| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Nul prints fra en CD-RW? Fra : Jørgen Grandt | 
  Dato :  02-07-03 16:09 |  
  |  
 
            Er det noget der er almindelig kendt af alle andre end mig - at man ikke
 kan få lavet papirbilleder fra et digitalt medie når der er tale om en
 "genskrivnings cd" som Photo Team kalder den? De kan ikke læse den,
 hævder de hårdnakket.
 --
 Forbindtligst:
 Jørgen Grandt  /  Mails til mig er minus 'men'
 www.hamigen.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Gerner (02-07-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Gerner | 
  Dato :  02-07-03 16:26 |  
  |  
 
            On Wed, 2 Jul 2003 17:08:40 +0200, "Jørgen Grandt" <Unstable@ButOnCable.dk>
 wrote in dk.fritid.foto:
 >Er det noget der er almindelig kendt af alle andre end mig - at man ikke
 >kan få lavet papirbilleder fra et digitalt medie når der er tale om en
 >"genskrivnings cd" som Photo Team kalder den? De kan ikke læse den,
 >hævder de hårdnakket.
 Det har nok snarere noget med filformatet at gøre.
 Hvis det er cd'en så kik efter om den er åben for skrivning. Det har jeg haft
 besvær med, så cd'en ikke kunne læses. Lidt tosset for ellers kan der jo ikke
 komme flere data på den.
 Ellers kopi alle filer over på HD og skriv dataerne til en cd-r og sørg for at
 lukke disken ordentlig.
 -- 
 Gerner aka Gerner
 http://www.vatsim.net/ Get a CID/PID
 Fly online with real people, pilots and ATC
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Kenneth Darling Soer~ (02-07-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kenneth Darling Soer~ | 
  Dato :  02-07-03 17:37 |  
  |  
 
            "Jørgen Grandt" <Unstable@ButOnCable.dk> wrote in news:bdusid$5eg$1
 @sunsite.dk:
 > Er det noget der er almindelig kendt af alle andre end mig - at man ikke
 > kan få lavet papirbilleder fra et digitalt medie når der er tale om en
 > "genskrivnings cd" som Photo Team kalder den? De kan ikke læse den,
 > hævder de hårdnakket.
 Jeg har med success flere gange indleveret en CD-RW til en lokal fotohandler 
 der kører med en Fuji Frontier.
 -- 
 Regards / Med venlig hilsen
 Kenneth
 e-mail: kenneth at TRAPdarling dot dk - REMOVE TRAP
 http://www.darling.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           emj (02-07-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : emj | 
  Dato :  02-07-03 17:50 |  
  |   
            On Wed, 2 Jul 2003 17:08:40 +0200, "Jørgen Grandt"
 <Unstable@ButOnCable.dk> wrote:
 
 >Er det noget der er almindelig kendt af alle andre end mig - at man ikke
 >kan få lavet papirbilleder fra et digitalt medie når der er tale om en
 >"genskrivnings cd" som Photo Team kalder den? De kan ikke læse den,
 >hævder de hårdnakket.
 
 Ja, genskrivnings cd kan kun læses af den PC, som har brændt skiven og
 på PCér, som tilfældigvis har samme brænderprogram som dig.
 Hilsen emj
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Martin Petersen (02-07-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Petersen | 
  Dato :  02-07-03 18:10 |  
  |   
            emj (emj@stofanet.dk) skrev følgende:
 > On Wed, 2 Jul 2003 17:08:40 +0200, "Jørgen Grandt"
 > <Unstable@ButOnCable.dk> wrote:
 >
 >> Er det noget der er almindelig kendt af alle andre end mig - at man
 >> ikke kan få lavet papirbilleder fra et digitalt medie når der er
 >> tale om en "genskrivnings cd" som Photo Team kalder den? De kan ikke
 >> læse den, hævder de hårdnakket.
 >
 > Ja, genskrivnings cd kan kun læses af den PC, som har brændt skiven og
 > på PCér, som tilfældigvis har samme brænderprogram som dig.
 
 Ævl. Hvis du brænder den fuldstændig som var det en cd-r er der ingen
 problemer. Og den kan altid slettes igen.
 
 > Hilsen emj
 
 -- 
 Martin Petersen
 
 Fjern "FJERN" ved privat svar...
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            emj (02-07-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : emj | 
  Dato :  02-07-03 18:34 |  
  |  
 
            On Wed, 2 Jul 2003 19:09:35 +0200, "Martin Petersen"
 <knopfisk@[FJERN]vvs.dk> wrote:
 >Ævl.
 Selv ævl   
Hilsen emj
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Martin Kaltoft (02-07-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Kaltoft | 
  Dato :  02-07-03 21:24 |  
  |   
            > Ja, genskrivnings cd kan kun læses af den PC, som har brændt skiven og
 > på PCér, som tilfældigvis har samme brænderprogram som dig.
 > Hilsen emj
 
 Det er ikke korrekt. Det er kun hvis du bruger et af de der windows
 programmer der gør at du kan "drag-n-droppe" filerne til CD'en at det
 gælder.
 
 Bruger du et alm. brænderprogram og brænder CD-RW'en som en CD-R kan de
 læses af alle nyere drev.
 
 -- 
 Martin Kaltoft
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Madsen (03-07-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Madsen | 
  Dato :  03-07-03 00:02 |  
  |   
            Martin Kaltoft skrev:
 
 > Det er kun hvis du bruger et af de der windows programmer der gør
 > at du kan "drag-n-droppe" filerne til CD'en at det gælder. 
 
 Man plejer at kalde dem Packet Writing-programmer og de gemmer 
 som regel i UDF-filsystemet på CD'en. (En almindelig CD-R kan også
 formateres med UDF). For at kunne læse en UDF-CD skal modtageren 
 have en UDF-reader installeret, medmindre at vedkommende som har 
 lavet CD'en har sørget for at lukke den til ISO 9660, som er 
 standard filsystemet når det handler om CD'er. 
 
 > Bruger du et alm. brænderprogram og brænder CD-RW'en som en CD-R
 > kan de læses af alle nyere drev.
 
 I hvert tilfælde af alle MultiRead-drev og det er stort set alle 
 CD-drev i dag. 
 
 Eksperterne i <news:dk.edb.hardware.drev.cd-rom> kan nok fortælle
 meget mere om den sag.
 
 -- 
 Med venlig hilsen
 Madsen.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Henrik Nielsen (02-07-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik Nielsen | 
  Dato :  02-07-03 18:17 |  
  |   
            "Ja, genskrivnings cd kan kun læses af den PC, som har brændt skiven"
 
 Det er vist kun Plextor som havde de problemer i "gamle" dage.
 
 -- 
 Mvh.
 Henrik
 
 Fjern x i mailadr. ved svar på mail.
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |