte om det samme. Du kan måske
 Ja det var også fint, blot finere hvis man kunne handle over internettet.
 >kontakte den nærmeste isenkræmmer, medbringe varenummer og få ham til at
 >bestille den.
 >
 >MEN... Hvad med at være lidt kreativ? Det er jo bare en ring...
 Ja, jeg har allerede tænkt på at få fat i et stålrør på 80 mm.x 2mm og skære
 ringene ud selv. Det var iøvrigt også et råd i denne tråd.
 >Selv bruger jeg en del af en bøfformer fra TupperWare, den passer lige.
 >   >Ellers må det være muligt at finde en plasticflaske med den ønskede
 >diameter. En hobbykniv og lidt øjemål, og problemet er løst.
 Deri ligger der et problem (til) fordi ringen med indhold somme tider skal ind i
 ovnen og bages/steges.
 >
 >PS!
 >Når der er Touer de France og solen skinner, er livet for kort til
 >tallerkenanretning    Og formel 1 endte med at Michal ikke vandt.
 -- 
 Gerner aka Gerner
http://www.vatsim.net/  Get a CID/PID
 Fly online with real people, pilots and ATC
            
             |  |  | 
      Felix (20-07-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Felix
 | 
 Dato :  20-07-03 16:05
 | 
 |  | On Sun, 20 Jul 2003 16:25:20 +0200, Gerner wrote:
 
 >"Carsten Finn Rasmussen" > wrote
 >>Ellers må det være muligt at finde en plasticflaske med den ønskede
 >>diameter. En hobbykniv og lidt øjemål, og problemet er løst.
 
 >Deri ligger der et problem (til) fordi ringen med indhold somme tider skal ind i
 >ovnen og bages/steges.
 
 
 De par gange jeg skulle have lignende ting i ovnen, foldede jeg
 bagepapir et par gange, formede det til en ring (fastholdt med
 papirclips) og -vupti- næsten perfekte resultater.
 
 Og så er jeg fri for at have en masse skrammel til at fylde op i
 skabene.
 
 m. v. h.
 
 
 |  |  | 
 |  |